ARCHÍV 4/Budoucnost

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

1 Máte zájem 2 Zveřejňovat plánky

1 ano
96
49%
1 ne
3
2%
2 ano
87
45%
2 ne
8
4%
 
Celkem hlasů : 194

Re: Budoucnost

Příspěvekod mlha » stř 21 srp, 2019 3:54 am

Já bych se přimlouval za průmysl a vlečky, pořád někde nějaká mizí ze světa
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Budoucnost

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 srp, 2019 7:45 am

hopeter píše:Zmíněné příručky z NDR zase nebyly tak od věci. Pokud jsou myšleny "Gleischplane" od TT Zeuke. Začátečník si podle té příručky mohl postavit vybrané kolejiště komplet včetně zapojení elektriky. I krajina byla znázorněna a u každého ještě fotografie hotového kolejiště. Samozřejmě to bylo poplatné té době a byl to i merketingový tah jak prodat veškeré příslušenství.
Ovšem přirovnat knížky od Milana k té příručce to nejmenovaný kolega fakt přehnal. Bohužel se nejde zavděčit všem a důležité je se takovým přirovnáním nenechat rozhodit. :wink:

Pro jistotu jsem si text zkopíroval i se s zdrojem,ale jak už jsem psal,respektuji jeho názor a dále nemá cenu se v tom šťourat.
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Budoucnost

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 srp, 2019 7:57 am

Petr S. píše:Ahoj Milane ,
myslím to srovnání s Vl. Zuskou je zcela na místě .
Tvoje plánky kolejišť počítají s provozem a hlavně s definicí : " vlak ve stanici není , protože je jinde " .
Je to slovní hříčka , kupodivu pravdivá . Vlak je ve skrytém nádraží .
Osobní vlaky se ve viditelné stanici vykřižují , rychlík předjede náklad , manipulák odstaví a dobere . Tvoje plány jsou postavené tak , že toto všechno lze udělat .
Co bys měl kreslit dál ? Tobě se těžko radí , nebo lépe řečeno , je velice málo lidí , kteří ti mohou radit .
Když byla řeč o metru ( které mě zase tak nebere ) , možná městské kolejiště s vlečkami , které zajíždějí do vnitrobloku se skladištěm nebo továrničkou . Mám na mysli nejspíš Brno , stará plynárna ve městě byla velice zajímavá ( Hank by asi věděl jak na to ) . Bylo by to kolejiště víc pro posunovače , než pro jezdiče . Ono i v té vaši Ostravě černe ( všimni si že pišu kratke E ) se jezdilo přes ulici . Hodně zavlečkovná byla Budapešť , ale tam to bylo přes tramvaje .
Posílám odkaz na modulovku Brebeck-Hohentor . Na doma je to docela velké , ale je to stanice , která je obestavěná různými vlečkami včetně přístavu ( tuším , že je tam asi 12 nakládacích míst) .
http://www.thwoditsch.de/fremo/petersfe ... index.html
Dal jsi se do války , tak koukej bojovat .
Pořád je hodně lidí , kteří ti fandí .
Zdraví Petr S.

Ahoj Petře,odkaz jsem si prohlédl.Krásné modulové kolejiště,v detailech inspiritativní.Já si vážím,že mě porovnáte s mistrem,ale znovu opakuji pán V.Zuska měl měl obrovský záběr vědomostí.Já bych srovnání vzal třeba na hanka.Spoustu informací,umí psát příběhy.
Snažím se právě o tu logiku provozu přenést na papír.I takový obyčejný ovál se mi podařilo trochu zpracovat na logiku GVD.
Nad těmi tématy jsem taky přemýšlel,ty patří mezi právě mezi vlečky.Ano můžeme navrhnout i kolejiště,v jednom čísle MIBA jsem zahlédl,takto zpracovaný námět.
Jsem rád,že mám stále i přes ty potíže co mám,tolik fandů.Tímto je na dálku všechny pozdravuji,platí to i pro mé fandy na našem DF.

Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Budoucnost

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 srp, 2019 8:10 am

hank
S těmito náměty jsem se hodně setkal, ty jsou dost už specifické, patří spíše mezi tramvajovou dopravu a vlečky. Ale děkuji za navržené náměty.

Jaromír
Děkuji za váš příspěvek. Vidím že i době internetu,kniha vždy zaujme.

mlha
Milane, už jsem několikrát psal. Železniční vlečka není domácí kolejiště. Musíš mít technologické podklady, jak fungovala, proč fungovala, důvod vzniku vlečku (zdroj přepravní komodity), technická zařízení na vlečce a především železniční vozy, jejich typy a přibližné oběhy.Bez těchto podkladů, je vlečka na papíře jen bezvýznamná čára.

Nechci něco slibovat,co potom nevyjde.

Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Budoucnost

Příspěvekod hank » stř 21 srp, 2019 8:33 am

milan ferdián píše:hank
S těmito náměty jsem se hodně setkal, ty jsou dost už specifické, patří spíše mezi tramvajovou dopravu a vlečky. Ale děkuji za navržené náměty.


No vždyť Brandl ti posloužil jako námět jednoho zákoutí na jednom tvém kolejišti... A jablonecký systém bych neoznačil ani tak za tramvaj jako spíš za elektrickou malodráhu. S těmi vlečkami souhlas, v Jablonci jich bylo několik desítek, a k tomu ještě specialita - poštovní doprava.

milan ferdián píše:Železniční vlečka není domácí kolejiště. Musíš mít technologické podklady, jak fungovala, proč fungovala, důvod vzniku vlečku (zdroj přepravní komodity), technická zařízení na vlečce a především železniční vozy, jejich typy a přibližné oběhy. Bez těchto podkladů, je vlečka na papíře jen bezvýznamná čára.


No tak zrovna mlha by ti mohl poskytnout námět z jeho kraje, který by se jako domácí kolejiště s dost pestrým provozem dal celkem snadno zpracovat - vlečku do Letu Kunovice, bez nějakých velkých nároků na speciální vozy a technologická zařízení a včetně dost husté osobní osobní dopravy. Viz též články v Dráze a na internetu. Znáš tohle?
http://kzmslovacko.cz/index.php/skutecn ... t-kunovice

Přece nikdo nemusí modelovat zrovna vlečky typu Lovosice nebo Štětí. A navíc, minikolejiště může znázorňovat jenom nějakou dost malou část zákoutí továrního dvora s přilehlými fasádami výrobních a skladových hal a s bohatými možnostmi, jak schovat vozidla do zákulisí.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6110
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Budoucnost

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 srp, 2019 8:46 am

hank
Ale tyto náměty v podobě mini,mikro,již byly prezentovány v publikacích.Huntířov,Pševes,Obora,Hamry a ve větším pojetí Annín.Samozřejmě tyto náměty mohou být i v budoucnu nadále zpracovány.Vždyť v prvním díle byl poprvé prezentováno ve skromném pojetí vlečka cukrovaru.Upřímně jsem se nesetkal zatím těchto námětů v modelovém zpracování mimo modulů. :wink:
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Budoucnost

Příspěvekod hank » stř 21 srp, 2019 8:55 am

milan ferdián píše:...

Ano, čeští modeláři se bůhvíproč bojí mininámětů s velkým podílem zástavby jako jsou třeba tovární dvory.

A ten jablonecký námět jsi nazval Annín - to jsem si zrovna nemohl vzpomenout...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6110
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Budoucnost

Příspěvekod Ivan » stř 21 srp, 2019 9:02 am

Milane, už jsem to i psal dříve, budeme rádi, když vytrváš :-). Jsem rád, když zde nějaké plánky zveřejníš, ovšem nemusí jich být moc, ať je v publikaci nějaké překvapení, proto jsem hlasoval ANO a NE.

Ohledně obsahu případné další tvorby:
- železniční vlečky a depa: nemusí jich být moc, spíš to může být koncipováno jako přidávací díl ke koejišti či jen do vitríny. K tomu bych uvítal detailnější popis fungování, co vše se dějě když loko přijede ze služby do depa, její ošetření a příprava na další službu. Vím, že to není úplně k obsahu publikace, ale nám méně znalých železničních poměrů to pomůže zorientovat se proč se co a kde kolem depa - vlečky staví. Něco k depu už bylo v předchozích publikacích, mohlo by se to však trochu rozšířit. Věřím, že na to existují jiné odborné knížky, ale ty budou zas moc podrobné... Snad jsem se vyjádřil srozumitelně.

- kolejiště střední velikosti s větším zaměřením na krajinu: v publikacích jich je několik, ale myslím, že by se ještě nějaký námět našel. Ovšem toto možná bude řešit díl "Slovensko". Představa je TT rozměr cca 4x3 metry, jedna spíše menší stanice, trať krajinou, nákladiště a ukončené skryťákem. Líbí se mi námět z publikace z Posázaví, ale modelovat tolik řeky... Největší síla v tvých pláncích je podle mne v konceptu krajiny. Kolejový plánek ve wintracku není problém připavit, ale navrhnout smysluplnou krajinu, to už je jiná věc. Právě o takové krajinné trati přemýšlím, ale to je pro mne hooodně vzdálená budoucnost, za 20-25 let, až vyrostou děti a bude na to prostor... Ale proč se nazasnít už teď, že? ;)

Každopádně, ať už budou ještě další díly, či ne, myslím, že publikace I-III. + střípky + Slovensko je (či spíše bude po jejich vydání) už velmi slušná zásoba námětů, že si vybere skoro každý. :)
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Budoucnost

Příspěvekod hopeter » stř 21 srp, 2019 9:03 am

Co se týká vleček tak se nabízí je pojmout jako posunovací hlavovam. Ve spojení se SN to může mít i celkem zajímavý provoz. V podstatě by to bylo pořád takové nějaké minikolejiště.
Průmyslové zástavby se netřeba bát , mohou být vlečky jen k rampám či volným plochám.
Pokud si vzpomínám tak už nějakou knihu "Vlečky a depa" Milan připravoval. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Budoucnost

Příspěvekod mlha » stř 21 srp, 2019 9:24 am

hank píše:
milan ferdián píše:hank
S těmito náměty jsem se hodně setkal, ty jsou dost už specifické, patří spíše mezi tramvajovou dopravu a vlečky. Ale děkuji za navržené náměty.


No vždyť Brandl ti posloužil jako námět jednoho zákoutí na jednom tvém kolejišti... A jablonecký systém bych neoznačil ani tak za tramvaj jako spíš za elektrickou malodráhu. S těmi vlečkami souhlas, v Jablonci jich bylo několik desítek, a k tomu ještě specialita - poštovní doprava.

milan ferdián píše:Železniční vlečka není domácí kolejiště. Musíš mít technologické podklady, jak fungovala, proč fungovala, důvod vzniku vlečku (zdroj přepravní komodity), technická zařízení na vlečce a především železniční vozy, jejich typy a přibližné oběhy. Bez těchto podkladů, je vlečka na papíře jen bezvýznamná čára.


No tak zrovna mlha by ti mohl poskytnout námět z jeho kraje, který by se jako domácí kolejiště s dost pestrým provozem dal celkem snadno zpracovat - vlečku do Letu Kunovice, bez nějakých velkých nároků na speciální vozy a technologická zařízení a včetně dost husté osobní osobní dopravy. Viz též články v Dráze a na internetu. Znáš tohle?
http://kzmslovacko.cz/index.php/skutecn ... t-kunovice

Hanku, podklady jsem Milanovi posílal, vlečka se bude snášet, byl bych rád, kdyby se do knihy vešla
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Budoucnost

Příspěvekod Petr S. » stř 21 srp, 2019 1:25 pm

Ahoj vespolek ,
kolejiště je zřejmě na Tahiti , staví jej Francouz a je zajímavé .
Posunovací kolejiště jsou hodně jiná než jezdící . Záleží to i na přístupu onoho modeláře . Z modulovky vím , že ten posunovač musí víc namáhat šedé buňky mozkové a že se to občas nepovede . Vzhledem k tomu , že je to hra , zase o tak moc nejde .
Takže : http://forum.e-train.fr/trains/viewtopi ... =2&t=78089
zdraví Petr S.
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Budoucnost

Příspěvekod t29 » stř 21 srp, 2019 7:13 pm

Abych svoje hlasování doplnil slovy - věřím tomu že pozitivních ohlasů na Milanovy publikace je daleko víc než negativních. Zatím se mi do ruky dostaly dva díly Plánů kolejišť a sbírku budu určitě rozšiřovat. Na internetu je sice spousta kolejových schémat, ale chybí jim ta krajina kolem a příběh. U knížky to snění o kolejišti jde daleko líp a hlavně, knížku mám napořád, zatímco z internetu plánky a schémata časem mizí.

Milane, díky za to, co pro modeláře děláš.
TT + DCC věčný začátečník
Uživatelský avatar
t29
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 03 led, 2017 11:17 pm
Bydliště: UH

Re: Budoucnost

Příspěvekod milan ferdián » čtv 22 srp, 2019 6:28 am

Ivan píše:Milane, už jsem to i psal dříve, budeme rádi, když vytrváš :-). Jsem rád, když zde nějaké plánky zveřejníš, ovšem nemusí jich být moc, ať je v publikaci nějaké překvapení, proto jsem hlasoval ANO a NE.


Ahoj,dobře :wink: .

Ivan píše:Ohledně obsahu případné další tvorby:
- železniční vlečky a depa: nemusí jich být moc, spíš to může být koncipováno jako přidávací díl ke kolejišti či jen do vitríny. K tomu bych uvítal detailnější popis fungování, co vše se děje když lokomotiva přijede ze služby do depa, její ošetření a příprava na další službu. Vím, že to není úplně k obsahu publikace, ale nám méně znalých železničních poměrů to pomůže zorientovat se proč se co a kde kolem depa - vlečky staví. Něco k depu už bylo v předchozích publikacích, mohlo by se to však trochu rozšířit. Věřím, že na to existují jiné odborné knížky, ale ty budou zas moc podrobné... Snad jsem se vyjádřil srozumitelně.

O této koncepci uvažujeme,že by byly přidané k plánkům kolejišť.
Ivan píše:- kolejiště střední velikosti s větším zaměřením na krajinu: v publikacích jich je několik, ale myslím, že by se ještě nějaký námět našel. Ovšem toto možná bude řešit díl "Slovensko". Představa je TT rozměr cca 4x3 metry, jedna spíše menší stanice, trať krajinou, nákladiště a ukončené skryťákem. Ale proč se nezasnít už teď, že? ;)

Každopádně, ať už budou ještě další díly, či ne, myslím, že publikace I-III. + střípky + Slovensko je (či spíše bude po jejich vydání) už velmi slušná zásoba námětů, že si vybere skoro každý. :)

Ano,je to tak spíše půl na půl.Většinou je dán směr na mini nebo mikro kolejiště.Při některých modelových velikostech,jako je třeba H0,je prostorový problém neřešitelný.Dost pochybuji,že někdo nakoupí výhybky za několik tisíc korun,jenom aby mohl sem tam posunou s lokomotivou jeden nákladní vagón :wink: .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Budoucnost

Příspěvekod milan ferdián » čtv 22 srp, 2019 6:31 am

hopeter píše:Co se týká vleček tak se nabízí je pojmout jako posunovací hlavovam. Ve spojení se SN to může mít i celkem zajímavý provoz. V podstatě by to bylo pořád takové nějaké minikolejiště.
Průmyslové zástavby se netřeba bát , mohou být vlečky jen k rampám či volným plochám.
:

Mezi vámi modeláři nejsou příliš oblíbené.Tak se snažím v pláncích,aspoň je dělit provoz/vlečky na polovinu.
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Budoucnost

Příspěvekod milan ferdián » čtv 22 srp, 2019 6:34 am

mlha píše:Hanku, podklady jsem Milanovi posílal, vlečka se bude snášet, byl bych rád, kdyby se do knihy vešla

Nic neslibuji,ale zkusím to.Jestli je k námětu pár fotek (kvalitních),budu rád,ale chci od vás jasné svolení,že je mohu publikovat. :wink:
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků