Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
jirie123 píše:Rád bych postavil jen maličký okruh pro kluka. Jak mám upevnit kolejivo na plát dřevotřísky. Nikde jsem nenašel žádný manuál. Tavná pistole mi připadá jako barbarské, zoufalé a těžko demontovatelné řešení.
Díky.
jirie123 píše:Díky za reakce.
Taky mě docela zmátly ty černé gumové čudlíky.
Pro doplnění:
Pokud někdy půjdu (jakože bych chtěl) do většího kolejiště, tak rozhodně cestou flexi kolejiva.
GeoLINE bych asi obětoval.
Momentálně máme jen něco starého PIKO na koberci a to je neustále masakrováno nepozornými chodci a vagony pak vykolejují a malý zuří.
Ty tekuté hřebíky se mi zdají esteticky přijatelné. Dřevotřísku budu muset asi stejně nějak penetrovat pro lepší soudržnost povrchu.
jirkan píše:Já bych to lepil nějakým bílým lepidlem na dřevo (Herkules, Ponal a pod.) mírně naředěným a možná s kapkou jaru. Drží to obstojně a v případě potřeby to celkem bez větší destrukce povolí. Popřípadě bych celou operaci spojil se zaštěrkováním prostor mezi kolejemi nebo se zatravněním, a připevnění kolejí se tím vyřídí jaksi samo.
jirkan píše:Typ kolejiva jsem pochopil. Jednoduchá cesta je pouze nějakým jemným štěrkem zaplnit prostor mezi kolejemi (tedy pokud tam bude něco jako malá stanice a pod.). Protože v reálu v takovém případě bývá zaštěrkováno na úroveň kolejí, je dopré prostor mezi kolejemi něčím vhodně vysokým zaplnit - např. deskový polystyrén tl. cca 5mm, nějaké měké dřevo, třeba balza, a pod. Jako první pokus o zrealističtění GeoLinu to stačí. Dále je možné zaštěrkovat i boky podloží, aby to nevypadalo tak plastově, popř. trochu zasáhnout barvou.
Jako štěrk lze použít cokoliv co je na trhu, pro štěrkování mezi kolejemi raději něco jemnějšího, např. štěrk N od Fleischmanna.
Žádný zázrak se tím asi udělat nedá, ale zas to nevypadá tak špatně, hlavně že není třeba (pro začátek) bojovat mezi pražci a na výhybkách. A jde to rychle od ruky.
No a trávu nejlépe elektrostaticky, funguje ale i malá plastová flaštička, odkud se tráva "vyfukuje" mačkáním nebo třesením (NOCH).
jirkan píše:Na širé trati je u těhle kolejí hlavní problém nepřirozené strmý bok štěrkového lože. Takže by mělo stačit opatrně z boku dosypat a vytvarovat reálněji - ve spodní části to rozšířit, nahoru do vytracena. No a pak zakápnout tou směsí ponal - voda - jar. Tím navc zmizí i tvarová jednotvárnost plastu. Nakonec je možné to trochu patinovat, aby se rozbila i ta jednotvárná šeď.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků