Stránka 14 z 24

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: ned 07 dub, 2019 2:42 am
od JirkaJ
Flexi koleje je nutné naohýbat a to většinou ještě před navlečením pražců. Nemusí být naohýbané úplně přesně, ale tak aby volně ležící s pražci (nepřidělané k podkladu) měly správný cílový tvar. Lze naohýbat i tvar S po troše cviku. Ohýbat se musí i do pevných obloukových pražců. Nenaohýbané kolejnice extrémně namáhají úchyty v pražcích a to jak pevné pražce tak flexi pražce.
Ohýbat lze v ruce (pokud jde o jednu kolej), ale pokud je kolejí více je nutností ohýbačka. Stačí 3 kuličková ložiska (po 25 korunách) a kus desky (prkýnka).
Třeba takto http://www.masinky.info/2013/04/ohybacka-kolejovych-prutu/

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: sob 13 dub, 2019 8:01 pm
od workous
Tak nám končí kolejivo RocoGeoline jak píší na ITvlaky...25.6.2019 smutná zpráva pro nás co kolejivo používáme.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2019 5:32 am
od miroslav lengyel
Je to podobné,jako když Fleischmann v podstatě opustil H0. :evil: Ponechal si pouze kolejivo a sem tam nějaký model,jinak pouze N.Na druhou stranu kolejivo seženeš všude,jsou toho mraky,zatím.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2019 6:48 am
od Sandy
workous píše:Tak nám končí kolejivo RocoGeoline jak píší na ITvlaky...25.6.2019 smutná zpráva pro nás co kolejivo používáme.

Jó, hoši, můžeme si za to sami. Kdybychom nakupovali to úžasné kolejivo houfně a ve velkém, tak by se nám to nestalo...... :roll:
Jedna výhybka s kompletním ovládáním vyšla sice skoro na dva litry, ale za ten komfort to bylo skoro zadarmo.
Já ho tedy občas také používám, ale že bych z něj byl nějak odvázaný, to říci nemohu.

to: miroslav lengyel:
To, že rozdělení trhu (specializace) je ekonomický výhodné, na to již přišli dávno "za socíku"! :P

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2019 8:13 pm
od Ove
miroslav lengyel píše:Je to podobné,jako když Fleischmann v podstatě opustil H0....

Fleischmann pouze “sfúzoval” s firmou ROCO a rozdělili si trh tak, že vše HO bude nést název ROCO a vše v eNku ponese název FLEISCHMANN (což by mělo být pro zákazníky jednodušší....)

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: úte 19 lis, 2019 8:30 pm
od Corwin
Ahoj.
Pro uvažovaný mikro-projekt uvažuji o použití výhybky:
http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... a-vyhybka/

Dotazy:
1) máte někdo zkušenosti z provozu, přejíždí loko v pohodě?
2) nevíte jestli má výhybka napájené srdcovky? Původně jsem chtěl zužitkovat kolejivo PIKO A-gleis, ale parní loko BR89 (a snad i v budoucnu loko 310) už má problém s pomalým přejezdem (posunem).

Estetickou stránku nechme stranou - vím že to není ono, ale u mikro bych to snesl...

Díky M.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pát 22 lis, 2019 2:15 pm
od peter_r
Pozdravujem všetkých. Som v tejto oblasti nový, chcem začať s týmto nádherným koníčkom, dlho som sa rozhodoval pre ktorú veľkosť, aj som dosť čítal diskusiu sem na fóre, rozhodol som sa pre TT, časom uvidím či správne.

Objednal som si vláčik a chcem si objednať aj koľaje ale nemám šajnu, aké a koľko. Samozrejme že postupne si to budem rozširovať a dokupovať, ale ide o to, že to bude môj vianočný darček, tak by som chcel, keď to na vianoce rozbalím a poskladám aby som to mal hneď funkčné.

A tiež nechcem aby to bol len kruh alebo ovál, chcem aby to už bolo trošku komplikovanejšie. Napríklad tak ako na priloženom obrázku. Môžete mi prosím poradiť, aké koľaje idú to toho bližšieho predného veľkého oblúka ? Ďakujem.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pát 22 lis, 2019 4:00 pm
od hopeter
Pro TT jsou dva nejběžnější výrobci kolejiva , Tillig a Kuehn. Kolejivo obou lze mezi sebou kombinovat pomocí přechodvých spojek. Oba také vyrábí tzv. flexikoleje, které lze libovolně tvarovat ( samozřejmě s ohledem na průjezdnost vozidel ).
Nejlepší cestou je si nastudovat výrobní program a geometrii a zkusit si podle toho namalovat svoje představy na papír. Tillig najdeš třeba tady http://lokopin.wz.cz/body.htm a Kuehn třeba tady http://www.trainmania.info/clanky.html případně na stránkách výrobců.
Pro inspiraci zde jsou shromážděny i plánky Milana Ferdiána http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/Pl-nky-MF/a je možno se z nich poučit. Snad ti to pro začátek pomůže.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pát 22 lis, 2019 8:54 pm
od peter_r
Ďakujem za odpoveď.

Ešte taká otázka, stále sa rozhodujem medzi analog a digital.

Keď si kúpim digitálny štartovací set, budem to ja ako laik vedieť poskladať?

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: pát 22 lis, 2019 9:01 pm
od Ivan
peter_r píše:Ďakujem za odpoveď.

Ešte taká otázka, stále sa rozhodujem medzi analog a digital.

Keď si kúpim digitálny štartovací set, budem to ja ako laik vedieť poskladať?


Určitě ano, není to nic sožitého a bude tam i návod. Do začátku jsou startsety ideální a určitě bych vzal digital.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 27 lis, 2019 9:03 am
od peter_r
Mal by som ešte zopár začiatočníckych otázok, tak ak by sa našiel niekto trpezlivý, čo by mi poradil:

1. ak to správne chápem tak ak mám analógové riadenie, tak jedným ovládačom budem ovládať na jednom okruhu jeden vláčik alebo ak dám za sebou dva vláčiky tak obidva naraz?

2. čiže ak chcem dva samostatné vláčiky, tak musím mať dva samostatné okruhy, ktoré nesmú byť prepojené. Ak ale budem mať križovatku, kde budú tieto dva okruhy prekrížené, bude mi to fungovať?

3. koľko vozňov najviac môžem pripojiť za jeden vláčik aby mi to utiahlo?

4. ak by som mal napríklad jeden vláčik a dva vozne, a mal by som koľajnice do mierneho kopčeka, ja neviem napr. na 50 cm dĺžke výška 8 cm, je to v pohode?

5. Neviem čo všetko sa na takej modelovej železnici ovládať, ale tak minimálne vláčiky, potom asi výhybky, nejaké svetla a podobne. Čiže budem potrebovať asi nejaký pult kde to všetko bude pokope. Toto sa dá niekde zohnať alebo si to musím vyrobiť? Poprosím nejaké odkazy, kde by som sa mohol o tom informovať poprípade obrázky. Ďakujem.

PS: Naozaj som v tomto začiatočník, preto sa vám budú tieto veci zdať banálne, tak sa mi nesmejte.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 27 lis, 2019 9:43 am
od JanoH0e
K problematike analogu. Ako prvú vec doporučujem ísť na http://www.ho-vlaky.wbs.cz/Prirucky-a-p ... tavbe.html a stiahnuť si " Po správnej koľaji s železnici TT". Tam nájdeš odpovede na väčšinu otázok. Môžeš si niekde nájsť aj knihu - C1-ELEKTŘINA NA MODELOVÉM KOLEJIŠTI. A potom stránky analogistov napr. http://masinky2003.wz.cz/tipy_triky.html, alebo tu http://www.trainmania.info/udelatka/24- ... ejisti.pdf. Diskusia sa viedla aj tu viewtopic.php?f=7&t=1694.
Takže v rýchlosti - 1. áno
2. robí sa to inak
3. záleží od lokomotívy. Motor, hmotnosť lokomotívy, stúpanie trate, polomer oblúka atď. V podstate platí, čím silnejšia lokomotíva, tím viac vagónov.
4. Ak modeluješ ozubnicu tak áno. Za normálnych okolnosti sa udáva stúpanie 3cm na meter, záleží od lokomotívy a počtu vagónov.
5 áno
Doporučujem ti k danej problematike zohnať si literatúru, napr. z knižnice. Taktiež záleží ako si na tom s "elektrikou". Nezaškodí si rozšíriť obzory, ak máš iba vedomosti iba základne, typu kopeto, +- atď. Niečo o odporoch, polovodičoch a iných výdobytkoch 20. stor. :mrgreen:

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 27 lis, 2019 1:47 pm
od MiG
Ze starších "analogových" knih
https://aukro.cz/ivan-nepras-elektricke-modely-zeleznic-6958029355
Nebo jiné modelově-elektrotechnické od stejného autora. Např. Elektrotechnika na modelovém kolejišti, Napájanie, istenie a provoz... (už si zbytek názvu nepamatuji).

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 27 lis, 2019 2:33 pm
od Tomáš10
Vygugli si nejbližší výstavu a zajeď tam.
Ti chlapi Ti vše ukáží i Ti půjčí i ovladač na osahání. Bývají tam digitalisté i analogisté.

Re: KOLEJIVO

PříspěvekNapsal: stř 27 lis, 2019 4:39 pm
od chripkoj
Pre perer_r: Ja som začínal s vlačikami po 30-rokoch. Predtým N a teraz H0. Chcel som analog. Našťastie som v nemecku kúpil za echt cenu digitál štastset a bola to dobrá voľba. Zložité jak sviňa bez hlavy a pety. No keď som kúpil multimouse od Roco iné kafe - zrazu to bolo jednoduché! Každopádne choď do digitálu (už môžeš aj produkt NDR, lebo ten čo som mal ja už nevyrábajú). Koťajivo ti už poradili (ja nie niesom TT) a na to čo potrebuješ skús program napr: Scarm (jednoduchý a v trial verzii malé kolajisko nakreslíš), tam pochopíš geometriu.