Stránka 24 z 24

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2024 6:58 pm
od Zlámalík
cliftorr píše:Ahoj
Mám další dotaz, předpokládal jsem, že poloměry obloukůy kolejí jsou normované a zároven je to pro výrobce vláčků závazné , koupil jsem vagónky TILLIG 16411 a náhodně jsem zjistil že min. poloměr je 310mm . Takže tento parameter, říká pouze větší jak 310mm nebo současně rovno a větší jak 310mm ? Když to bude poue větší , jaký problémy můžou nastat ? Vykolení ?

Když bude poloměr VĚTŠÍ, tak bude oblouk méně zatočený, tam asi žádné problémy nenastanou. Myslels poloměr menší, tedy více "utažený", žejo.

No, mně projede všechno i menší poloměry, kromě jednoho vozidla - Desiro Tillig se pod 310 mm opře v kloubu a při dalším zmenšení poloměru už vyskočí.
Použij selský rozum - loko s podvozky, vozy s podvozky - to vše často projede i o dost ostřejší oblouky, než je psáno. Krátké vozy taky. Parní loko s několika nápravami za sebou ale může mít problém, jejich boční posuv nevyřeší vše, problém taky mají dlouhé dvounápravové vozy - vůz tvoří vůči oblouku tětivu a kola drhnou o kolejnice.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2024 8:51 pm
od cliftorr
Dík za info , už jsem lekl že budu muset dělat re-design kolejiště a shánět centimetry navíc :)
Přesně tak : Myslels poloměr menší, tedy více "utažený", žejo.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: sob 23 bře, 2024 9:15 pm
od Zlámalík
cliftorr píše:...už jsem lekl že budu... shánět centimetry navíc :)

To budeš dělat stejně :lol: