Díky všem za tak rychlé reakce, to jsem nečekal.
kecu.p: Tak jsem narychlo spíchnul plánek a vlastně i pro ostatní pro představu. Dopravní koleje jsou 1 a 2.
E27: Díky, celkem zajímavé řešení ale bohužel pro větší stanici. Myslím, že Franc Josef by to takhle tenkrát nenechal v mé malé staničce postavit, i když by to bylo opravdu raritou.
JBr: Díky za názorný příklad, myslel jsem si že to tak někde určitě musí být posunuté. Nevěřil jsem v dogma umístění návěstidla pouze v poloze první výhybky.
Radek Strnad: Potřebuji jen svoje myšlenky posvětit od ostatních. Jak je vidět z plánku tak rozdělit návěstidlo na dvě samostatné by znamenalo rozdělit jej na všechny dopravní koleje. Ale stejně by mi to nevyřešilo problém rozhledu. Z 1. koleje by na návěstidlo nebylo vidět, pokud nebude stát vlak až u námezníku.
Posunout návěstidlo blíž ke staniční budově do bodu B dle plánku nezpůsobí žádné ztráty na délce dopravních kolejí (stejně dál jezdit nemůžu). Pokud bych přesto nechal návěstidlo v bodě A dle plánku, tak bude zbytečně nalepeno na budově výtopny a bude to působit nevzhledně. Posunout návěstidlo jde jak mi ukázal JBr, jen mě tedy ještě zajímá zda se dá vypustit návěst "hlavní návěstidlo na druhé straně". Tuto návěst jsem spíše viděl v případě vjezdového návěstidla, ale ve stanici nikoliv (vlastně protože jsem neviděl takto samostanou návěst na opačné straně). Pokud se tedy nejedná o složitou stanici s mnoha kolejemi a spojkami. V mém případě lokálkové staničky by umístění odjezdového návěstidla měl řešit staniční řád a další návěst by tam nemusela být. Ale jesti to tak opravdu je? Jestli tam ale musí být tak ho vedle rohu výtopny píchnu
Stanice je navíc koncová pro většinu vlaků, tak každý fíra ví kde má odjezd hledat.