od milan ferdián » ned 11 lis, 2012 1:44 am
Dolní Rybník_epocha V_TT/1:120_2650*850 - 1000_PILZ-TT-MODELLGLEISSYSTEM-15°
--pozn.--čtyřosové osobní vozy typu "X"(skupina C,NEM 112) jsou zde z důvodů použitých poloměrů oblouků na trati,z provozu vyloučeny--
--pozn.2..vlečkový vlak obsluhující vlečku minerálních vod,smí posunovat jen v areálu vlečky--
Předvánoční intermezzo
Vločky nenápadně poletují a tancují vzduchem v rytmu mírného valzu nebo polky ?.Jo,jo zase tu máme zimu a to si můžeme gratulovat,že letos přišla o hodně později,říká si Kuba sám pro sebe a 742 mu tiše přitakává.Najednou zakleje a skočí k okýnku „Františku co to vyvádíš?“.František v celé své kráse,se natáhl jak dlouhý,tak široký na zem.“Jo,dobrý“zamumlal František,jsa hbitě povstal a když zjistil,že má všechny kosti v pořádku,dál pokračoval na postavení vlakové cesty na vlečku pily.Samozřejmě vymést sníh mezi jazyky výhybky ručně přehodit,uzamknout a tak postupovat až na vlečku.Jo v létě,to bylo ein,zwei.Kuba se zaposlouchal do zvuku startující 810.Josef plní slovo,hodí do šturcu motor ať on může potom k bývalému skladišti pro prázdnou zetku,dnes patřící soukromým stavebninám.No v uvozovkách.
A´ bastard s nákladem loženého uhlí ve Fallsech sjíždí směrem dolů k odbočce Dolní Rybník do Chomutova.Nahoře se minul s pozdním odpoledním osobákem.Upřímně řečeno tato stanice je vlastně pozůstatek kdysi slavné švestkové dráhy,dnes již jen tento fungující camcourek a ještě k tomu neobsazená stanice.Trať směrem ke stanici Jirkov od odbočky klesá,takže žádné obavy o tom,že by nám vozy ujely na širou trať a dále.To nehrozí.
Kuba procitá z rozjímaní písknutím a daným pokynem Františkem,mávajíc červeným praporkem,posun dovolen.Tak jdeme na to.Dnes jen přehodíme opleny ložené řezivem za prázdné,sbalíme zetku od skladiště a manipulák připravíme na třetí.Orchestrión má ještě spoustu času do odjezdu,když tak mu uhneme.
Josef popojel 810 do šturcu,ať má Kuba se 742 přístup ke skladišti.810 zaklínoval,zamkl a odchází,spíše se brodí sněhem do služební místnosti.Je v ní zima,protože zde nikdo neslouží.Zapne přímotop,staví si varnou konvici na kafé a při čekání na horkou vodu,pozoruje z okna služebny předvánoční mumraj před staniční budovou.Rozsvícený vánoční strom dává pohledem na něho aspoň na chvíli zapomenout na všední starostí života a člověk se nechá na chvíli unést příjemnou atmosférou.Lidé popocházejí a prohlížejí si vystavené zboží ve stáncích.Samozřejmě stánek s vonícím grogem je v neustálém obložení,zatím co děti pozoruji kapry,jak ti na ně špulí své tlamičky.Opodál za stánkami stojí opravená budova se skladem společnosti Plastymat,která má svou vlečkovou kolej,ale dnes nic.Josef již má zalitou kávu a my půjdeme dál se porozhlédnout po krajině.
Hlavní dvojkolejná elektrifikovaná trať stoupá přes odbočku Dolní Rybník na náhorní plošinu.Poprvé překračuje říčku a místní silnici,objíždí skalnatý svah,krátký tunel a opětovně přes říčku a silnici,překračuje je ocelovým železničním mostem,aby pokračovala okolo vlečky minerálních vod.Zde zahlédneme uzamknutý vlečkový vlak obsluhovaný 704 (legem).Celé krajině vévodí zřícenina hradu Jezeří,částečně opravená vstupní hradní brána a přímo nad městečkem je terasa s vyhlídkou.
A dále jen zasněžené lesy,louky a pole a z hospody u silnice se kouří.Co tam dnes mají za meníčko?
- Přílohy
-