Tak už jsem zas tady, tentokrát i s diakritikou
Ta 3. kolej by mohla být manipulační/odstavná, kdyby to mělo nějaký smysl. Třeba ve stanici končí/začínají nějaké dělnické vlaky z blízké aglomerace a jejich soupravy se tam na noc odstavují a v zimě vytápějí, viz Zastávka u Brna od války až do převratu, pamatuju tam v 80. letech v pracovních dnech nocování 3 dlouhých souprav dělnických vlaků do/z Brna. Ty soupravy byly často složené každý pes jiná ves, ještě v 50. letech včetně kořistních vozů a byly to zřejmě poslední prajské kupáky v pravidelném provozu u ČSD, navíc tam brněnská výtopna za parního provozu vystavovala všechno, co mělo zrovna kola a zatopený kotel, takže i stroje jako 524.0, 524.13 nebo 456.1. Pro oživení provozu vítaný krok. Akorát ti pak vznikne problém, kam to všechno naskládat přes modelový den do skrytého nádraží.
Nebo by u té 3. koleje mohl být skladištní/skládkový areál, v reálu viz třeba uspořádání stanice Moravský Krumlov se skladištěm a volnou skládkou naproti přijímací budovy. Manipulační 6. kolej by pak byla předávací pro nákladní zátěž z lokálky - zase záleží, kolik té zátěže bude.
Radek Strnad má pravdu v tom, že ten kříž napravo by se klidně dal zrušit odebráním obou pravých výhybek i v případě, že 3. kolej bude dopravní. Vlaky z lokálky by přijížděly jen na 2. nebo 4. kolej/odjížděly jen z nich. I když bude 3. kolej dopravní, nemusí u ní být perón, bude sloužit především nákladním vlakům, jestli budeš mít na hlvní trati rychlíky, které tu nestavějí, můžou po ní projíždět.
Ještě možné uspořádání světelných návěstidel při elektromechanickém zabezpečení, obsluze výměn ze stavědel na zhlavích drátovody, jednostranné kolejové spojce napravo a 3. koleji jako dopravní. Všechna návěstidla budou sloučená i pro posun = stožáry budou červenobíle pruhované, bíle pruhy poloviční než červené, červená bude stůj i pro posun. Nebudu uvažovat rychlostní soustavu ani reléovku. Pořadí světel uvádím vždy odshora.
Levé zhlaví: 1. kolej zelená-červená-bílá (odjezd je možný jen přímo), 2., 3. a 4. kolej zelená-červená-bílá-žlutá. Pravé zhlaví: Všechna návěstidla mohou být 4světlová zelená-červená-bílá žlutá. Kdybys chtěl ušetřit, mohl bys mít pro lichou skupinu (koleje 1. a 3.) na obou zhlavích skupinová návěstidla, tj. po jednom pro obě liché koleje na každé straně, obě budou 4světlová, odjezd z 1. koleje přímo bude zelenou, ze 3. koleje žlutou a zelenou (to už je způsob převzatý z rychlostní soustavy), tím je i jasné, pro kterou kolej to platí. Kdybys chtěl ještě ušetřit, mohl bys mít napravo skupinové návěstidlo i v sudé skupině pro 4. a 6. kolej a kromě odjezdů jedním nebo dvěma světly by se návěstila trať, na kterou se odjíždí, indikátorem, což je cedule pod světly návěstící buď číslo koleje, ze které se odjíždí, nebo písmeno značící trať, kam se odjíždí, většinou počáteční písmeno názvu sousední stanice (nebo tam můžeš dát H-V, tj. odjezd na hlavní nebo vedlejší trať).
Ona by se našla i řada jiných možností, kupodivu i světelná návěstidla občas neměla žádnou závislost na postavení výměn, tj. byla skupinová dvousvětlová po jednom na každém zhlaví, přes zhlaví se jezdilo max. 40 km/h i přímo a výhybky se stavěly místně ručně i na dopravních kolejích. Viz třeba některé mezilehlé stanice na trati Svitavy - Žďárec u Skutče. Nebo ve dlouhých a nepřehledných stanicích kombinace skupinových odjezdových mechanik po jednom návěstidle na každém zhlaví a k tomu u každé koleje vložené světelné návěstidlo - dvousvětlové červená - blikavá bílá (mohla platit i pro posun).
Možností je spousta. Když tak se ptej.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.