Stránka 6 z 11

Bmto a EW1

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 7:13 pm
od cabros
Zdravím, rád bych se zeptal na zkušenosti s průjezdem vozu Bmto od Kuehna přes výhybku EW1. Vím, že tato výhybka není ideální, ale zvolil jsem je a teď řeším problémy... Vagon se na jedné z nich při odbočení vpravo jakoby nadzvedne (cca v místě začátku jazyka) a zadním dvojkolím pak vykolejí. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Díky
P.S. kratší vagony mě připadají, že se také nadzvednou, ale nestihnou vykolejit...

Re: Bmto a EW1

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 7:21 pm
od trainzjohny
Mám 3 Bmto a mnoho EW1 a nikdy žádný nevykolejil. Jediné co na jedné vypadávalo byla berta MTB a tam stačilo lehce odklonit přídržnici proti srdcovce a byl klid.

Re: Bmto a EW1

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 9:03 pm
od mpinta
Jezdím rovněž třemi Bmto přes EW1, IBW, DKW ... zcela bez potíží. Pokud máš trable, je to vozidlem nebo výhybkou. Něco tam je blbě. Přídržnice, srdcovka, rozchod kol, podvozek, spřáhlo atd. atd. Toto se na dálku tipuje dost těžko.

Mimochodem, nemám lepší vagon, než je Bmto od Kuehna, myslím především jízdními vlastnostmi.

P.S. Aspoň doufám, že odpovídám v TT (Kuehn snad Bmto v H0 nedělá, ale EW1 jsou i H0). Takže kolego, prosím, příště to zlepši. Přesněji, detailněji ... :!:

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pát 08 led, 2016 9:12 pm
od Radek Strnad
Asi ti to vykolejuje v poloze odbočka. Stačí pak lehce a velmi opatrně prohnout jazyk, aby plynule navazoval na oblouk koleje. Bývá to způsobeno vůlí v čepu a při přilehnutí k opornici dojde ke zmenšení rozchodu a proto se vagón zvedá.

Re: Bmto a EW1

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2016 8:53 am
od trainzjohny
mpinta píše:...
P.S. Aspoň doufám, že odpovídám v TT (Kuehn snad Bmto v H0 nedělá, ale EW1 jsou i H0). Takže kolego, prosím, příště to zlepši. Přesněji, detailněji ... :!:
Dělá je jen TT a nebo N, ale tam zase nebude EW1, pokud vím.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2016 9:03 am
od Sandy
Ten problém se velmi špatně identifikuje, protože mnohdy rozhodují desetinky milimetru. Teď jsem řešil podobný problém s pojezdem na M152 (v H0). Na prastaré "plechové" křižovatkové výhybce se přední podvozek na srdcovce propadl a zadní vyskočil ven. Byl jsem dost bezradný, protože na tom "plecháči" se toho moc naohýbat nedá. Už jsem si vyhlížel, kterým oknem poletí pojezd ven (abych náhodou někoho ještě nezranil :roll: ). Pak jsem zkusil zvětšit rozchod ze 14,2 mm na 14,5 a je po problému.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2016 11:10 am
od marfal1905
cabros píše:Zdravím, mám problém s vykolejováním Bardotky od MTB v TT. Na pravou obloukovou výhybku IBW najede, ale následně vykolejí. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Díky

Tak já jsem měl na TT Tillig pravé IBW stejný problém, vyskakovala mi na vjezd na vnitřní kolej jak zamračená MTB, tak dva ze tří Bi osobáčků ze setu Tillig, zbylých cca 10 dvoj i čtyř osých (včetně Bap) i 455.2 překvapivě bez problémů. Zádrhel byl na hrotu/špičce srdcovky, která nadzdvihala okolek a docházelo k vykolejení. Stačilo ale malinko ten zobáček seříznout skalpelem a je snad po vyskakování (když jsem se ho snažil jen přiohnout, přenesl se problém na druhou kolej...).

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pon 01 úno, 2016 3:07 pm
od Antonín
Jak jsem zde už před nějakým tím časem psal, tak tady konečně přikládám fotku z mého kolejiště .. kde je přestup mezi kolejemi ... které bohužel nevodí ... děkuji :)

EDIT moderátor :

šlo o diskuzi na str. 4 tohoto vlákna
viewtopic.php?f=43&t=5349&start=45

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: úte 02 úno, 2016 12:27 pm
od Tomáš
Takže,máš podle mě dvě možnosti.
A. Propájet kolejnice mezi s sebou. Z boku pořádně očistit,nanést pájecí pastu a pájku spojit
B. K nevodivé části přivést dráty napájení.

Já používám kolejivo nové přesto každý úsek ( každou kolej metrové délky) zvlášť napájím a spojky poletovávám.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: úte 02 úno, 2016 2:51 pm
od Antonín
Ok děkuji za radu :) určitě to zkusím a děkuji moderátorovi, že přidal o jakou diskuzi šlo :)

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: úte 02 úno, 2016 9:15 pm
od hank
Mám podobný problém s výhybkou (TT Kühn pravá) jako jeden z předřečníků. Při vjezdu do odbočky mají přední běhouny parních lokomotiv snahu pokračovat přímo. Když však tendrovka 1'C vjíždí na výhybku nejdřív spřaženou nápravou, normálně vjede do odbočky, stejně tak motorové vozy. Dělá to jen ta jedna výhybka. Kde mám hledat závadu? Výhybky zatím nemám připojené k žádnému ovládání a zjistil jsem, že když ten čudlík, který pohybuje jazyky, silou držím v žádoucí poloze, tak se lokomotiva nevykolejí. Jinak řečeno, jazyky mají tendenci vracet se do polohy přímo.

Předem děkuji za návrhy řešení.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: stř 03 úno, 2016 3:09 pm
od hopeter
Výhybka TT Kuehn má jazyky držené pružinkou. Pokud jazyky nedrží bude asi závada v té pružince. Pružinka je schovaná pod tou kostkou u páky pro přestavník.
Pro ovládání elektromagnetickým přestavníkem se vyndává, protože jinak to elektromagnet neutáhne ( roco i tillig ). Pro motorické přestavníky a serva se může nechat , tam je síly dost.
Taky zkoukni jestli jazyky dosedají ke kolejím a nejsou pokroucené.
Pokud je ta pružinka v pořádku tak spolehlivě drží jazyky pro ježdění bez přestavníků.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: stř 03 úno, 2016 4:58 pm
od hank
hopeter: Děkuji.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: stř 03 úno, 2016 6:09 pm
od Tomáš
No,taky může jít o vadný kus výhybky z výroby. Ono při tom množství se stát může. Já třeba už dvě opravoval (naohýbal líp jazyk) a jednu musel reklamovat (jazyk se sám vylomil). Nejlíp závadu poznáš tak,že se nechová tak,jako X kusů ostatních....
Jinak k těm přestavníkům,mám všechny vexle ovládány Konrádem,tam nic demontovat nemusíš a při správném vycentrování mi to s pružinkou utáhlo (experimentálně) i BTTB magnet. To mám vyzkoušeno.
Pružinka je geniální věc,které bych se určitě při používání nezbavoval. I když přestavník nedojede z nějakého důvodu do konce,vexle se vždy 100% překlopí.
PS.výhybka vratné smyčky pokud je průjezdná libovolným směrem,netřeba jakkoliv ovládat.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: stř 03 úno, 2016 6:48 pm
od hopeter
Taky jsem jednu z cca 15 kusů reklamoval. To uchycení pohyblivé části jazyku k pevné není moc šťastně řešeno. U některých je dost velká vůle a u jedné byl jazyk vypadlý už před rozbalením ( původně je dodávali zatavené na papíře ). Ostatní zatím používám i s tou vůlí ( netroufl jsem si je nějak upravovat ) bez problému.
Co se týká vyjmutí pružinky tak jsem použil jen na jedné. BTTB magnet jsem nezkoušel ale "nové" přestavníky na to nestačili silou ( 16V střídavých ). Momentálně mám část ovládanou MP1 a zbytek ručně ( špejlí ) :wink:
Ještě připomínám problém se starýma plastovýma kolama u vozů BTTB/Zeuke ale to asi není tento případ. Díky vysokým a šišatým okolkům vypadávají na přídržnici a srdcovce.