Zlámalík píše:Díky za fotky, to je můj sen mít něco takovýho... Přesně ta novota koridoru je na tom imponující. Obdivuju ty současný doplňky - sedačky na zastávce atd.
Skvělej nápad - krom nádraží a terminálu tam vlastně "nic není"
Nemůžeš to prohnat kopírkou se zmenšením H0 -> TT?
Díky, že se líbí!
Nechci malovat čerta na zeď, ale asi to nebude s tou geometrií tak jednoduché.
Poskládal jsem to z Rocoline, ale už pokus o použití Peco už naprosto selhal - zhlaví nečekaně vyšla nepoužitelně dlouhá.
Převzít námět do TT nebude problém, ale jen tak zmenšit geometrii by byl možná docela oříšek. Pro inspiraci přikládám plánek v H0 a přeji skvělou zábavu (bez ironie - plánování je jedna z nejkrásnějších fází stavby, málem jsem taky zůstal jen u toho
)
"Skryťák" je v principu smyčka stejná jako ta horní, jen zrcadlově položená. Dosáhl jsem tím maximální podélný sklon pod 2,5%, což je ve "vlásence" o minimálním poloměru zásadní parametr pro to, aby dlouhá souprava neměla tendenci padat dovnitř oblouku (ale na takové "špeky" by si měl každý přijít sám, jinak se nepobaví - já jsem taky nejdřív kompletní první hrubou stavbu rozdupal, než se to napodruhé povedlo). Proč jsem se tak trápil? Abych to všechno dostal do skříně šířky 90 cm a mohl zavřít ve vodorovné poloze (s vlaky na kolejích).
Další bonus štíhlých výhybek je v tom, že fungují jako přechodnice - opět podstatná věc při návrhu ostrých oblouků. Ani v oblouku malého poloměru nemusí vyčuhovat čela vozů mimo soupravu.
A taky je důležité navrhnout trasu tak, aby to nelámalo nárazníky (někdy to fakt ani "kurzkupplung" nezachrání). Je toho hodně, ale pro tohle vlákno už mimo mísu.
Jak blahodárně fungují naprosto jednoduché přechodnice mezi protisměrnými oblouky poloměru 150 mm je vidět tady (byla to taková rychlovka, na měřítko se raději neptejte
a modelářům se předem omlouvám)
https://youtu.be/Ow3T1plrZfMhttps://suh0nza.rajce.idnes.cz/vanocni_vlak/Takže tolik k tématu kolejivo a minimální poloměry.