Znáte ty sny ? Hlavně ty vánoční ? Určitě
.
Vánoční sen TT/1:120 2200 x 1000 TILLIG/15° (zdroj Miroslav Smyčka)Hustě sněží již několikátý den. Sněhové vločky se mihotají za světel pouličních lamp. Vyšli jsme před dům a nevěřícně se díváme na bílou plochu, kde včera večer byla protažena silnička k nádraží. Jen kmeny ovocných stromů nám ukazují, kde asi silnička vede. Na nádraží chůzi to máme cca deset maximálně patnáct minut. Oj, oj dnes to bude delší štreka, statečně jsme vykročili a brodili se po kolenou ve sněhu. Jako maják k nádraží nám sloužily světla výpravní budovy, které v tom hustém sněžení, vypadaly spíše jako bludičky. Uběhla půlhodina, než jsme konečně vstoupili do vyhřáté čekárny a tam nás čekalo překvapení. Tolik lidí za tu svoji dobu jsem nikdy neviděl. Většinou se potkáváme na plesech nebo kulturních setkání.
Zvolal jsem „Co je, myslíte, že vás pustím nastoupit do svého vlaku? A kde skončil Karel se svým traktorem a pluhem?“ Ozval se hurónský smích a odpovědi typu ať si dám pozor, abych náhodou nejel na nárazníku nebo v zetce. A Karel ? Ten vyjel a hned zapadl. Musel jít k Pepíkovi, ať ho vytáhne. Autobusy nedojeli a naše auta, nemělo cenu ani otevírat dveře garáže, při pohledu na sněhovou nadílku. Dáváme si s manželkou horkou čokoládu z automatu a kecáme dál se sousedy a známými, které sníh dostal na neobvyklé místo, na naše zafoukané nádražíčko. Boženka v roli pokladní, zřízence i výpravčího kulila oči, kolik lidí dnes koupilo jízdenek. Většina do okresního města.
Po kolejích tlumené sněhem se nasunul náš „Šukafón“ s onou loženou zetkou z nedaleké továrničky. „Nastupovat“, zvolala Boženka. Pomalu v klidu a v pohodě nastupujeme do našeho motoráčku, pěkně vyhřátého. Boženka změnila roli ve výpravčího, pískla a dala rozkaz k odjezdu. Motoráček se zetkou se rozvážně rozjel a koukáme, po pravé ruce stojí motorová lokomotiva se sněhovou frézou. Necítíme ani výhybky, jak jedeme. Přejíždíme poslední výhybku, jejíž kusá kolej vede k rampě do polí, kterou na podzim využívají zemědělci a v zimě lesáci. Dnes tam nic nevidíme, koleje i rampa jsou tak zafoukáme sněhem, že stěží vidíme obrysy rampy. Začíná klesání a pískujeme. Míjíme lichoběžníkovou tabulku, z naší strany odvrácenou, pískáček, přejíždíme nechráněný železniční přejezd s komunikaci vedoucí k rampě. Trať v klesání je v zářezu a po chvíli vede po náspu ve vysokém svahu. Motoráček jede skoro krokem. Ona ložená zetka, dává zabrat. Pomalu sjíždíme dolů do přípojné stanice. Po pravé ruce máme vedlejší trať. Zde už na nás čeká přímý spoj do okresního měst složený s dvěma 810, na začátku a na konci zapojené, s dvěma vloženými přípojnými vozy 010. Zastavujeme na nejbližší koleji k výpravní budově, kde bylo přistavěno ústřední stavědlo stanice. Skoro všichni přestupujeme do druhého vlaku. Koukáme, že i manipulák stojí na vzdálenější koleji a čeká jen až se náš slet 810 rozpustí. Naši soupravě svítí na světelném návěstidle zelená, volno. Souprava se dává do pohybu, projíždíme v hlubokém zářezu ve skále. Po levé ruce ve směru jízdy, se nám ukáže hlavní trať a po chvíli jízdy míjíme protijedoucí rychlík. Nám svítí na předvěstí žlutá a návěstidlo odbočky hlásá červenou. Až rychlík upustí obsazený úsek i obsluha odbočky nám postaví jízdní cestu a rozsvítí nám na světelném návěstidlu zelenou. Trať nadále klesá a přes husté sněžení ve vlaku vládne předvánoční nálada. Komu by se dneska chtělo lopatovat kvůli autu. A zaposloucháme se do písničky od skupiny Kryštof „Jsou vánoce, jsou vánoce, jsou vánoce čas kdy nikdo z nás nemusí se bát .“
Jo, ty sny........... Skrytá stanice s vratnou smyčkou jsou rozděleny na dvě skupiny. Horní skupina tři soupravy + jedna průjezdná* + tři kusé pro motorové soupravy/ucelené. Dolní skupina dvě soupravy, hlavně určené pro dva rychlíky nebo rychlík + Pn, + jedna průjezdná*.
* - koleje mohou být obsazeny soupravou, ale tak, aby neblokovaly provoz souprav z jednotlivých kolejí.
Mrzne až praští, sněhu napadalo po kolena. My jsme se vyškrábali do druhého skryťáku o třech kolejích. Ale to není obyčejný skryťák. Má dvě funkce. První zastupuje hlavní trať/H a druhá funkce zastupuje vedlejší trať/V. No a proto jsou napsány příkazové směry, protože rychlík a vlaky z hlavní tratě určitě nepojedou po vedlejší trati přes lokálkovou stanici
.
-m-