Stránka 9 z 11

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pon 09 zář, 2019 5:33 am
od Sandy
Protioblouk kolejí o malém poloměru. Pomůže vložení přímé koleje ( za cenu zkrácení délky kolejí, po nichž souprava projíždí).

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pon 09 zář, 2019 7:22 am
od JendaTT
skunco píše: ... prečo sa v zákrute zavadia o seba nárazníkom? Koľajisko je zo základných setov tillig.
Ďakujem za odpoveď.

Mám několik takových startsetů od tilliga a v protioblouku na dodaných kolejích v setech nikdy problém nebyl. Fungují ti správně kinematiky spřáhel jak na lokomotivě, tak na vagónech? Udělej fotku ještě s průjezdem toho dlouhého plošinového vagónu ze setu. Dělá ti to i u něj?

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pon 09 zář, 2019 8:18 am
od JendaTT
Zkusil jsem rychle postavit protioblouk s EW1 na podloží a k tomu loko ze startsetu a dlouhý vagón... na náraznících je ještě asi 1,5mm vůle...

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 14 zář, 2019 9:52 am
od skunco
Ďakujem, nie som teraz dlhšie doma, hneď ako sa vrátim to ešte pozriem.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 16 lis, 2019 1:26 pm
od Riki
Dobry den,

Mam pro deti zanovni kolejiště HO ale pro napajeni jsem pouzil stare FZ1, které začalo vrcet a sem tam bezdůvodně zkratovat.
Uvažuji o novem trafu, ale většina indikuje více než standardních 12V, většinou 14/15 ale i 16V ss pro analog. To se mi nezdá a i se starym FZ1 jezdi nove lokomotivy až moc rychle.
Mohli by jste poradit, či doporučit něco pro analog v dnešní digi době?
Děkuji předem

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 16 lis, 2019 1:32 pm
od sidlo
To bezdůvodné zkratování může být známkou přetížení transformátoru. Ten má tepelnou pojistku. Pokud je zátěž delší dobu na mezi výkonu, tak pojistka odpojí výstup.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 16 lis, 2019 2:11 pm
od JanoH0e
Riki - existuje toho viac. "Fajnšmekry " si v podstate upravujú ovládanie podľa svojich potrieb, napr. na max 6-9 V so všelijakými vychytávkami. Pre deti ale úplne stačí obyčajné trafo na 12 (až 16) V a pre otecka k tomu pulzná regulácia. Klasicky Tillig TFi2 a potom rôzne viac alebo menej vychytané napr. od f. Zajíc, Al chladiče, alebo vlastná výroba napr. http://m.tt120.webnode.cz/products/pulsni-ovladac/. Možnosti je veľa.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 16 lis, 2019 6:45 pm
od Riki
sidlo píše:To bezdůvodné zkratování může být známkou přetížení transformátoru. Ten má tepelnou pojistku. Pokud je zátěž delší dobu na mezi výkonu, tak pojistka odpojí výstup.

Dekuji...del to po ujeti metru, po chvilce zase jede... :?:

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 16 lis, 2019 6:50 pm
od Riki
JanoH0e píše:Riki - existuje toho viac. "Fajnšmekry " si v podstate upravujú ovládanie podľa svojich potrieb, napr. na max 6-9 V so všelijakými vychytávkami. Pre deti ale úplne stačí obyčajné trafo na 12 (až 16) V a pre otecka k tomu pulzná regulácia. Klasicky Tillig TFi2 a potom rôzne viac alebo menej vychytané napr. od f. Zajíc, Al chladiče, alebo vlastná výroba napr. http://m.tt120.webnode.cz/products/pulsni-ovladac/. Možnosti je veľa.


Dekuji
Právě to že vetsina traf je na více než 12V - i ten Tllig - se mi nelibi, mame povetsinou stare masiny ale tak Piko Cmelaka a od Fleischmanna 310, 365 a 377. Jsou indikovany 12V a i tak už jezdi dost rychle oproti realne max rychlosti - nerad bych, aby to spalili. Dalo mi to docela praci.
Mj. ten pulsni vypada skvele.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 16 lis, 2019 8:09 pm
od JanoH0e
Väčšina traf (99%) je stavaná na 12V. Je to norma. Preto aj milovníci pomalých jázd si robia svoje systémy. A aby tích 12V bolo vždy, tak to zvyšujú na 16V. Viem, že s deťmi je problém, že chcú z lokomotív "vytrieskať" maximum, ale zase sa niet čoho báť, aj staré motory majú nejakú tú rezervu. Inak to, že jazdia rýchlo, je dané tím, že správne "zošteľovať" prevody je náročné, takže sa tak nejak predpokladá, že dotyčný si "zreguluje rýchlosť" sám a nebude to točiť do maxima, pokiaľ chce jazdiť modelovo. Svojho času sa to, riešilo aj tak, že sa vkladali odpory do úsekov tak, aby bola "traťová rýchlosť" . Ale dnes je to už prekonané. Veľkým analogistom je Trainmaniak - http://www.trainmania.info/clanky.html alebo http://masinky2003.wz.cz/tipy_triky.html . Ale sú aj iný.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 16 lis, 2019 8:18 pm
od knavi
Snížit rychlost lokomotivy v analogu jde i zapojením zenerek do serie motorku (uvnitř mašinky), které sežerou pár voltíků a jede to pak pomaleji. Dělají to tak i profi výrobci (např. Fleischmann), aby se nemuseli párat s převody...

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 16 lis, 2019 9:01 pm
od Riki
JanoH0e píše:Väčšina traf (99%) je stavaná na 12V. Je to norma. Preto aj milovníci pomalých jázd si robia svoje systémy. A aby tích 12V bolo vždy, tak to zvyšujú na 16V. Viem, že s deťmi je problém, že chcú z lokomotív "vytrieskať" maximum, ale zase sa niet čoho báť, aj staré motory majú nejakú tú rezervu. Inak to, že jazdia rýchlo, je dané tím, že správne "zošteľovať" prevody je náročné, takže sa tak nejak predpokladá, že dotyčný si "zreguluje rýchlosť" sám a nebude to točiť do maxima, pokiaľ chce jazdiť modelovo. Svojho času sa to, riešilo aj tak, že sa vkladali odpory do úsekov tak, aby bola "traťová rýchlosť" . Ale dnes je to už prekonané. Veľkým analogistom je Trainmaniak - http://www.trainmania.info/clanky.html alebo http://masinky2003.wz.cz/tipy_triky.html . Ale sú aj iný.


No spíš s těmi detmi, ještě to moc nechapou a jak točí ovladačem tak ani nevnimaji zbytek.
Budu uvažovat kterak to rozřešit. Par odporu jsem dal v usecich z kopce nebo v obloucich 380mm...mozna zaradim jeden celkovy pokud by to bylo moc.
Mj taky preferuji analog, prijde mi že si stim vic vyhraji a jednim ovladacem vše ovladaji tudíž jsou nuceni uvažovat a zastavovat jednotlive soupravy tak aby nebouraly. Takove mi to prijde více vzdělávací .
Kazdopadne diky moc

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 16 lis, 2019 9:02 pm
od Riki
knavi píše:Snížit rychlost lokomotivy v analogu jde i zapojením zenerek do serie motorku (uvnitř mašinky), které sežerou pár voltíků a jede to pak pomaleji. Dělají to tak i profi výrobci (např. Fleischmann), aby se nemuseli párat s převody...

Tož na to si moc netroufnu,jsem silnoproudar a leta uz delam v jinem oboru...ale diky

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: ned 17 lis, 2019 9:49 am
od shark-cz
Zdravim
prosím nesetkal se někdo s tímto problémem:
:arrow: Lokmomotiva BR 107 při vyšší rychlosti se "kolébá" jakmile snížím rychlost začne se cukat a zastaví se.
Při přiložení proudu přímo na kolečka lokomotivy se vše chová normálně, při nižších rychlostech se necuká a nezastaví se.
děkuji za Vaše rady.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: ned 17 lis, 2019 12:03 pm
od czcharlie
Tohle je běžné u BR107 od BTTB. Kolébání asi neodstraníš, to je dané konstrukcí pojezdu. Cukání a zastavování zcela taky asi ne. Musíš si pohrát se sběrači proudu, u této lokomotivy relativně velké plechy, které zároveň zajišťují přítlak krajních dvojkolí ke kolejím. Takže musíš najít kompromis mezi tím, kdy lokomotiva aspoň trochu spolehlivě jede a nezastavuje a jízdními vlastnostmi, kdy nevykolejuje. A samozřejmě vše pečlivě vyčistit.