MODELOVÁ VELIKOST

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod jirkan » čtv 06 pro, 2012 5:01 pm

Já myslím, že hledat maličkosti nemá cenu - důležitý je celkový dojem, a ten je vynikající :!: :!: :!: . Nejrůznějších kompromisů a nepřesností se najdou spousty i na těch nejdokonalejších kolejištích, ale tady snad jde především o radost, ne? A skoro si říkám - kdyby to tak hezky vypadalo i na "kolejišti" 1:1 :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod Miloš_P » pon 17 pro, 2012 9:45 pm

alexander píše:Je to vec názoru. Na mašinke zmenšenej 87 krát vidím detaily voľným okom. Na tej istej mašinke zmenšenej 220 krát technológia síce môže umožniť znázorniť tie isté detaily, ale budem potrebovať lupu. A pozerať na vláčik lupou, aby som sa pokochal.... No neviem, mňa to neoslovuje. Ale nejde tu iba o mašinky a vagóny, ale aj o vytvorenie krajiny, pretože bez nej sa nedá hovoriť o modelovej železnici. Nie sme všetci takí šikovní a zruční ako ten rus, ktorý z makového zrnka vyrezal traktor aj s vlečkou..Treba sa na to pozrieť aj z tohto pohľadu. Čo a v akej mierke dokážem zvládnuť aspoň trochu zmysluplne sám. Nie všetko sa dá kúpiť. A modelárina ani nie je o tom nakúpiť, naplácať na kus dosky a povedať, že mám modelové koľajisko.
Komu sa páči toto a vyhovuje mu to, tak zvolí Nko:
http://www.honzikovyvlacky.cz/2012/11/2 ... e-valende/

Kto chce kúsok zmenšenej reality pôjde asi iným smerom....

Nechci rozjíždět další kolo debaty, která velikost je ta pravá :D , ale nedalo mi to si trochu nerýpnout... 8)
N-kaři mají můj respekt a obdiv http://www.zababov.cz/index.php?id=1157
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod Radek Strnad » stř 19 pro, 2012 1:21 pm

Jasně-každý má kus své pravdy.Pokud se já,skalní Téčkař oprostím od nesporných kvalit své velikosti(modelové),tak bych si před volbou kladl jednu zásadní otázku:Chci pouze jezdit a kochat se jízdou vlaku v krajině a zároveň chci,aby se délka soupravy blížila realitě nebo chci nejen jezdit,ale také stavět modely a reálnou krajinu a v ní různé doplňky apod.Pokud jsem první případ,šel bych do N či Z.V tom případku můžu mít krásné dlouhé soupravy,spoustu kolejí na nádražích a jemné detaily v krajině můžu oželet(samozřejmě jsou borci,co to vše umí i takto malém).Pokud jsem druhý případ,šel bych do větších měřítek,podle toho,co by mi prostory a finance dovolily.Samozřejmě vždy je třeba přihlédnout k faktu,že ač stále jsme duchem mladí,naše oči a ruce nemládnou.A tento fakt je pak u malých velikostí, pokud si chci něco podomácku pobastlit,velkým problémem. :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod Tomáš » čtv 20 pro, 2012 5:26 pm

S předešlým příspěvkem se dá logicky souhlasit, ovšem já bych se rozhodoval i jinak.

Pokud bych se dneska rozhodoval od nuly kladl bych si otázky následně.

1.) prostor: mám-li pro železnici samostatný pokoj např. 5x4 metry nebo menší tělocvičnu není důvod nemít H0.Na menších prostorech to s H0 lze asi taky, ale je to o kompromisech. V TT se dá slušné kolejiště postavit i v polovičním prostoru. Plocha 2X1 metr pro ježdění a krajinu je dle mě minimum. I když Milan nám ukázal, že to jde i na mini plácku. Já třeba bojuji s místem a tak bych dnes možná volil "Enko" Pod manželskou postel bych si postavil "vlakodrom" No a když bude nejhůř a skončím s kufrem na ulici postavím si do něj "Zetko" aby mě nebylo smutno.

2.) Finanční možnosti: Nechci nikomu sahat do svědomí!!... ale zastavět v H0 malou tělocvičnu bude sice super, ale možná to bude stát víc jak nový auto. Ne že by bylo TT,N a Z levnější, ale menší prostor míň financí. A bohužel v drtivě většině končí "mega projekty" kvůli financím.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 20 pro, 2012 8:27 pm

No Tome já mám jen polovinu dětského pokojíčku a to nové auto už tam mám taky. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod pekl024 » čtv 20 pro, 2012 10:08 pm

miroslav lengyel píše: a to nové auto už tam mám taky. :lol:


Je auto :mrgreen: a auto :lol: . Ale pravda je, že pokud se člověk trochu šibne, tak to většinou stojí za to.

Petr
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 21 pro, 2012 6:30 am

Tak budu konkrétnější,stojí mi tam Citroen C4 Picasso :D tím pádem jezdím po silnici Xsarou Picasso. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod chameleon » pát 21 pro, 2012 8:40 am

miroslav lengyel píše:Tak budu konkrétnější,stojí mi tam Citroen C4 Picasso :D tím pádem jezdím po silnici Xsarou Picasso. :lol:

mašinky ale neztrácejí na hodnotě tolik jako Citroen, takže je to OK :D
vlastně naopak, když si vezmem v úvahu současné některé prodejní ceny starých BTTB modelů, tak si za 30let budeš moct koupit těch Citroenu deset :lol:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 21 pro, 2012 10:19 am

Proto taky investuji do mašinek a ne do auta :D na druhou stranu ale člověk musí být mobilní.Když máš nástup do práce ve 2 nebo 3 hod ráno někde v polích,tak se tam holt blbě bez auta dostává. :shock:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod milan ferdián » pát 21 pro, 2012 10:46 am

miroslav lengyel píše:Když máš nástup do práce ve 2 nebo 3 hod ráno někde v polích :shock:

Jasně,dobrovolná služba u vás,tvé auto přemístí tam,kde dle nich patří. :lol:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod pekl024 » pát 21 pro, 2012 1:58 pm

Míra: Napadlo mě to v souvislosti naprosto odlišné, přjel k nám zástupce supr firmy se supr zbožím, v super obleku z Tesca cca 2000 kč v supr omláceném favoritu.

Petr
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod Tomáš » pát 21 pro, 2012 3:25 pm

To jsem netušil co přirovnání k autu způsobí za odezvu :lol: :lol: :lol:

Podprůměrný modelář prostaví favorita
Průměrný modelář prostaví novou oktávku.
Náruživý modelář prostaví Ferrari

:lol: :lol:

a blázen byt až dům :mrgreen:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod Stanin » úte 02 črc, 2013 12:10 am

Já jsem měl od mala TT. Kobercovka a později okruh na sololitu. Strejda měl tehdy velké tt kolejiště na ploše 240 x 140 cm. Bylo postavené podle plánku z publikace od tt zeuke. Stavěl ho někdy v 70. letech. Takže tehdy bylo TT všude kolem mě a jen vzdáleně jsem věděl, že existuje nějaký "piko vláček" (rozuměj - H0). Když mi bylo cca 13, tak jsem začal pokutovat po hanulce a nakonec po nějaké době se mi doma sešlo pár koleji (většina z nich s papírovým podložim) , pár vyhýbek a jedna mašinka (dvounapravova elektrika od Pika) no a tím to na dlouhou dobu skončilo. Většinu času vzala vysoká škola, sport a peníze další koníček. V současné době mě to zase bere. U rodičů mi zůstalo v krabicích tt i H0, ale v dnešní době je to pasé a tak začínám od nuly. A teď k jádru věci. V H0 bych rád pokračoval, ale nemám vůbec místo. Tak JEN z tohoto důvodu začínám v TT. Sice jsem si naplánoval segmentove nádraží v H0, ale v tt to vychází prostě lépe a bude i více místa na detaily. Na druhou stranu se mi mašiny líbí v H0, menším měřítku je to taková malá myš. Takže toť vše. Jen ještě závěrem. Kdybych zvolil hanulku, tak budu u menších měřítek slintat nad menší prostorovou náročností. Teď když mám tt, tak trávím hodně času u vitrín s hanulkou :) A často si hraju s myšlenkou, že si v hanulce postavím karkulku.
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod milan ferdián » úte 02 črc, 2013 6:25 am

Stanin píše:Jen ještě závěrem. Kdybych zvolil hanulku, tak budu u menších měřítek slintat nad menší prostorovou náročností.

Tyto dvě modelové velikosti jsou v dnešní již přežitek. :lol: N-ko to je modelová velikost,prostoru kolik chceš,poloměry oblouku v přepočtu do větších měřítek nemají šanci mít a detaily :?: Když jsem schopen vymodelovat kliku i s fabkovým zámkem,tak není co řešit.Máme krásné hnací vozidla,viz kolega Heráček a tloušťka madel :?: Odpovídají přesně v měřítku :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod Stanin » úte 02 črc, 2013 7:50 am

Milan: O tom nepochybuju. Dokonce jste na kolejiste v Zababove dostali i kameru, coz jsem v eNku necekal. Ja jsem vcera lepil na brejlovce od MTB sterace a stacilo :) Karkulku v H0 chci kvuli velikosti, at na ni hezky vidim. Kdyby byla stavebnice ve vetsim meritku, tak se branit nebudu. Jeste bych rad rosnicku a CD 810. Proste moje srdcovky z trati 238/261. Je to trochu na hlavu takhle dublovat vozidla v obou meritkach, ale jejich velikost me v TT (natoz potom v N) neuspokojuje. Na druhou stranu kdyz je budu mit v H0, tak by nadrazi stacilo s blechama v N, ale zase jejich cena je jinde, nez v TT, ale na to uz je stejne pozde, protoze jsem nedavno zjistil, ze prodat brejlovce v TT za slusnou cenu je nerealne :) Zbytek nakoupenych veci by se dal ozelet, ale tohle ne. Takze za me TT "kolejiste" a H0 do vitrynky. Jinou moznost nevidim, kdyz chci zachytit atmosferu nadrazi a zaroven se kochat masinama i solo.
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků