Lasoft píše:Jak to tady vidím tak bych měl k kolejivu TT taky jeden dotaz. Nakoupil jsem taky spoustu prutů a pražců samostatně. Jak to nastrkujete do sebe? Mě to jde děsivě blbě a jediné na co jsem přišel, aby to šlo trošku lépe je zbrousit si do špičky okraj koleje. Jinak se občas stalo, že jsem vynechal pražec nebo ho dokonce zničil v tom místě co to má držet. Máte na to nějaký fígl?
A strkáte oba pruty najednou nebo nějak postupně? Ono naráz narvat metrový prut je teda makačka
Výňatek z mého článku
http://lokopin.wz.cz/body.php/stavba/sp ... pirala.htm------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pražcová pole (podloží) lze koupit rovná i oblouková. Ta rovná jdou nařezat (na jedné straně), a tak získat oblouková. Většinou jsem použil ta oblouková, ale asi na dva průměry se mi nedostávalo, tak jsem vyzkoušel i úpravu těch rovných. Bez problémů se na jedné straně přeštípnou pražce a je hotové flexi podloží. Samozřejmě použitelné i pro jiné aplikace. Kolejnice se pro snazší nasouvání na konci lehce vezmou pilníkem a předem jsem je upravoval (protažením v ruce, lépe ještě v hadru) do přibližně požadovaného poloměru. Tuto metodu (zvlášť podloží a kolejnice) považuji při stavbě kolejí za nejlepší. Je to nejlevnější a docílí se mnohem menšího počtu spojek. Všechny spoje letuji. Pokud by někde u delších úseků vadila teplotní roztažnost, vždycky se dá kolejnice napilovat a vytvořit dilatační mezera. Ještě bych poznamenal, že podloží i kolejnice jsem měl z několika různých dodávek. Někde šly pruty do podloží zcela lehce, někde dost ztuha. Obojí má své výhody. Horší instalace, lepší držení polohy atd. Rozteč kolejnic je třeba rozhodně kontrolovat. Tahem na jednu a tlakem na druhou stranu se lze v oblouku dostat i za požadovanou toleranci rozteče kolejnic. Takže pozor, kontrolovat!!! Ale jediný problém, se kterým jsem se setkal, bylo zúžení rozteče v místě letování. Tady pomůže podložka z kovu nebo nějakého termosetu (zlatý bakelit), vložená při letování mezi kolejnice.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ještě dodám...
1. Kolejnici lze namazat, jde to pak nasouvat mnohem lépe (pak ale nejde zalepit, pokud je to zapotřebí např. při nevodivém předělu), stačí i voda či sliny, neboť vyschnou a případné přilepení je pak možné.
2. Kolejnice vždy předem vytvaruju do požadovaného tvaru, poloměru, aspoň přibližně. Rovněž podloží, je-li to oblouk, nejprve po jedné straně naštípám, a pak teprve nasunuji ohnutou kolejnici. Jednu, pak druhou.
Další detaily, konzultace rád poskytnu Skype mpomys