milan ferdián píše:uživatel Dovi
Spálovice epocha III/IV H0/1:87 3000 x 1000 ELITE/15°
Poloměry oblouků na širé trati jsou R425. Skrytá stanice má tři staniční koleje a vratnou kolej ze smyčky. Stanice Bělčovice a Václavov jsou dvojkolejné, maximální délka vlaků je cca 600 mm.
V.F.
Dobrý den, paní Věro,
díky moc vám oběma (MF+VF).
Nasadili jste mi brouka do hlavy - už tu klikatící se trať stoupající kopcovitou krajinou až ke svému cíli vidím před sebou.
Tím mostem nad tratí, množstvím tunelů (zde objektivní nutnost), stoupáním terénem atd. mi to přivolalo vzpomínku na
Ronov (taky jsem ho zvažoval, ale v TT - kvůli hloubce kolejiště).
Vím, není to vůbec srovnatelné - topologie tratí se vzájemně zcela liší, není zde ani to skryté úrovňové křížení dvou kruhů a naopak je zde realitě bližší koncová stanice atd. atd., ale přišlo mi to na mysl asi pod vlivem listování (dlouho do noci) nedávno zakoupenými knihami s plánky MF.
Ovšem toto zde je s jinými provozními možnostmi, s velmi vítanými dlouhými širými tratěmi a s přiměřeně velkou vícekolejnou mezilehlou stanicí.
A navíc případně i s odbočující vlečkou (třeba lom nebo svoz dřeva) umístitelnou po libovolně straně trati - umožněno je to diagonálním situováním mezilehlé stanice. Nebo dokonce by do stanice mohla ústit úzkokolejná lesní železnice, třeba i úvraťová, a to zřejmě severozápadním směrem. Další výhodou je, že takto pojatá komplexnější/složitější "šikmá" stanice by pomohla ještě více opticky narušit tu rovnoběžnost dlouhėho (širokoúhlého) obdélníkového kolejiště. Kdyby to nakonec dopadlo s tou diskutovanou začátečnickou volbou "
H0 srdcem, TT/N rozumem (?)" ve prospěch více detailnějšího, ale na prostor náročnějšího měřítka
H0, určitě bych tímto námětem nepohrdnul.
Buďte oba hodně zdrávi a mějte se hezky
Zdraví
Dovi
__
P.S. na vysvětlenou ostatním:
Tento další nadějný plánek (H0/1:87 3000x1000 mm) z dílny Milana a Věry Ferdiánových je totiž (tematicky příhodněji umístěným) pokračováním včerejšího příspěvku paní
Věry F. (Regionálka, H0/1:87, epocha III/IV, 3000 x 1000, ELITE/15°) zde:
viewtopic.php?f=43&t=12775#p275624a reakcí na disponibilní kolejišťový prostor 300x90 cm, jehož 90cm hloubka by za určitých, ale splnitelných podmínek mohla být zvětšena na cca 100-105 cm.
Podmínkou je, že daný stavitel (já), který po 45 letech začíná znovu "s vláčky" a rozhoduje se mezi měřítky
H0 a
TT, zvolí
H0. Je to volba zásadní a na dlouhou dobu (vzhledem k věku stavitele už vlastně napořád).