ZÁVADY

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Bmto a EW1

Příspěvekod cabros » pát 08 led, 2016 7:13 pm

Zdravím, rád bych se zeptal na zkušenosti s průjezdem vozu Bmto od Kuehna přes výhybku EW1. Vím, že tato výhybka není ideální, ale zvolil jsem je a teď řeším problémy... Vagon se na jedné z nich při odbočení vpravo jakoby nadzvedne (cca v místě začátku jazyka) a zadním dvojkolím pak vykolejí. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Díky
P.S. kratší vagony mě připadají, že se také nadzvednou, ale nestihnou vykolejit...
cabros
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned 27 črc, 2014 7:25 pm

Re: Bmto a EW1

Příspěvekod trainzjohny » pát 08 led, 2016 7:21 pm

Mám 3 Bmto a mnoho EW1 a nikdy žádný nevykolejil. Jediné co na jedné vypadávalo byla berta MTB a tam stačilo lehce odklonit přídržnici proti srdcovce a byl klid.
Jsem začátečník,mám TT ovládané z21 a mobilem.Flotila čítá 6 lokomotiv-377.0,749,750,753,754 a BR18.
trainzjohny
 
Příspěvky: 76
Registrován: pát 17 dub, 2015 10:19 am

Re: Bmto a EW1

Příspěvekod mpinta » pát 08 led, 2016 9:03 pm

Jezdím rovněž třemi Bmto přes EW1, IBW, DKW ... zcela bez potíží. Pokud máš trable, je to vozidlem nebo výhybkou. Něco tam je blbě. Přídržnice, srdcovka, rozchod kol, podvozek, spřáhlo atd. atd. Toto se na dálku tipuje dost těžko.

Mimochodem, nemám lepší vagon, než je Bmto od Kuehna, myslím především jízdními vlastnostmi.

P.S. Aspoň doufám, že odpovídám v TT (Kuehn snad Bmto v H0 nedělá, ale EW1 jsou i H0). Takže kolego, prosím, příště to zlepši. Přesněji, detailněji ... :!:
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 642
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Radek Strnad » pát 08 led, 2016 9:12 pm

Asi ti to vykolejuje v poloze odbočka. Stačí pak lehce a velmi opatrně prohnout jazyk, aby plynule navazoval na oblouk koleje. Bývá to způsobeno vůlí v čepu a při přilehnutí k opornici dojde ke zmenšení rozchodu a proto se vagón zvedá.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 939
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Bmto a EW1

Příspěvekod trainzjohny » sob 09 led, 2016 8:53 am

mpinta píše:...
P.S. Aspoň doufám, že odpovídám v TT (Kuehn snad Bmto v H0 nedělá, ale EW1 jsou i H0). Takže kolego, prosím, příště to zlepši. Přesněji, detailněji ... :!:
Dělá je jen TT a nebo N, ale tam zase nebude EW1, pokud vím.
Jsem začátečník,mám TT ovládané z21 a mobilem.Flotila čítá 6 lokomotiv-377.0,749,750,753,754 a BR18.
trainzjohny
 
Příspěvky: 76
Registrován: pát 17 dub, 2015 10:19 am

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Sandy » sob 09 led, 2016 9:03 am

Ten problém se velmi špatně identifikuje, protože mnohdy rozhodují desetinky milimetru. Teď jsem řešil podobný problém s pojezdem na M152 (v H0). Na prastaré "plechové" křižovatkové výhybce se přední podvozek na srdcovce propadl a zadní vyskočil ven. Byl jsem dost bezradný, protože na tom "plecháči" se toho moc naohýbat nedá. Už jsem si vyhlížel, kterým oknem poletí pojezd ven (abych náhodou někoho ještě nezranil :roll: ). Pak jsem zkusil zvětšit rozchod ze 14,2 mm na 14,5 a je po problému.
Sandy
 
Příspěvky: 1003
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: ZÁVADY

Příspěvekod marfal1905 » sob 09 led, 2016 11:10 am

cabros píše:Zdravím, mám problém s vykolejováním Bardotky od MTB v TT. Na pravou obloukovou výhybku IBW najede, ale následně vykolejí. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Díky

Tak já jsem měl na TT Tillig pravé IBW stejný problém, vyskakovala mi na vjezd na vnitřní kolej jak zamračená MTB, tak dva ze tří Bi osobáčků ze setu Tillig, zbylých cca 10 dvoj i čtyř osých (včetně Bap) i 455.2 překvapivě bez problémů. Zádrhel byl na hrotu/špičce srdcovky, která nadzdvihala okolek a docházelo k vykolejení. Stačilo ale malinko ten zobáček seříznout skalpelem a je snad po vyskakování (když jsem se ho snažil jen přiohnout, přenesl se problém na druhou kolej...).
marfal1905
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 11 lis, 2015 8:04 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Antonín » pon 01 úno, 2016 3:07 pm

Jak jsem zde už před nějakým tím časem psal, tak tady konečně přikládám fotku z mého kolejiště .. kde je přestup mezi kolejemi ... které bohužel nevodí ... děkuji :)

EDIT moderátor :

šlo o diskuzi na str. 4 tohoto vlákna
viewtopic.php?f=43&t=5349&start=45
Přílohy
20160201981.jpg
20160201978.jpg
HO ČSD/ČD ANALOG/DIGITAL .... 18 letý amatér
Uživatelský avatar
Antonín
 
Příspěvky: 14
Registrován: pát 16 kvě, 2014 5:08 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Tomáš » úte 02 úno, 2016 12:27 pm

Takže,máš podle mě dvě možnosti.
A. Propájet kolejnice mezi s sebou. Z boku pořádně očistit,nanést pájecí pastu a pájku spojit
B. K nevodivé části přivést dráty napájení.

Já používám kolejivo nové přesto každý úsek ( každou kolej metrové délky) zvlášť napájím a spojky poletovávám.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Antonín » úte 02 úno, 2016 2:51 pm

Ok děkuji za radu :) určitě to zkusím a děkuji moderátorovi, že přidal o jakou diskuzi šlo :)
HO ČSD/ČD ANALOG/DIGITAL .... 18 letý amatér
Uživatelský avatar
Antonín
 
Příspěvky: 14
Registrován: pát 16 kvě, 2014 5:08 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod hank » úte 02 úno, 2016 9:15 pm

Mám podobný problém s výhybkou (TT Kühn pravá) jako jeden z předřečníků. Při vjezdu do odbočky mají přední běhouny parních lokomotiv snahu pokračovat přímo. Když však tendrovka 1'C vjíždí na výhybku nejdřív spřaženou nápravou, normálně vjede do odbočky, stejně tak motorové vozy. Dělá to jen ta jedna výhybka. Kde mám hledat závadu? Výhybky zatím nemám připojené k žádnému ovládání a zjistil jsem, že když ten čudlík, který pohybuje jazyky, silou držím v žádoucí poloze, tak se lokomotiva nevykolejí. Jinak řečeno, jazyky mají tendenci vracet se do polohy přímo.

Předem děkuji za návrhy řešení.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3201
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod hopeter » stř 03 úno, 2016 3:09 pm

Výhybka TT Kuehn má jazyky držené pružinkou. Pokud jazyky nedrží bude asi závada v té pružince. Pružinka je schovaná pod tou kostkou u páky pro přestavník.
Pro ovládání elektromagnetickým přestavníkem se vyndává, protože jinak to elektromagnet neutáhne ( roco i tillig ). Pro motorické přestavníky a serva se může nechat , tam je síly dost.
Taky zkoukni jestli jazyky dosedají ke kolejím a nejsou pokroucené.
Pokud je ta pružinka v pořádku tak spolehlivě drží jazyky pro ježdění bez přestavníků.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1968
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: ZÁVADY

Příspěvekod hank » stř 03 úno, 2016 4:58 pm

hopeter: Děkuji.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3201
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Tomáš » stř 03 úno, 2016 6:09 pm

No,taky může jít o vadný kus výhybky z výroby. Ono při tom množství se stát může. Já třeba už dvě opravoval (naohýbal líp jazyk) a jednu musel reklamovat (jazyk se sám vylomil). Nejlíp závadu poznáš tak,že se nechová tak,jako X kusů ostatních....
Jinak k těm přestavníkům,mám všechny vexle ovládány Konrádem,tam nic demontovat nemusíš a při správném vycentrování mi to s pružinkou utáhlo (experimentálně) i BTTB magnet. To mám vyzkoušeno.
Pružinka je geniální věc,které bych se určitě při používání nezbavoval. I když přestavník nedojede z nějakého důvodu do konce,vexle se vždy 100% překlopí.
PS.výhybka vratné smyčky pokud je průjezdná libovolným směrem,netřeba jakkoliv ovládat.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: ZÁVADY

Příspěvekod hopeter » stř 03 úno, 2016 6:48 pm

Taky jsem jednu z cca 15 kusů reklamoval. To uchycení pohyblivé části jazyku k pevné není moc šťastně řešeno. U některých je dost velká vůle a u jedné byl jazyk vypadlý už před rozbalením ( původně je dodávali zatavené na papíře ). Ostatní zatím používám i s tou vůlí ( netroufl jsem si je nějak upravovat ) bez problému.
Co se týká vyjmutí pružinky tak jsem použil jen na jedné. BTTB magnet jsem nezkoušel ale "nové" přestavníky na to nestačili silou ( 16V střídavých ). Momentálně mám část ovládanou MP1 a zbytek ručně ( špejlí ) :wink:
Ještě připomínám problém se starýma plastovýma kolama u vozů BTTB/Zeuke ale to asi není tento případ. Díky vysokým a šišatým okolkům vypadávají na přídržnici a srdcovce.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1968
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

PředchozíDalší

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků