Stránka 2 z 2

Re: Ruční stavění výhybek TT?

PříspěvekNapsal: úte 01 lis, 2016 8:04 pm
od Myšpulín
Až na skutečnost, že to určitě není 1:120, je to parádní. Palec nahoru a pusa dolů.

Re: Ruční stavění výhybek TT?

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2016 12:40 pm
od fruafru
Dík.Jestli se ptáš na kolejiště tak to je v eNku 1:160 na TTčko nějak nemám prostor (zatím), jestli se ptáš na měřítko pákového přístroje tak ten ten je přesně navržen aby umožnil manipulaci prstem, samo že by šel zmenšit jen si neumím představit jak asi 4 mm velkou nebo spíš malou pákou budeš manipulovat a přestavovat vyhybky, navíc budou ty páky hodně blízko u sebe, takže nebude možno přestavovat je rukou (prstem). TT čkové vyhybky jdou přestavovat taky, mám to vyzkoušeno a původně to mělo být na kolejiště v TT jenže situace se mění každým okamžikem. Co jsem nezkoušel je H0 a větší rozměry

Re: Ruční stavění výhybek TT?

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2016 2:51 pm
od Myšpulín
Promiň, zapomněl jsem přihodit smajlase. Jasně že jsem myslel pákový přístroj a jasně že menší by to bylo k ničemu. Jak jsem psal, perfektní záměr perfektně a efektně zpracovaný. Ještě jednou napíšu paráda.

Re: Ruční stavění výhybek TT?

PříspěvekNapsal: stř 03 říj, 2018 9:55 pm
od JiriKTT
Dobrý den,
uvažuji o ručním ovládání výhybek. Stavědlový přístroj se mi líbí. Jaké jsou s ním zkušenosti? Bude lepší použít výhybky Kuehn WR10/WL10 než Tillig EW2? Hádám, že s výhybkami Kuehn by měla být jednodušší konstrukce celého systému, protože je do koncové polohy dotahuje pérko. Zkoušel někdo nad stavědlovým přístrojem od Malé železnice udělat kolejový závěrník?

Re: Ruční stavění výhybek TT?

PříspěvekNapsal: stř 03 říj, 2018 11:18 pm
od JanoH0e
Asi tak, nerobím TT, ale také všeobecné zhodnotenie ti napíšem. Je úplne jedno, aké výhybky použiješ. Ja som z výhybiek Peco strunu odstránil, pretože páka ma dostatočný dlhý chod, bowden, struna v ňom, dostatočné pruží. Najväčší problém je doviesť bowden k výhybke. Oblúk nesmie byť s malým polomerom, k bowdenu by mal byť dobrý prístup. Na to treba myslieť už pri plánovaní. Používam na prenos rôzne páky pre RC lietadla, ktoré je potrebné vhodne umiestniť. To všetko je potreba si dopredu dobré premyslieť. Ak sa to dobré nepremyslí, potom je to boj. Taktiež pripojenie k výhybkám môže byť problém, pretože niekedy sa ti môže stať, že síce bowden "dočiahne", chodí ale v inom smere, pretože oblúk zmenil smer bowdenu.

Re: Ruční stavění výhybek TT?

PříspěvekNapsal: čtv 04 říj, 2018 4:19 pm
od Myšpulín
JanoH0e píše:Asi tak, nerobím TT, ale také všeobecné zhodnotenie ti napíšem. Je úplne jedno, aké výhybky použiješ. Ja som z výhybiek Peco strunu odstránil, pretože páka ma dostatočný dlhý chod, bowden, struna v ňom, dostatočné pruží. Najväčší problém je doviesť bowden k výhybke. Oblúk nesmie byť s malým polomerom, k bowdenu by mal byť dobrý prístup. Na to treba myslieť už pri plánovaní. Používam na prenos rôzne páky pre RC lietadla, ktoré je potrebné vhodne umiestniť. To všetko je potreba si dopredu dobré premyslieť. Ak sa to dobré nepremyslí, potom je to boj. Taktiež pripojenie k výhybkám môže byť problém, pretože niekedy sa ti môže stať, že síce bowden "dočiahne", chodí ale v inom smere, pretože oblúk zmenil smer bowdenu.

Když na to přijde, není bowden vůbec potřeba. Vše se dá řešit táhly, úhlovými pákami. Sníží se tím síla potřebná pro přestavení o odpor bowdenu (který je při dobře zvoleném směru a dobrém namazání sice malý, ale je).

Re: Ruční stavění výhybek TT?

PříspěvekNapsal: čtv 04 říj, 2018 5:17 pm
od JanoH0e
Mám ovládanie bowdenom práve preto, že som napasoval ručné ovládanie v podstate do hotového koľajiska. Odpor je minimálny, aj bez mazania. Preto je nutné pred stavbou dokonale si premyslieť vedenie tiahel, bowdenov atď. A vyriešiť uchytenie k výhybke.