Tak, finančně náročné bude každé kolejiště na takovéto ploše. To bych v této chvíli vůbec neřešil.
My bychom měli navrhnout něco smysluplného. Buď to mladý kolega zrealizuje nebo to třeba pomůže někomu jinému. A my to děláme proto, že nás to baví. Takže žádné povzdechy zneuznaných odborníků...
To pavel111....: Zkusím to, ale dostanu se k tomu až o víkendu.
Teď popustím uzdu fantazii a malinko vykradu Milana F.
Vy totiž nevíte, že původně se naší krajinou vinula pouze lokální trať. Vedla ze Suché Lhoty (nachází se mimo náš panel) do Mokré Vsi ( to je ta koncová stanice na zelené trati). Postavili ji před stopadesáti lety místní podnikatelé, aby mohli svážet dřevo, neboť oblast se nacházela v podhorské oblasti s hustými lesy. Železnice pomohla celému kraji, vyrostla tu továrna na cikorku, díky lepší dopravní obslužnosti se rozrostla i místní vápenka a další manufaktury. Trať vedla těsně při pravém okraji panelu. V místech, kde je ta trojzubá vidlička (u koty 200 cm), byla výhybna se zastávkou Líbeznice. Trať pokračovala podél kraje panelu a za kotou 134 cm zmizela pod stanicí Mokrá Ves.
O třicet let později činitelé společnosti, která provozovala blízkou regionální dráhu zjistili, že tento kraj má velký turistický potenciál a proto regionální trať prodloužili až na náš panel. Výhybna Líbeznice jim přišla malá a proto si postavili vlastní koncovou stanici. Obě tratě se časem propojily. Výhybna Líbeznice i se zastávkou zůstaly zachovány. Protože naši předkové nebyli žádní pitomci a věděli, že se najdou určitě šťouralové, kterým se vedení trati za šturci koncové stanice nebude líbit, tak v dobách za "socíku" postavili před část lokální trati (u koty 134 cm) plot z betonových panelů a před něj vysadili stromy. Ty za ta léta vyrostly a opticky v těchto místech oddělily lokálku od zbytku kolejiště. A protože výsadba byla opravdu hustá, tak nebylo třeba ani lokálku zaúsťovat do tunelového portálu.
A letos se našel šikovný modelář, který tu regionální trať i se skrytou smyčkou nakreslil do plánu, který vymysleli jiní šikovní modeláři
A napadlo ho napojit lokální trať pod stanicí Mokrá Ves na vratnou smyčku (zatím pouze teoreticky). A tím získal potenciální stavitel další možnosti provozu. Nejenže bude moci jezdit na dvou nezávislých tratích odněkud někam (což je mantra nás pravověrných modelářů), ale bude mít k dispozici okruh, na který si postaví svůj nejnovější model, zmačkne tlačítko, založí si ruce na prsa, bude se kochat jízdou a poplácávat se po ramenech, jaký je pašák.