Stránka 1 z 1

Tobogán

PříspěvekNapsal: stř 19 lis, 2014 8:23 am
od lajblt
Ahoj všem,

stavba kolejiště dospěla do fáze, kdy je na řadě tobogán do SN. A já bych měl malý dotaz. Pokud použiju spirálu R396, jaká je použitelná délka vlaku na stoupání 25 promile? Uvažuju o provozu osobních vlaků o délce ~150 cm a nákladních o délce 180-200 cm. Je to vůbec na takovém stoupání a poloměru reálné?

Díky za odpovědi. :)

Re: Tobogán

PříspěvekNapsal: stř 19 lis, 2014 8:34 am
od milan ferdián
Zde velmi záleží na síle motorků hnacích vozidel,tedy lokomotiv a potom na poměr stoupání v tobogánu.Vždy se snažim zachovat jen technologickou výšku dle NEM102 + nadloží.Tím mi vychází ten nejpříznivější sklon.Zde to je při poloměru R396/360°a rozdíl od T.K. +/-0 po T.K. +58 mi vychází poměr stoupání 1:43,což je velmi příznivý sklon pro delší vlakové soupravy.Doporučuji nejdříve ale prakticky vyzkoušet a postupně přidávat vozy.

Re: Tobogán

PříspěvekNapsal: čtv 20 lis, 2014 8:20 am
od Jiri Dvoracek
Ahoj Tome,

divam se, ze resime stejny problem :mrgreen: Nejdelsi osobni vlak jsem chtel loko + 8 az 10Y (Metropol) a nakladni pak loko + cca 15 az 20 uhlaku. Ja mam na toboganu do SNB vnitrni oblouk R353, takze u klesani by to snad tolik vadit nemuselo. U stoupani ze SNB mam vnejsi oblouk 396 a kazdym zavitem vystoupam 65mm, takze se pridavam s dotazem :lol: A nebo jak psal Milan, tak to proste zkouset a zkouset. Stoupani a klesani do SNA by melo byt pri polomerech 439 pro klesani a 482 pro stoupani se zavitem o vysce 65mm snad ve vetsim klidu. :wink: Nebo bude lepsi snizit vysku SNB ze 130mm treba na 120mm tak, aby kazdy zavit byl jenom 60mm?

S pozdravem

Re: Tobogán

PříspěvekNapsal: čtv 20 lis, 2014 8:15 pm
od workous
Ahoj Tome lokopin má zpracovaný tobogán mrkni k němu

Re: Tobogán

PříspěvekNapsal: pon 24 lis, 2014 9:27 pm
od lajblt
Ahoj všem, díky za podněty. Takže: Na už hotovém kusu kolejiště vyzkouším, kolik vozů utáhne Brejlovec MTB ve stoupání 30+ promile. Tím si odpovím na to, jestli to bude moci být vlak dlouhý dva metry. A tím pomůžu i Jirkovi. :) Tudíž o víkendu se bude testovat. A lokopinova spirála je super. :) Když jsem stavěl svůj pokus, použil jsem místo půlkruhových mezikruží lichoběžníkové díly z překližky tl. 4 mm, které jsou skládané ve dvou vrstvách do šestiúhelníku s celkovou tloušťkou 8 mm. Není z toho tolik odpadu. A vnější obvod se dá zaoblit po dohotovení.

Re: Tobogán

PříspěvekNapsal: pon 24 lis, 2014 10:55 pm
od PaMi
lajblt píše:Ahoj všem, díky za podněty. Takže: Na už hotovém kusu kolejiště vyzkouším, kolik vozů utáhne Brejlovec MTB ve stoupání 30+ promile. Tím si odpovím na to, jestli to bude moci být vlak dlouhý dva metry. A tím pomůžu i Jirkovi. :) Tudíž o víkendu se bude testovat.

A to budeš testovat na tobogánu nebo na rovince? Když bude vlak v toboganu a tím bude celý v oblouku, tak půjde utáhnout mnohem a mnohem tíž než když ho máš na rovné koleji.