Kulsud píše:Zdravím, z diskusí jsem se dočetl, že oblouk R2 u kolejiva ROCO Geoline může způsobovat některým lokomotivám i vagonům potíže. Můžete mi dát odkaz na vlákno, pokud se tu již něco takového řešilo, nebo popsat, co může či nemusí nastat. Nebo se R2 oblouku nemusím obávat. Samozřejmě kromě nepřirozeného vzhledu...
Vzhledem k tomu, že jsem se rozhodl použít oblouk R2 ve spirále skryté části, mám za sebou nějaké to testování.
A zjistil jsem, že R2 projede téměř vše. Včetně pater Rivarrosi, pětispřežních parních lokomotiv ROCO, i velký bejček od Albatrosu, obě české páry Brawa.
Všechny sériové mašiny, které vlastním - diesely, elektriky - mají výkyv podvozků koncipovaný na 35 cm (R2 má tuším 35,8) - ROCO, MTB.
Problém byl u BDmee (Acme), ale stačilo otočit podvozky (bez násilí, takže se nic nepoškodí).
Problémy můžou nastat při změně nivelety (přechod sklon/rovná - výškový oblouk). Tady budou mít docela určitě problém patra Rivarossi - na rovině jsou při průjezdu R2 hrany skříní prakticky "na sraz" - při změně sklonu pak vagon vyletí.
U některých lokomotiv se můžou ozvat neobvyklé zvuky - kvůli vychýlení kardanů blízko hraniční polohy. Ale slyší to jen "zasvěcené" ucho.
No a samozřejmě vyšší jízdní odpor, hlavně dlouhé dvounápravové vozy. To je hlavní důvod, kvůli kterému myšlenku stoupání ve spirále po R2 možná opustím, i za cenu větších nároků na prostor.
Jestli ale řešíš rovinu, pak není důvod k obavám. Pokud tedy nenakupuješ modely u Micrometakit.