Stránka 2 z 10

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 02 říj, 2014 10:49 am
od hank
S tím dělením služeben lokomotivního hospodářství podle epoch to bude určitě složitější.

Např. postupná změna podílu zastoupení trakcí:
1. Cca do r. 1928 - jen pára
2. 1928 - cca 1958 - postupná motorizace osobní vozby, postupná výstavba specializované infrastruktury pro motorový provoz
3. 1958 - 1978 - nástup moderních trakcí a postupný růst jejich zastoupení, specializace diesel a elektro, konec páry
4. 1978 - cca 1992 - jen nové trakce, poslední období ČSD, privatizace některých dílen
5. 1993 - cca 2007 - ČD až do vzniku ČD Cargo
6. 2007 - dnes - oddělení ČD Cargo

A další možný způsob dělení - podle velikosti, definováno nejen počtem vozidel, ale taky (hlavně?) úrovní oprav, pro které je služebna vybavena, viz publikace Vl. Zusky, který to rozebírá podrobně.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 02 říj, 2014 11:10 am
od milan ferdián
Ou,až tak do detailu nechci jít.Prostě lokomotivní depo,modelář si vybere a přizpůsobí své dané epoše.Ty nejmenší,
menší,střední,největší.Parní,smíšené a motorové.U elektrických dep si nejsem jist tou snahou drátování,ale též tam budou například LDBohumín na dětmarovickém zhlaví nebo jestli se mi podaří získat podklady tak lokomotivní depo na bývalé KBD.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 02 říj, 2014 6:20 pm
od Myšpulín
Pánové hank a Milan. Když to tady tak pročítám, vidím, že se v dané tématice vyznáte oba a každý svým způsobem. Nechcete to nějak dát dohromady a při tvorbě knihy spolu spolupracovat? Viděl bych to třeba na příkladu nějakého depa, jak vypadalo v dobách, které tady popsal hank, tedy časový vývoj depa. Milan by to nakreslil a hank okomentoval s tím co proč a nač, v čem se to lišilo a proč a podobně. A zcela jistě by se našlo i mnoho dalšího, třeba komentář k nějakému návrhu depa od Milana, kdy by mohl hank doplnit kolik vlastně strojů v takovém depu mohlo být v jednom okamžiku, kolik se jich tam otočilo během dne a pro kolik strojů i z okolí poskytovalo své služby. Co vy na to?

Doufám, že za tuto myšlenku nedostanu bán. :o :D

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: čtv 02 říj, 2014 7:51 pm
od hank
Myšpulín: Všechno už někdo napsal... např. pan Vladimír Zuska takhle svého času zpracoval výtopnu Rakovník, skupina brněnských autorů výtopnu Brno, loni vyšel 3. speciál Světa železnice věnovaný výtopně Žatec, Aleš Filip napsal knihu ke 130. výročí ÖNWB, kde jsou perfektní data o výtopně Letohrad, zpracovaná jsou depa Děčín, Trutnov, Meziměstí, Veselí nad Moravou, strojové stanice Čáslav, Kutná Hora, Heřmanův Městec, Chrudim, Polička, Telč, Polná, Otrokovice, Skalice nad Svitavou, Brandýs nad Labem, Pečky, Lochovice, Vyšší Brod atd... jen tak na co jsem si vzpomněl.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 03 říj, 2014 7:21 am
od milan ferdián
Přeně,jak píše kolega hank.Lokomotivní depa vydal Železniční magazín,právě i s lokomotivními oběhy pán profesor Vladimír Zuska.
Já mám svoji vizi a mé zpracování snad již znáte natolik dobře,aby jste si sami udělali svůj obrázek.Také v tom duchu budou i vlečky a proč jsem psal,že je budu muset rozdělit na dvě minimálně přibližná časová období?Protože drobné vlečky jsou doménou II.,III.a snad ještě IV.epochy,kdy potom hromadně zanikají a ve IV epoše vyrůstají vlečkové areály.O V a VI epoše se ani znemiňuji,protože to je jen doba všemožné likvidace :?
Velmi rád sleduji příspěvky od kolegy hanka,protože mi dává obraz co se dělo na vlečkách.Přísun surovin,odvoz výrobků.Nové téma textilky co založil kolega rawen.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 03 říj, 2014 8:08 am
od Patrik Novák
jestli neznáte žst Rumburk , pěkná věc ,
do stanice se sbíhají 4 tratě ,
příjezd do stanice po hlavní trati , asi jeden-dva km před stanicí z leva se přiblíží trať vedlejší (rumbrurk - panský - mikulášovice) a ke stanici jsou souběžné , vpravo začíná kolej vlečky - betonárka , vlevo budovy depa , depo je sevřené mezi tratí rumburk panský a rumburk šluknov , zhlaví , vícekolejný žel přejezd , další část zhlaví , stanice , zhlaví ze kterého vybíhá trať rumburk - jiříkov , nad zhlavím (předposlední ? výhybky )nadjezd
poslední kolej stanice byla pro SNV , za ní stávala věž na uhlí s krytým dopravníkem (zlikvidována)
depo nemá - nemělo točnu , pro otáčení lokomotiv sloužil triangl rumburk - panský (trať vedlejší) panský - krásná lípa (vedlejší) krásná lípa - rumburk (hlavní)

http://www.mapy.cz/letecka-2003?x=14.54 ... umburk%20nádraží

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 03 říj, 2014 8:29 am
od milan ferdián
Patrik Novák píše:jestli neznáte žst Rumburk , pěkná věc ,
do stanice se sbíhají 4 tratě ,
příjezd do stanice po hlavní trati , asi jeden-dva km před stanicí z leva se přiblíží trať vedlejší (rumbrurk - panský - mikulášovice) a ke stanici jsou souběžné , vpravo začíná kolej vlečky - betonárka , vlevo budovy depa , depo je sevřené mezi tratí rumburk panský a rumburk šluknov , zhlaví , vícekolejný žel přejezd , další část zhlaví , stanice , zhlaví ze kterého vybíhá trať rumburk - jiříkov , nad zhlavím (předposlední ? výhybky )nadjezd
poslední kolej stanice byla pro SNV , za ní stávala věž na uhlí s krytým dopravníkem (zlikvidována)
depo nemá - nemělo točnu , pro otáčení lokomotiv sloužil triangl rumburk - panský (trať vedlejší) panský - krásná lípa (vedlejší) krásná lípa - rumburk (hlavní)

http://www.mapy.cz/letecka-2003?x=14.54 ... umburk%20nádraží

Točnu mělo.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 03 říj, 2014 11:43 am
od Patrik Novák
ano , pravda , ověřil jsem u strýce , ale byla malá loko osobáků od české lípy otáčeli přes triangl nebo vůbec

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 03 říj, 2014 12:13 pm
od milan ferdián
Patrik Novák píše:ano , pravda , ověřil jsem u strýce , ale byla malá loko osobáků od české lípy otáčeli přes triangl nebo vůbec

A to je co tedy?Zrušená točna v L.D.Rumburk

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: pát 03 říj, 2014 12:24 pm
od milan ferdián
A ještě jedna s odkazem na autora.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: sob 04 říj, 2014 8:43 am
od milan ferdián
Upozornění:
Po Vámi zaslané objednávce,bylo vždy posláno obratem potvrzující email.Dostal jsem informaci,že některým potvrzení nedošlo.Těm co zjistí,že jim chybí potvrzující email,dejte mi zprávu zde přes SZ.
Milan Ferdián

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: sob 04 říj, 2014 4:38 pm
od milan ferdián
Vážení modeláři,zájemci o tuto publikaci.Já chápu,že někteří z vás máte obavy z nákupu zajíce v pytli,ale rozhodli jste se svobodně poslat objednávku na tuto publikaci.Spontánnost přišla z vaši strany a jestli skutečně máte pochybnosti jak bude obsah publikace vypadat,tak si počkejte.Sice chápu vás,jenže tato publikace má háček.Na rozdíl od ostatních publikací,zde rozhoduje výše počet objednávek,protože je velmi specifická.Upozorňoval jsem na to hned v úvodu.
Asi tak na vysvětlenou z mé strany.
Jestli máte skutečně pochybnosti,já celou tuto akci odvolám a zruším. Milan Ferdián

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: sob 04 říj, 2014 5:35 pm
od milan ferdián
Je tu ještě jedna možnost,publikace bude distribuována jen čistě na doposud došlé závazné objednávky ale cena by byla bohužel dvojnásobná a na veřejnost se nedostane nic.

Takže se prosím vyjádřete,ať vím
1 - zda mám nadále brát objednávky (odhad vydání Vánoce 2015)
2 - celou akci zastavit
3 - publikaci dostanou jen ti co risknou obsah publikace se zvýšenou cenu (veřejnost nic)

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: sob 04 říj, 2014 5:45 pm
od hank
Jednoznačně 1. Já myslím, že už sis jako autor natolik "udělal jméno", že to klidně můžeš risknout, protože nehrozí, že by se neprodal celý náklad.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

PříspěvekNapsal: sob 04 říj, 2014 6:06 pm
od peter_vy
Osobne som za 1. možnosť - ďalej zberať objednávky + dať vytlačiť aj nejaké kusy navyše (istotne sa minú, ak aj nie hneď ale postupom času áno).