Plan kolajiska X

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod keby49 » stř 03 led, 2018 10:35 pm

Poradi nekdo k planku Petrov co je vlecka HD? :)

Dekuji
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod MkTT » stř 03 led, 2018 11:04 pm

keby49 píše:Poradi nekdo k planku Petrov co je vlecka HD? :)

Dekuji

Předpokládám, že to znamená vlečka hospodářského družstva.
MkTT
 
Příspěvky: 466
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hank » úte 09 led, 2018 8:59 am

Milane, zhruba před rokem jsi v tomto vlákně tady

viewtopic.php?f=49&t=9650&start=240#p211892

a tady

viewtopic.php?f=49&t=9650&start=240#p211948

zveřejnil 4 minikolejiště označená jako testy (Test 1 až Test 4). Mohl bys k nim prosím doplnit aspoň délky kolejí ve viditelných a skrytých stanicích?

Děkuji předem za ochotu.

Edit: Milan mi napsal SZ, že rozpisy kolejiva ani výpočty pro plánky z těch odkazů nemá, ale že byly navrhovány pro poloměry oblouků 310 mm. Myslím, že takhle si to každý zájemce může z plánků změřit a dopočítat sám.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2317
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Adam Buchal » ned 11 bře, 2018 12:26 pm

milan ferdián píše:
Tak Jardo jdeme na to,budeme čarovat.
- motor s určeným vozem pro vlečku se sune a postupně spojuje všechny tři vozy -
- vrací se zpět na vlečku,tak,aby námezníky byli volné pro objetí nákladních vozů -
- motor se odpojuje a jede přes první šturc,zpět na objízdnou na druhý šturc -
- najíždí na vozy a sune je do prvního šturcu -
- odpojuje poslední dva vozy a s uhlákem se vrací na vlečku -
- motor odvěšuje uhlák a jede do druhého šturcu -
- přes objízdnou najede do prvního šturce pro ty dva vozy -
- jede na objízdnou,zde ponechává stát oba vozy -
- motor přes druhý šturc najede na uhlák a sune jej do prvního šturce,zde jej odpojí -
- motor se vrací přes vlečku a druhý šturc na objízdnou a sune oba vozy na první šturc na uhlák -
- v prvním šturcu nechá vůz určený pro vlečku a uhlák -
- motor se vrací na objízdnou se třetím vozem,zde jej odpojí -
- motor přes druhý šturc,vlečku najede do prvního šturcu a zapojí vůz určený pro vlečku a uhlák nechá odpojený v prvním šturcu -
- motor s vozem najede na vlečku a odstavuje vůz určený pro vlečku -
- motor pokračuje přes druhý šturc na objízdnou a sune třetí vůz na uhlák odstavený v prvním šturcu -
- vše se spojí a souprava je připravená k odjezdu do stanice v pořadí motor/třetí vůz/uhlák -
Franta s Jardou si oddychli,posun šel jak po másle a akorát na čas k odjezdu.
Milan

Jsem si to vyzkoušel na vytištěném plánku s papírovými šablonami. Idea je to hezká, ale kámen úrazu je ta "objízdná". Chtěl bych totiž vidět to roz/spřažení na poloměru R310 obloukové výhybky, která vlastně tvoří tu objízdnou kolej. Aby to bylo funkční, muselo by to být celé citelně delší. Ať už kusé koleje, nebo ta objízdná, aby se na ní vešel přímý úsek. Možná by to chtělo pro realizaci poupravit schéma. Jinak dovedu si představit čistě jako vlečku nějakého vápencového lomu, kde nad kolejí nazvanou "vlečka" by byla násypka, kam by se přistavily dva vozy Faccs nebo Raj. Ale opět by to chtělo upravit, neb 4 středně velké vozy už jsou moc.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam Buchal
 
Příspěvky: 320
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm
Bydliště: Hodonín

Předchozí

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: hank61 a 1 návštěvník