MODELOVÁ VELIKOST

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod Morris Zapp » úte 04 pro, 2012 8:19 am

carodej píše:Jen mne nějak nabuzuje ten všeobecně propagovaný dojem, že všechno menší než H0 jsou nepoužitelné hračky ...


Můj dojem spíš je, že H0 už má jenom tu tradici - nic jiného. Když se budu rozhodovat bez emocí, tak je volba jasná: modelář-tvůrce vozidel půjde do nulky, kde se může vyřádit na funkčních detailech, modelář-provozář půjde do enka. Ještě tak TT je kompromisem kvůli podpoře domácích výrobců.

Ale jak už jsem psal - většina z nás stejně tvrdošíjně a naprosto iracionálně považuje za nejlepší to, co kdysi našla pod stromečkem :lol:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod carodej » úte 04 pro, 2012 11:08 am

Morris Zapp píše:...Ale jak už jsem psal - většina z nás stejně tvrdošíjně a naprosto iracionálně považuje za nejlepší to, co kdysi našla pod stromečkem :lol:

Ano, ... a Ti kteří si to pod stromeček nekupovali sami, maj smulu ... :lol:
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 04 pro, 2012 12:19 pm

No hezky si tady foukáte na prstíčky,ale ono je to trošinku jinak. :D Takže pěkně popořadě,funkční detaily v nulce jsou sice fajn,ale co s tím doma?To jako budu jezdit na 3 m dlouhém prkně sem a tam?
Že by bylo TT na doma nějakou výhrou si taky nemyslím,protože nalámané klasy na poloměru 310 mm asi nejsou taky to pravé,že?A nezabředávejme zbytečně do takových detailů jako je v tomto měřítku kvalita obecně a to ani nemluvím o zvuku. :lol:
N-ko jsem původně chtěl,jenže je to opravdu malé a abych rozpoznával mašiny pod lupou je o ničem.Zvuk se dá dnes pořídit i v těchto strojích a kvalita je na velmi vysoké úrovni.
Takže mi zase nezbude než pokračovat v H0 :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod chameleon » úte 04 pro, 2012 12:31 pm

miroslav lengyel píše:Že by bylo TT na doma nějakou výhrou si taky nemyslím,protože nalámané klasy na poloměru 310 mm asi nejsou taky to pravé,že?
No tak, H0 do poloměru 450 mm bude vypadat stejně nalámané :wink: Proto malé poloměry obecně schováváme do tunelů. Na staničku, kde může zastavit rychlík, ti v TT stačí něco přes 2 metry, v H0 už 3 metry, v N 1 a 3/4 metru a o tom to je :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod Tomáš » úte 04 pro, 2012 1:20 pm

Skutečnost je taková,že v H0 je daleko větší možnost výběru.Stačí se jen podívat na základní komponent a to kolejivo.Samozřejmě mluvím o kompletní nabídce.V TT máme pouze Tillig.Nebo staré plechové BTTB.Teď možná za pár let bude Kuhen.Nedávno jsem viděl jedno domácí kolejiště H0 postavené kolejivem Pilz.Tedy kolejivo poněkud staršího ročníku,plně profilované z Neusilberu.Cena je velmi nízká díky dalším výrobcům.Výhybky Pilz,co bych dal za to mít je v TT. EW1 se nedá porovnat.
A takhle to je ze vším bohužel.Ale jinak TT forever :D
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod PaMi » úte 04 pro, 2012 2:25 pm

Já kdybych dnes znovu začínal od začátku, tak bych šel do americké železnice v měřítku N (rozměry, sortiment, cena).
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 487
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod milan ferdián » úte 04 pro, 2012 3:11 pm

Hoši nezlobte mne nebo přejdu k modelové velikosti T/1:450. :lol:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod alexander » úte 04 pro, 2012 3:20 pm

Hm, koľajisko od Milana v krabičke od zápaliek? Svetová bomba!
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod jirkan » úte 04 pro, 2012 3:43 pm

Já se přece jen ještě jednou ozvu - možná abych se omluvil všem vyznavačům malých měřítek :roll: . Já jsem si prošel obdobím jak enek, tak TTček. N-kové kolejiště jsem dal hned, jak se po revoluci daly sehnat nějaké rozumnější věci než PIKO - zejména krásné "velké" páry od Fleischmanna a Arnolda. A taky jsem byl nadšen představou z dlouhých rychlíků. Na tom kolejišti jsem měl staniční koleje skoro 2m dlouhé, takže desetivizový rychlík nebyl problém a dvacet čtyřosých cisteren taky ne... Ale pak jsem si začal uvědomovat, že ty vlaky jsou pořád vlastně malé. Nedá se nic dělat, ta dynamika velkých velikostí v tom prostě není. A tak jsem nakonec Nko nechal zmizet v propadlišti času, a dal se poslušně na H0. Je pravda, že rychlík teď nemá deset, ale jen 7 vozů, ale je to prostě něco jinýho...A vůbec mi tady nejde o detaily nebo maketovost, je to o pocitu. No a tu nulku mám skutečně jen pro potěšení - a zatím taky trochu pro to ježdění na prkně sem a tam - ono i to občas může bavit.
Jo a jen tak mimochodem, před těmi skoro padesáti lety jsem pod stromečkem našel TT..... :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 04 pro, 2012 7:20 pm

chameleon píše:
miroslav lengyel píše:Že by bylo TT na doma nějakou výhrou si taky nemyslím,protože nalámané klasy na poloměru 310 mm asi nejsou taky to pravé,že?
No tak, H0 do poloměru 450 mm bude vypadat stejně nalámané :wink: Proto malé poloměry obecně schováváme do tunelů. Na staničku, kde může zastavit rychlík, ti v TT stačí něco přes 2 metry, v H0 už 3 metry, v N 1 a 3/4 metru a o tom to je :wink:


Hm,tak poloměr 310 mm v TT je cca 360 mm v H0,to za prvé.
Za druhé je také třeba přistupovat k věci s odstupem.Já dělám DRG,kde mám rychlíkové vozy dlouhé cca 23 cm a ne klasy 30 cm. :D takže na poloměru 450 mm to zase taková tragedie není.Tím netvrdím,že je to ideální,ale není to takový běs.Kolik ale najdu vozového parku z I. nebo II.epochy v TT?A za třetí,kde je napsáno,že musí ten rychlík ve stanici zastavit?Stejně jako ve skutečnosti může pouze mou stanicí pouze projíždět. :lol: Jinak osobně proti TT nic nemám,sám jsem je několik let vlastnil a pokud někdo bojuje s každým centimetrem,tak mu rozumím a rozhodně nikoho nezatracuji.A tím mám na mysli i kolegy z N-ka či dokonce z velikosti Z.Hluboce se před nimi klaním,protože já má běsy,jen když musím mašinu osadit zvukovým dekodérem. :mrgreen: Zrovna tak,pokud si někdo postaví mašinu v 0-ce se všemi možnými hejblátky,tak má můj velký obdiv.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 04 pro, 2012 7:45 pm

milan ferdián píše:Hoši nezlobte mne nebo přejdu k modelové velikosti T/1:450. :lol:


Milane nehraj tak při zdi,když už,tak si to střihni 1:900 :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=8n42kGTYbWY
http://www.youtube.com/watch?v=-m8H669nXxI
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 04 pro, 2012 7:47 pm

miroslav lengyel píše:Hm,tak poloměr 310 mm v TT je cca 360 mm v H0,to za prvé.
Tak to se Mirku mýlíš Ty. 310 mm v TT rovná se 37,2 m ve skutečnosti, čemuž odpovídá v H0 427,5 mm.
Naposledy upravil Dan Buchtela dne úte 04 pro, 2012 8:14 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod mpinta » úte 04 pro, 2012 7:54 pm

miroslav lengyel píše:Hm,tak poloměr 310 mm v TT je cca 360 mm v H0,to za prvé.
Můj výsledek: poloměr 310 mm v TT odpovídá cca 428 mm v H0, to za druhé. :D
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod fulda » úte 04 pro, 2012 8:58 pm

miroslav lengyel píše:
milan ferdián píše:Hoši nezlobte mne nebo přejdu k modelové velikosti T/1:450. :lol:

Milane nehraj tak při zdi,když už,tak si to střihni 1:900 :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=8n42kGTYbWY
http://www.youtube.com/watch?v=-m8H669nXxI


To máte za to, že s náma nechodíte do hospody - už jsem to tam ukazoval.
Takže znovu - ta VĚTŠÍ je ve velikosti N, čili asitak Nf a možná menší.
Obrázek

http://www.youtube.com/watch?v=q_HpvuGc30k
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4876
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: MODELOVÁ VELIKOST

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 04 pro, 2012 9:03 pm

No to je holt těžký.Tak si posaďtě klasu TT na poloměr 310 a potom klasu H0 na poloměr 427 a porovnejte úroveň vybočení vozu. :wink:To nemluvím o průjezdu některých hnacích vozidel na poloměru 310,mně v H0 projede na poloměru 360 všechno. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků