KOLEJIVO

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Tomáš » pon 23 zář, 2013 2:28 pm

Mám dotaz ohledně velkého křížení TT ( Dvojitá kolejová spojka)
http://ttmodelar.eu/image/cache/data/zb ... 00x800.jpg
Potřeboval bych něco podobného, ale:
Levou půlku při použití EW2
Pravou půlku při použití DKW1
Dá se to taky nějak seskládat aby byla osová vzdálenost 43, jako u továrního výrobku.??
Přílohy
Křížení.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod vobabaz » pon 23 zář, 2013 6:05 pm

Tomáš píše:Potřeboval bych něco podobného, ale:
Levou půlku při použití EW2
Pravou půlku při použití DKW1
Dá se to taky nějak seskládat aby byla osová vzdálenost 43, jako u továrního výrobku.??

Nahradit EW2 pomocí DKW by mělo jít, ale osová vzdálenost Ti 43mm nevyjde ani s EW2 na obou stranách, bude to 62mm. Podívej se na http://lokopin.wz.cz/kolejivo/geometrie/geo.htm , druhý list uprostřed.
Uživatelský avatar
vobabaz
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon 19 kvě, 2008 8:25 pm
Bydliště: Střední Čechy

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Myšpulín » pon 23 zář, 2013 6:13 pm

Tome, ty nemáš žiletkovou pilku?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Tomáš » pon 23 zář, 2013 6:29 pm

Ale ano, s Martinem to konzultuji. Těch 62mm to bude pokud seskládám jednotlivé komponenty bez úprav. Špatně jsem se spíš ptal. Mělo to spíš znít. Má s tím někdo zkušenost?
Říznout pilkou ANO, ale jak? 2x EW2 napojím na kříž K2, ten se ale musí nějak zaříznout a pak na druhou stranu napojit ty Angličany.
Zase se nechci pouštět do ničeho extra krkolomného. Uvažoval jsem tak že EW2 má stejně 15st jako EW1, tak bych se mohl nějak dostat na těch 43mm. Ve stanici těch 62mm nevadí, ale napojení na širou trať v takové vzdálenosti by vypadalo opticky asi dost divně. Pokud to lze nějak kosmeticky vyřešit, taky se tomu nebráním.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Myšpulín » pon 23 zář, 2013 6:56 pm

Použij Milanovu metodu, tedy tužku a papír, pokud nemáš nějaký CAD program. Namalovat kolejnice, směry křížení, pak na to položit výhybky a DKW a na to křižovatku. No a hned uvidíš, co kde překáží. Protože jsem H0 pozitiv a TT přesně neznám, soudím asi takto:
a)
- odstranit křídlové kolejnice za srdcovkami výhybek, pokud jsou dělené od kolejnic
- odstranit křídlové kolejnice za srdcovkami křížení, pokud jsou dělené od kolejnic
- zjistit, kde říznout pražce
- případně zkrátit zůstavší kolejnice
b) pokud je kolejnice součástí srdcovky, najít místo mezi srdcovkou výhybky a srdcovkou kříže a tam provést kolmý řez
Poznámka: U DKW je to stejné jako u výhybky
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod peter_vy » úte 24 zář, 2013 4:55 am

Naposledy upravil peter_vy dne úte 24 zář, 2013 5:47 pm, celkově upraveno 1
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Myšpulín » úte 24 zář, 2013 5:41 pm

peter_vy píše:Niečo pre išpiráciu: http://www.mkzdar.cz/stavba-kolejiste/stavba43

Jj, foto o tom, co jsem popisoval.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Tomáš » sob 28 zář, 2013 11:22 am

Neví někdo zda už je opět v prodeji kolejivo Litomyský ?
http://www.litomysky.cz/TTkolceny.htm
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Pavlíček » stř 02 říj, 2013 10:22 am

Prosím zkušenější, zda je možno místo "angličana" využít pro vzájemné propojení dvou souběžných kolejí pro jízdu ve všech směrech ve stanici 2 např. levé výhybky, protože těch mám hodně a zbytečně třeba kupovat angličana. Když jsem výhybky položil dle níže uvedeného schématu, tak se mi to v reálu moc vizuelně nezdá, co na to říkáte. Že je to podstatně delší mně až zas tak nevadí. Nikde jsem to nemohl ve schématech kolejišť najít.

---------------------------
/
----------------------- _____________ _______/____ -----------------------
/
/
------------------------------
Pavlíček
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon 21 led, 2013 1:37 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Pavlíček » stř 02 říj, 2013 10:30 am

Vídím, že se mi ten nákres celý rozposunul, v podstatě jsou ty dvě výhybky jakoby zádama k sobě, tzn. obě koleje se přes výhybku sjiždějí na 1 kolej a hned zase další výhybkou jdou od sebe. To je pro odborníky asi hrozný popis, že?
Pavlíček
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon 21 led, 2013 1:37 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod fulda » stř 02 říj, 2013 10:54 am

Pavlíček píše:Prosím zkušenější, zda je možno místo "angličana" využít pro vzájemné propojení dvou souběžných kolejí pro jízdu ve všech směrech ve stanici 2 např. levé výhybky, protože těch mám hodně a zbytečně třeba kupovat angličana. Když jsem výhybky položil dle níže uvedeného schématu, tak se mi to v reálu moc vizuelně nezdá, co na to říkáte. Že je to podstatně delší mně až zas tak nevadí. Nikde jsem to nemohl ve schématech kolejišť najít.

---------------------------
/
----------------------- _____________ _______/____ -----------------------
/
/
------------------------------

Kód: Vybrat vše
                                                    ---------------------------
                                                  /
-----------------------  _____________    _______/____ -----------------------
                             /
                            /
---------------------------

Školení o používání ascii artu podává pan Jan Hubička.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4891
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod workous » čtv 24 říj, 2013 8:18 am

Ahoj, mám dotaz na nkaře kolejivo Peco N Code 50 / Code 80 kromě výšky kolejiva co je více používané? Nějaké zásadní rozdíly ? Děkuji za info
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 říj, 2013 9:05 am

workous píše:Ahoj, mám dotaz na nkaře kolejivo Peco N Code 50 / Code 80 kromě výšky kolejiva co je více používané? Nějaké zásadní rozdíly ? Děkuji za info

Rozdíly?Jen v tom,že kolejivo PECO/CODE055 se skutečně hodí jen pro velmi velké kolejiště,moduly a vyloženě je nejpoužívanější.Bohužel,čím více pracuji na III.díle,tím více zjišťuji,jak toto kolejivo je zcela nevhodné pro malé domácí kolejiště.Ani trojcestná výhybka tento stav nevylepšila.Kolejivo PECO/CODE080/SETRACK to je další tragédie.
Matematicky nic nesedí a musíte skutečně používat jen ty šablony a návrhy kolejových figur,které firma nabízí.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod workous » čtv 24 říj, 2013 10:07 am

děkuji za odpověď Milane jen jsem si, tak maloval do svého rohu kolejiště v N dle předlohy falešné dvoukolejky v PECO 80 .Nejsem si jist zda dále moduly v HO nebo pevné kolejiště, v prostoru co mám už vím, že HO není dobrá volba, tak zkouším a laboruji v tom velkém měřítku N :).
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 říj, 2013 10:15 am

workous píše:děkuji za odpověď Milane jen jsem si, tak maloval do svého rohu kolejiště v N dle předlohy falešné dvoukolejky v PECO 80 .Nejsem si jist zda dále moduly v HO nebo pevné kolejiště, v prostoru co mám už vím, že HO není dobrá volba, tak zkouším a laboruji v tom velkém měřítku N :).

Jestli ti mohu doporučit,tak zkus na papíře kolejivo "ARNOLD(HORNBY)" CODE080 a použij pro oblouky poloměry R252,ale ty musíš vytvarovat pomoci flexi kolejiva.Ikdyž to též není ideální kolejivo,výhybky mají aspoň úhel 15° a lze sestavit rychle a jednoduché zhlaví.Pseudoobloukovým výhybkám od této firmy se na hony vyhni.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků