Sen o rychlíku: No ono bývalo v různých epochách dost "plnohodnotných" rychlíků na tratích, které ani náhodou nelze označit jako lokálky, i v klasické trakci kratších. A nebývaly to žádné mimořádnosti, ale běžný každodenní provoz.
Například:
- ramzovská dráha epocha II: 434.0 + 3xčtyřosák (zřejmě Ba/ABa/Ba)+ 2nápravový D
- Jihlava - Brno epocha II: 434.1 + D/ABa/Ca
- dtto epocha III: 354.6 + dtto
- Budějice - Jihlava epocha III: 365.0 + Da/ABa/Ca
- ramzovská dráha epocha IV - křídlo od hradeckého rychlíku už po skončení parní trakce, tj. s těmi vašimi milovanými ypsilony (nevím, co s nimi pořád máte

) : T 478.3 + ABa/BDa/Ba
A pro fajnšmekry předchůdce Junáků, tj. rychlíků Brno - Jihlava - Tábor - Plzeň, jak jezdily ve 20. letech: 354.1 (v jiných úsecích a/nebo později i 354.6 nebo 7) + Deg/Ceg/ABeg/Ceg, tj. starorakouské dvouosáky v provedení rybák.
BTW, první - protokolární! - rychlík z Okříšek do Brna v r. 1924 vedla štégovácká 571, tj. pozdější řada 401.0 z výtopny Boží požehnání - pardon, dnes Zastávka u Brna - která si tam odskočila z posunu uhelných souprav na rosicko-zbýšovských důlních vlečkách ... Kupodivu jí na ten rychlík stačila nejvyšší povolená rychlost 35 km/h

A rychlíky Liberec - Č. Lípa ve 30. letech vozily taky typicky rychlíkové

mašiny: 524.1, často ve dvojspřeží.

Ale ty už těch 4osáků mívaly běžně pět i víc a k tomu hned dva pakláky. A za rajchu je převzaly dokonce 58.22, tj. zabrané lipské kremáky, taky často ve zdvojené trakci... On to býval gardový rychlík regionu Sudetengau z Reichenbergu až do Egeru přes Böhm. Leipu, Bodenbach, Aussig, Komotau a Karlsbad, takže už z ideologických důvodů nebylo v rámci nových pořádků možno tolerovat žádné Verspatung, chci říct zpoždění...
Zkrátka u dráhy se dějou věci často nevídané a vždycky se děly, tak proč by se nemohly dít na našich kolejištích?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.