Plan kolajiska XI

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod HonzaM » ned 24 kvě, 2020 7:37 pm

To jirkatorovo kolejiště je hezčí a logičtější. Vedení té vedlejší trati v druhém Tvém návrhu mi připadá naprosto nesmyslné. Ty jsi někdy reálu viděl takto vedenou trať?
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2359
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod milan ferdián » ned 24 kvě, 2020 7:38 pm

a další varianta...
-m-
Přílohy
Tomíkovice Jirkator.jpg
-Železniční normálie-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10837
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod HonzaM » ned 24 kvě, 2020 8:49 pm

milan ferdián píše:a další varianta...
-m-

Ta skrytá výhybna a ještě v oblouku je podle mého názoru nevhodná, na jedné straně navrhuješ kvůli snadnému přístupu odkrýt skryté nádraží a pak navrhneš takovouto podivnost. Navíc je výhybna tésně za nádražím a pak mi není jasný její smysl. Zkoušel jsi zda by to vůbec bylo realizovatelné se standardními výhybkami při dodržení norem? R1 bych se raději vyhýbal, zejména ve stanici.
Naposledy upravil HonzaM dne pon 25 kvě, 2020 6:51 am, celkově upraveno 2
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2359
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod jirkan » pon 25 kvě, 2020 4:33 am

Pokud by výhybna začínala v úlu kolem 45°, následovaly by uvnitř obloukové koleje R1, vně pak 1xR1 a 1xR2. Tím bychom se dostali do protisměru. Pak by navazovalo klasické spojení obou kolejí výhybkou a příslušným protiobloukem. Doporučoval bych tam vložit krátký přímý úsek, aby těch protioblouků za sebou nebylo moc. Pak by výhybna mohla mít srovnatelnou délku kolejí, jako koncová stanice.
Provozně rozhodně obohacení, jen by se muselo pořešit zastavování vlaku na správném místě.
jirkan
 
Příspěvky: 924
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 kvě, 2020 6:29 am

:lol: :lol: :lol: :lol:
Přílohy
Tomíkovice Jirkátor 2.jpg
-Železniční normálie-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10837
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Jirkátorovo kolejiště 1500x750 N

Příspěvekod Myšpulín » pon 25 kvě, 2020 2:22 pm

Milane, když už s ní tak šoupeš, tak ji šoupni ještě víc doprava, do tunelu pod koncové nádraží.

To HonzaM. Skrytá výhybna slouží pouze k míjení nebo předjíždění vlaků, může být tedy v poho jak v oblouku, tak ve stoupání. Skrytá stanice pak k tomu přidává např. odpojení hnacího vozidla, objezd na druhou stranu vlaku a návrat vlaku bez toho, aby pokračoval dál ve viditelné části kolejiště. Tady pak je nutné mít stanici ve vodorovné poloze a koleje alespoň v místě odvěšování a svěšování v přímé.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1287
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod milan ferdián » stř 24 čer, 2020 10:11 am

ad pro Stanin
Poznámka:
Příloha znázorňuje jen schéma tratí. Z provozních důvodů nelze vložit plán kolejiště.

Koridor v pokoji / data /
H0/1:87
epocha VI
4300 x 2700
ELITE/12°/15°

žst.Třebařov
přípojná stanice, souběh dvojkolejných tratí původní a koridorové

5 – dopravní – 1764* - navazuje traťová kolej z původní tratě
3 – dopravní -1677* - navazuje traťová kolej z původní tratě
1 – hlavní – 1891* - navazuje traťová kolej z koridoru
2 – dopravní – 2395* - / nástupiště – 1883 / navazuje traťová kolej z koridoru
4 – dopravní – 2110 *- / nástupiště – 1443 / navazuje traťová kolej z vedlejší tratě
6 – dopravní – 1671* - / nástupiště – 1443/
8 – dopravní – 512* - / nástupiště 430/ výpravní budova /
8a – manipulační – 639* - / skladiště s rampou /
8b – manipulační – 578* - / volná skládka /
4b – výtažná – 578* -
6a – odstavná – 820 *- / pro nákladní zátěž pro vedlejší trať /

* - užitná délka kolejí od návěstidla po návěstidlo nebo po zarážedlo / šturc/

žst.KORUNA
výhybna skrytá

1 – 1700** -
2 – 1700** -

žst. STARÉ MĚSTO
koncová stanice s napojením železniční vlečky na letiště

3 – manipulační – 900** - / kontejnerové mini překladiště /
1 – hlavní – 1780** - / nástupiště – 456 / výpravní budova /
2 – dopravní -1780**- / slouží pro objezd vlakové soupravy nebo pro posun ve stanici /
1b – manipulační – 315** - / zrušené ZZN /
vl.L. - vlečka – xxx - / vlečka na letiště /

**- užitná délka kolejí od nmz. po nmz.

žst.OLOMOUC
skrytá

1, 2 , 3 a 4 – 2531

žst.ČESKÁ TŘEBOVÁ
skrytá

1 – 2571 -
2 – 2633 -
3 – 2875 -
4 – 2959 -

Viditelné traťové úseky s drážními stavbami
Koridor / dvojkolejná trať pro vysoké rychlosti/
Hněvkovský tunel II – ….....… - 0,000 – 0,000
širá trať……………..... – 0,000 – 3,754 – 3,754
Krasíkovský tunel ... - 0,000 – 0,380 – 4,134
širá trať …………….... - 0,000 – 0,533 – 4,667

Původní trať / dvojkolejná trať v původní trase /
tunel ………………...... - ……. - 0,000 – 0,000
širá trať ……………... - 0,000 – 1,011 – 1,011
Hejnický tunel ……. - 0,000 – 0,630 – 1,641
širá trať ……………... - 0,000 – 2,128 – 3,769
Tatenický tunel……. - 0,000 – 0,925 – 4,694
širá trať…………….... - 0,000 – 1,349 – 6,043

-m-
V.F.
Přílohy
Koridor.jpg
-Železniční normálie-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10837
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod Stanin » stř 24 čer, 2020 1:52 pm

Milane, včera jsem stál v prázdné místnosti a zkoušel si představit, jak tam nacpat ten můj výmysl a teď koukám, že to máš vymyšlené. Až se mi skoro nechce věřit, že je něco takového na tom prostoru realizovatelné. Díky moc za to, že se tím zabýváš!
Stanin
 
Příspěvky: 369
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod milan ferdián » stř 24 čer, 2020 4:04 pm

Dobrý den,
manžel vám posílá schémata železničních stanic. Ve stanici "Třebařov" jsou u kolejových spojek vloženy obloukové výhybky R934 - 17°/R543 - 29°. Skryté stanice Olomouc/Česká Třebová mají společnou vratnou smyčku. Poloměry oblouků na koridoru R1266/R1207 a na původní trati R602/R543. Na plánu kolejiště manžel kreslí přírodu a okolí. Mám vás upozornit, že nebral v potaz, kde jsou vstupní dveře a okna v místnosti.
V.F.
Přílohy
Koridor stanice.jpg
-Železniční normálie-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10837
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod radula63 » stř 24 čer, 2020 9:24 pm

Paní Věro F.
Jste žena , která pro svého muže udělá takřka nemožné. Držím Vám pěsti, ať máte štěstí. Lásku, vzájemnou, tu už máte. Držte spolu pevně to vaše společné štěstí, ať neuteče.
Jsem jedním z těch, kteří staví podle plánku Vašeho muže.
A i tak sleduji další plány a u nich sním, asi jako spoustu jiných zde.
Radek V.
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod milan ferdián » čtv 25 čer, 2020 5:43 am

Ahoj Radku,
pokud vás tak mohu oslovit. Děkuji za vřelá slova, vždy se snažím odpovědět v rámci svých a Milanových možností. Společné soužití nám drží čtyřicetdva let a doufám, že ještě dlouho bude. Budeme se snažit i nadále zpříjemňovat vám modelářský život.
Hezký den
Věra F.
-Železniční normálie-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10837
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod Stanin » čtv 25 čer, 2020 6:00 am

milan ferdián píše: Dobrý den,
manžel vám posílá schémata železničních stanic. Ve stanici "Třebařov" jsou u kolejových spojek vloženy obloukové výhybky R934 - 17°/R543 - 29°. Skryté stanice Olomouc/Česká Třebová mají společnou vratnou smyčku. Poloměry oblouků na koridoru R1266/R1207 a na původní trati R602/R543. Na plánu kolejiště manžel kreslí přírodu a okolí. Mám vás upozornit, že nebral v potaz, kde jsou vstupní dveře a okna v místnosti.
V.F.

Díky za to, co pro nás modeláře Vy s Milanem děláte!
S dveřmi a oknem bych si nedělal starosti. Jde o místnost v suterénu, takže je okno malé a ještě vysoko. Dveře jsou při pohledu na půdorys místnosti v levém dolním rohu na delší stěně, ale to je to nejmenší. Kdyby se nedaly kvůli layoutu otevřít, tak se to vždy dá nějak řešit.
Stanin
 
Příspěvky: 369
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod milan ferdián » čtv 25 čer, 2020 4:50 pm

Dobrý večer,
děkujeme za přání. Určitě váš záměr vyjde. Pokračujeme dalším kolejovým plánkem.

uživatel Dovi
Spálovice epocha III/IV H0/1:87 3000 x 1000 ELITE/15°
Poloměry oblouků na širé trati jsou R425. Skrytá stanice má tři staniční koleje a vratnou kolej ze smyčky. Stanice Bělčovice a Václavov jsou dvojkolejné, maximální délka vlaků je cca 600 mm.
V.F.
Přílohy
Spálovice.jpg
Dovi skrytá.jpg
-Železniční normálie-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10837
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod Dovi » pát 26 čer, 2020 1:58 pm

 
milan ferdián píše:uživatel Dovi
Spálovice epocha III/IV H0/1:87 3000 x 1000 ELITE/15°
Poloměry oblouků na širé trati jsou R425. Skrytá stanice má tři staniční koleje a vratnou kolej ze smyčky. Stanice Bělčovice a Václavov jsou dvojkolejné, maximální délka vlaků je cca 600 mm.
V.F.


Dobrý den, paní Věro,
díky moc vám oběma (MF+VF).

Nasadili jste mi brouka do hlavy - už tu klikatící se trať stoupající kopcovitou krajinou až ke svému cíli vidím před sebou.

Tím mostem nad tratí, množstvím tunelů (zde objektivní nutnost), stoupáním terénem atd. mi to přivolalo vzpomínku na Ronov (taky jsem ho zvažoval, ale v TT - kvůli hloubce kolejiště).

Vím, není to vůbec srovnatelné - topologie tratí se vzájemně zcela liší, není zde ani to skryté úrovňové křížení dvou kruhů a naopak je zde realitě bližší koncová stanice atd. atd., ale přišlo mi to na mysl asi pod vlivem listování (dlouho do noci) nedávno zakoupenými knihami s plánky MF.

Ovšem toto zde je s jinými provozními možnostmi, s velmi vítanými dlouhými širými tratěmi a s přiměřeně velkou vícekolejnou mezilehlou stanicí. A navíc případně i s odbočující vlečkou (třeba lom nebo svoz dřeva) umístitelnou po libovolně straně trati - umožněno je to diagonálním situováním mezilehlé stanice. Nebo dokonce by do stanice mohla ústit úzkokolejná lesní železnice, třeba i úvraťová, a to zřejmě severozápadním směrem. Další výhodou je, že takto pojatá komplexnější/složitější "šikmá" stanice by pomohla ještě více opticky narušit tu rovnoběžnost dlouhėho (širokoúhlého) obdélníkového kolejiště.

Kdyby to nakonec dopadlo s tou diskutovanou začátečnickou volbou "H0 srdcem, TT/N rozumem (?)" ve prospěch více detailnějšího, ale na prostor náročnějšího měřítka H0, určitě bych tímto námětem nepohrdnul.

Buďte oba hodně zdrávi a mějte se hezky

Zdraví
Dovi

__

P.S. na vysvětlenou ostatním:

Tento další nadějný plánek (H0/1:87 3000x1000 mm) z dílny Milana a Věry Ferdiánových je totiž (tematicky příhodněji umístěným) pokračováním včerejšího příspěvku paní Věry F. (Regionálka, H0/1:87, epocha III/IV, 3000 x 1000, ELITE/15°) zde:

viewtopic.php?f=43&t=12775#p275624

a reakcí na disponibilní kolejišťový prostor 300x90 cm, jehož 90cm hloubka by za určitých, ale splnitelných podmínek mohla být zvětšena na cca 100-105 cm.

Podmínkou je, že daný stavitel (já), který po 45 letech začíná znovu "s vláčky" a rozhoduje se mezi měřítky H0 a TT, zvolí H0. Je to volba zásadní a na dlouhou dobu (vzhledem k věku stavitele už vlastně napořád).

 
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am
Bydliště: Jižní Morava

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod milan ferdián » stř 08 črc, 2020 3:41 pm

Kolejiště Spálovice hlásím hotovo.
Spálovice III./IV.epocha H0/1:87 3000 x 1000 ELITE/15°
Kolejiště má skrytou smyčku o třech kolejích a čtvrtou vratnou. Trať se hned po výjezdu z tunelu vynoří u železniční zastávky Panenská, levotočivým obloukem se ztratí v dalším tunelu. Po vyjetí z tunelu ocelovým železničním mostě překračuje říčku Bělčovický potok, následuje obloukový kamenný most, který překračuje spodní železniční trať (část vratné smyčky). Nalevo vidíme na spodní trati vlečku, kde z místního dolu se vysypává substrát do železničních vozů. Opět tunel a stanice Bělčovice o dvou dopravních kolejí, kde zrovna křižují osobní vlaky. První souprava složena parní lokomotivou řady 423.0,hytlák a dva vozy Bi (rozvor 7 m) a druhá jen sólo motor M131.1. Na kusé koleji stojí vyložený uhlák. Výpravní budova s příručním skladištěm, o kousek dále dřevěné záchody a volná plocha. Trať kříží silniční nechráněný železniční přejezd, hluboký zářez s opěrnými zdmi a nám se po vyjetí ze zářezu naskytne pohled na spodní trať, na které jsme začínali. Trať nadále stoupá, další zářez, následuje kamenný most o třech obloucích. Rovinka a jsme ve stanici Václavovice. Taktéž o dvou dopravních kolejí. Hned na začátku stanice je vlečka sklárny, záchody, výpravní budova s malým přilehlým skladištěm a rampou. Z nedostatku místa ve stanici je na konci šturcu upravena plocha pro volnou skládku. Z první dopravní koleje vychází strojová kolej, uhelná skládka, popelová jáma, vodní jeřáb a remíza, kde jejím domovem je naše 423.0. Na vlečce skláren stojí dva vozy, krytý/uhlák a u rampy další krytý vůz.
Krajina spíše pahorkatina.
-m-

Poznámka
Z technických důvodů nelze zveřejnit plánek kolejiště :oops: :cry: M.
-Železniční normálie-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10837
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník