Kolejivo Tillig s podložím
Napsal: pon 03 zář, 2012 1:16 pm
Nechci zde vozit dříví do lesa,ale nedávno jsem měl poprvé možnost se detailně seznámit s tímto kolejivem Tillig.Záměrně toto zakládám v této sekci,protože by mohlo být inspirací některého začátečníka.Naopak jak říkal jeden nejmenovaný soudruh se učit se učit. ..takže i já se něco nového rád dozvím.
Inspirací mého kamaráda byl,původně můj had,který se už přemístil k jinému mému kolegovi. Aby v tom nebyl zmatek tak hlavní impulz způsobil had kolegy JBr. Prostě na takovéto občasné domácí ježdění a provětrání modelů...
Nakoupili jsme tedy něco oblouků 310,něco oblouků 353 a něco rovných dílů.Zatím bez vyhýbek,protože tam zatím nemá jasno.(bojuji za použití EW2). Až se zboží sešlo,nastal čas detailního seznámení.Ovál o rozměru 200x200cm byl otázkou mžiku sestaven a bez problémů na podlaze.Toto považuji za hlavní plus.Mě se líbí,že koleje imitují betonové pražce,konečně asi Tillig pochopil,že dřevo už je dávno pryč.Škoda,že právě klasické kolejničky v "betonu" nedělají.Jednu kolej jsem okamžitě podrobil patřičné "patině"..a vida hned to vypadá lépe.Už tolik nesvítí ten šedý plast.Hned jak budu mít chvíli,pokusím se nanést i trochu štěrku a zeleně.No s tím štěrkem to bude chtít opravdu pracovat opatrně,není na něj moc místo.Možná použít "N-kový" a jen to lehce pocukrovat.Určitě to,ale nepůjde dělat klasicky,jako u běžných kolejí.
Myšlenka pro domácího hada je nakonec velmi jednoduchá.Koleje si kolega položí na podložky (dílce překližky). Spojování dílců bude velmi jednoduché o toto se postará právě zámek kolejiva.Inspirací byl nyní had JuraH0.Jednotlivé koleje budou nalepeny napevno a nebude se tak muset stále dokola skládat.Délka dílů pro jeden "modul vychází 830x450cm.
V tomto konkrétním případě to zatím vypadá na nějaký vlakodorom ,ale budu se ještě snažit o něco hodnotnějšího....jako politický poradce.
Dotaz na závěr,protože né vždy se podaří geometrii naplánovat tak ,aby to vyšlo "od hrany ke hraně" , zvlášť když se trať všemožně kroutí, bude nutné nastavovat klasickou flexi kolejí.Ví někdo jak z koleje demontovat ten spojovací zámek,tak abych koleji a ani zámku neublížil?
Inspirací mého kamaráda byl,původně můj had,který se už přemístil k jinému mému kolegovi. Aby v tom nebyl zmatek tak hlavní impulz způsobil had kolegy JBr. Prostě na takovéto občasné domácí ježdění a provětrání modelů...
Nakoupili jsme tedy něco oblouků 310,něco oblouků 353 a něco rovných dílů.Zatím bez vyhýbek,protože tam zatím nemá jasno.(bojuji za použití EW2). Až se zboží sešlo,nastal čas detailního seznámení.Ovál o rozměru 200x200cm byl otázkou mžiku sestaven a bez problémů na podlaze.Toto považuji za hlavní plus.Mě se líbí,že koleje imitují betonové pražce,konečně asi Tillig pochopil,že dřevo už je dávno pryč.Škoda,že právě klasické kolejničky v "betonu" nedělají.Jednu kolej jsem okamžitě podrobil patřičné "patině"..a vida hned to vypadá lépe.Už tolik nesvítí ten šedý plast.Hned jak budu mít chvíli,pokusím se nanést i trochu štěrku a zeleně.No s tím štěrkem to bude chtít opravdu pracovat opatrně,není na něj moc místo.Možná použít "N-kový" a jen to lehce pocukrovat.Určitě to,ale nepůjde dělat klasicky,jako u běžných kolejí.
Myšlenka pro domácího hada je nakonec velmi jednoduchá.Koleje si kolega položí na podložky (dílce překližky). Spojování dílců bude velmi jednoduché o toto se postará právě zámek kolejiva.Inspirací byl nyní had JuraH0.Jednotlivé koleje budou nalepeny napevno a nebude se tak muset stále dokola skládat.Délka dílů pro jeden "modul vychází 830x450cm.
V tomto konkrétním případě to zatím vypadá na nějaký vlakodorom ,ale budu se ještě snažit o něco hodnotnějšího....jako politický poradce.
Dotaz na závěr,protože né vždy se podaří geometrii naplánovat tak ,aby to vyšlo "od hrany ke hraně" , zvlášť když se trať všemožně kroutí, bude nutné nastavovat klasickou flexi kolejí.Ví někdo jak z koleje demontovat ten spojovací zámek,tak abych koleji a ani zámku neublížil?