Stránka 16 z 24

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: úte 31 pro, 2019 6:00 pm
od peter_r
je možné nejako spojiť staré plechové koľaje s novými? je nejaké spojka?

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: úte 31 pro, 2019 7:50 pm
od paveltt
Tillig dělá přechodovou kolej k.č. 83132

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 01 led, 2020 11:19 am
od peter_r
ďakujem

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: úte 28 led, 2020 1:23 pm
od pavolb
BB3W4601.jpg
BB3W4600.jpg
Zdravim všetkých potreboval by som prosím poradiť ako zapojiť srdcovku na vyhybke roco line prikladam foto ďakujem pekne

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: úte 28 led, 2020 6:37 pm
od D
pavolb:
Srdcovka se zapojuje do jednoho z přepínačů přestavníku, třeba AUX1.

Přepínat bude mezi proudem z levé a pravé kolejnice.

Vyzkoušej podle obrázku. Když bude přepínat obráceně (do zkratu, záleží na mechanické pozici přestavníku), tak prohoď u přestavníku dráty označené zeleně a modře.

Obrázek

Krátké koleje se dodávají k dorovnání geometrie kolejiva, pokud stavíš z kusovek, aby nevznikla mezera ani zbytečné pnutí. Prodávali je i s obloukovými výhybkámi TT BTTB.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 29 led, 2020 7:40 am
od pavolb
Ďakujem za skoru odpoveď

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pát 31 led, 2020 1:45 pm
od Lukas130
Ahoj,

prosím vás o radu se zapojením kolejového kříže. Při zapojování kolejového křížení za použití 4 výhybek EW2 a kříže of Tilliga (83170), nedokážu přijít na elegantní zapojení vnější kolejnice vlevo a v pravo toho kříže. Na přiloženém obrázku jsou označeny odstíny modré. Máte někdo prosím zkušenost jak toto vodivě a funkčně zapojit? Trakci mám v digitálu, ovládání vyhybek analogové (všechny 4 jednou dvojicí tlačítek na piánu), pod vyhybkama jsou MP5, zpětné hlášení není a stavění vlakových cest mám bez počítačových programů. Kříž je na všech na stranách propojen nevodivě s okolím.

Co mě zatím napadlo je:

Buď,
1)že to lokomotiva prostě prolítne a kdyby ne a zastavila se, tak obsluze na ovládacím pultu dát možnost pustit tam přepínačem J nebo K přes nearetovaný spínač, aby se tam nemuselo rukou posouvat lokomotivu. Nevýhoda, je, že obsluha vybírá J nebo K a když to splete, tak to vyzkratuje.
2) Nebo, říznout tu část tak, aby z toho vznikly na každé straně tři vodivě nepropojené části, na jedné pak natvrdo J, na druhé K a ta společná malá pak bez napájení. Moc se mi ale nechce řezat takhle malý prostor a navíc jej ještě dvakrát naletovávat.

P.S. těch vrutů si prosím nevšímejte :) - je to jen do té doby než to zaštěrkuju.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pát 31 led, 2020 2:56 pm
od mpinta

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pát 31 led, 2020 4:20 pm
od D
Lukas130:
Stejný problém jsme před pár týdny (vy)řešili na Sluníčku. Srdcovky na křižení jsou od výrobce nezapojené, ale Mirek trval na napájení srdcovek, DGV má ve skryťáku, tak nechce problémy. Všechny výhybky sice budeme přestavovat společně (jedním přestavníkem), ale na směru jízdy bude záležet. Kovové srdcovky výhybek budeme napájet přes přestavník. Srdcovky na křížení závisí, zda přes ně jede vlak v šikmém (//) nebo kosém směru (\\). Proto bude na ovládacím panelu třístavový přepínač (//) (=) (\\), díky kterému budu moci rozlišit, kudy vlak pojede. Logiku přepínání srdcovek poskládám z několika relé. Sice by stačilo jedno relé, ale protože ovládáme příslušenství přes DCC, chci navíc blbuvzdorně ošetřit stav zapnutí obou adres směrů do odbočky (//\\) vypnutím srdcovek.

Kromě uvedeného můžeš použít modul vratné smyčky.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: ned 02 úno, 2020 10:19 pm
od Lukas130
Díky za odpovědi a tipy.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: úte 04 úno, 2020 6:36 pm
od HonzaM
Píšeš že výhybky přestavuješ dvěma tlačítky, tedy buď všechny čtyři přímo nebo všechny čtyři do odbočky? Pokud by to tak bylo, je tam kolizní situace když jsou všechny do odbočky, v reálu by tohle nepřicházelo v úvahu.
Na domácím kolejišti takové křížení mám, ale nikdy nestavím cesty tak, že by byly všechny čtyři výhybky současně do odbočky. Ono to ani nejde, protože používám TrainController a nastavení kolizních situací není umožněno.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 05 úno, 2020 1:05 pm
od Lukas130
To je pravda. Tady vím, že se odchyluju od skutečnosti. Soustředil jsem se hlavně na to, aby se mi nestalo, že opomenutím někde vjedu na výhybku po hrotu ze směru, kam není přestavená, proto přehazuji všechny 4. Je to domácí kolejiště na hraní a v dávných dobách BTTB kolejiště mi to stávalo často. Zatím váhám mezi třema variantama:

1/ Použít princip vratné smyčky tj. vlak si někde "šlápne" a to prozradí jestli jede ve směru šikmém nebo kosém, jak psal D. Následně pak po dobu několika sekund bude napájen kříž podle toho odkud ten vlak jede. Pokud by došlo k tomu, že si šlápnou dva vlaky naráz, tak zůstane úsek ihned nenapájený odpadnutím příslušného relé.

2/ To křížení mám ve výhybně. Takže řídit výhybnu jiným způsobem než stanici, tj. do výhybny propašovat stavění cest. Předělat to můžu.

3/ Nechat to být a nenapájet to vůbec. Zatím se kloním k téhle jednoduché variantě.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 05 úno, 2020 1:19 pm
od D
Lukas130:
Svůj pohled na zapojení, zajisté ovlivněný Sluníčkem a jeho ovládáním, jsem sepsal do článku Zapojení dvojité kolejové spojky DGV.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 05 úno, 2020 7:56 pm
od Lukas130
Perfektní článek. Díky

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: sob 18 črc, 2020 11:46 am
od Charlie
Tillig vyrobil nové formy pro TT flexi pražcová pole. Oproti těm původním se mi zdají být horší. Sice mají zesílené držáky kolejnic a kolejové pruty se do nich snadněji zasouvají, ale také jsou už docela volné a nastojato z pražců kolejnice vlastní váhou skoro vypadne. Co je ale nejhorší - lesknou se jako zrcadlo...

Obrázek

Obrázek

Nahoře nový pražcový rošt, dole ten původní starý, měl své nedostatky ale celkově byl modelovější. Doufám, že něco takového neprovede Tillig i v H0.