Trixt píše:Funguje to na principu detekce přítomnosti lokomotivy v úsecích před a za místem oboustranného přerušení. Modul detekuje lokomotivu buď na jedné nebo druhé straně oboustranného přerušení a dle toho přepne polaritu ve smyčce. Navíc informaci o obsazení má k dispozici centrála. Nejedná se tedy o to, že by se polarita přepínala na základě zkratu jaku u LK200.
Pro detekci lokomotivy stačí tedy i těch 5 cm, přestože bude mít loko třeba 21 cm? Tedy stačí nájezd prvních náprav dlouhé lokomotivy do detekčního úseku, kdy modul zkontroluje, vyhodnotí, případně přepne polaritu?
Když to zhrnu: LK200 mám v potřebných dvou kusech, pak je tu KSM-SG za 1300,- Kč a DR5013 za 1900,- Kč. Když čtu recenze LK200, naprosté většině lidí to funguje. Takže nezbývá, než se rozhodnout sám, : - ). Stále si myslím, že když provozuji standardní vyrobené lokomotivy Tillig, Roco, Kuehn se zvukem, tak by to Lenz LK200 měl dávat bez poškození lokomotiv. Všechny mé lokomotivy mi s LK200 fungují správně. Tak nevím, jestli může být riziko pro lokomotivu ve velmi častém projíždění zkratového místa. Tedy s četností klesá životnost lokomotivy?
Díky za alternativy, ještě tomu dám čas.