RolandM:
Tím stoupáním a klesáním zřejmě nemyslíš sklon tratě, ale sklon terénu na čele modulu.
Přesně definovaná rozhraní vznikla proto, aby cizí moduly mohly vzájemně plynule přecházet nejen kolejí, ale i tvarem krajiny. Bohužel, dle studie našeho klubového odborníka na krajinu,
Lubomíra, profily krajiny používané na modulech měřítka TT se ve skutečnosti prakticky nevyskytují.
To nás v klubu po několika letech dovedlo ke dvěma poznatkům:
1) Vytvořili jsme si vlastní profil čela
PP - rovná krajina s mírným náspem. Odpovídá nejvíce realitě námi budovaných tratí. (Vychází z profilu RR, hlavním rozdílem je pokračování odvodňovacího kanálu rovně až k hraně modulu.) S čely RR je lze v nouzi také spojit, přechod krajiny není tak násilný jako u jiných tvarů.
2) Stanice a většinu nově vznikajících krajinných modulů se nadále budeme snažit ztvárňovat jako celky na několika po sobě jdoucích segmentech (soumodulí), které budou až na úplném konci zakončeny doporučeným rozhraním, v našem případě tedy PP, zatímco uvnitř tohoto soumodulí budou tvary jednotlivých styčných čel nenormované, ale zato přesně dle reality.
Tvary jednotlivých čel máme zmíněny
v normách našeho klubu; výkresy mají kluci, kteří je pro nás objednávali.
--
Pokud hodláš své moduly spojovat s nějakým klubem, zeptej se přímo u nich, do jaké míry by jim to vadilo. Vyrábět atypická rozhraní sám a schválně není příliš kolegiální.
Takto Lubomír udělal třeba svou zastávku Hevlín. Přesně podle reality, naprosto odlišná čela. Ale pro kompatibilitu si zbudoval krátký přechodový modul, který mu připojení umožňuje.