Stránka 8 z 9

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2019 6:46 pm
od jipol57
Pavel66 píše:Dobrý den všem,
rád bych se prosím zeptal na radu ohledně lokomotivy od Pika BR 01.5 osazené dekodérem od Lenzu standart + 10231-1.Mám z 21 start s myší. Po týdenní bez problémovém ježdění ,lokomotiva přestala reagovat na myš a po restartování z 21 jenom bliká ve předu a vzadu světly . Pokusil jsem se ji znova zadat adresu přes myš ale píše mě to chyba 3. špatně zapojený dekodér .Je možné že odešel dekodér? Nebo to může být jiná chyba? Děkuji moc předem za radu.

Máš sjednocené jízdní stupně? Ovladač - dekoder (14, 28, 128)

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2019 7:29 pm
od fulda
Pokud máš stejný TFM jako já, tak blikání světel znamená zkrat na motoru.
To se programováním málokdy povede opravit.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2019 7:37 pm
od Pavel-HP
Spíš bude dekodér v dekodérovém nebi. Pokud bliká neustále i po odpojení motoru.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2019 8:29 pm
od Pavel66
Jsem začátečník ,ty jízdní stupně si nejsem úplně jistý ,dekodér zvládá podle návodu 14,27,28,128 nastavoval jsem 28 i 128 .dokonce jsem restartoval i nastavení rychlosti na myši, tak by tam měla být tovární 28 ale v nastavení rychlosti na myši mě to nenabídne 14,28,128 ale píše to NUR AM MASTER tak si nejsem jist jestli to je dobře .
Je zajímavé že když se pokouším nastavit novou adresu a jak to skočí do poruchy error 3 .tak lokomotiva přestane blikat když ten příkaz zruším začne blikat znovu.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 7:20 am
od brejsak
Jestli jenom bliká, jako nejjednodušší je vyměnit dekoder, třeba z jiné funkční lokomotivy, pokud nemáš náhradní.
Až potom bych zkoumal, co a při čem se stalo, tedy vždy tou nejjednodušší cestou. Třeba jestli Ti z21 přeprogramuje jinou lokomotivu apod.
Jdi cestou nejmenšího odporu a nejlevnějších nákladů, poslední dobou výrobci dekoderů všeobecně ubrali na kvalitě nebo výrobu zadali jinam.
brejsak

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 7:36 am
od sidlo
Pavel66 píše:Je zajímavé že když se pokouším nastavit novou adresu a jak to skočí do poruchy error 3 .tak lokomotiva přestane blikat když ten příkaz zruším začne blikat znovu.

RTFM
https://www.roco.cc/uploads/documents/pdf/multiMAUS/10810_multimaus_cz.pdf
ERR 3: Objevil se zkrat při programování/snímání Zkontrolujte, zda je lokomotiva opravdu na kolejích a nejsou chyby v zapojení.Případně stojí lokomotiva na polarizovaném srdcovém dílci (poloha výhybky však neodpovídá jízdní cestě lokomotivy).

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 6:17 pm
od jipol57
Tak to nejspíše vypadá na ten zkrat na motoru, jak píše Fulda. A při programování dekodér cuká motorem, tak ten zkrat vyhodnotí i centrála hláškou err3.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 6:34 pm
od miroslav lengyel
Dost dobře může být zasviněný komutátor od uhlíků.Mašinu máš novou nebo starší? Pokud novou,zajel jsi ji oběma směry po 30 minutách?

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 10:17 pm
od Pavel66
Díky moc za rady,dekodér je objednaný tak to prvně vyzkouším a dám vědět .Lokomotiva je koupená z bazaru údajně nová ,je fakt že jsem nevěděl o tom zajíždění.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pát 29 bře, 2019 12:57 pm
od miroslav lengyel
Po koupi zadruhé ruky není od věci,mrknout se na převody a motor,zda není vše zatuhlého atd.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pát 29 bře, 2019 1:26 pm
od brejsak
Pokud je to od továrního výrobce, vždy před digitalizací lokomotivu pořádně vyzkouším v analogu,to znamená projedu ji nejdříve samotnou,vyzkouším i jízdu minimální rychlostí, potom přidávám vagony a pozoruji,jak se chová při zátěži - převody, ohřívání motorku, celkové chodové vlastnosti, nestřednost kol,tzv.šmajdání apod. Až když je vše v pořádku,zkontroluji prach pod sběracími plíšky-tam se nejlépe pozná,jestli lokomotiva jezdila nebo ne a teprve potom přistupuji k digitalizaci. Jelikož se servisem a digitalizací zabývám,vím,kolik nepříjemností jsem si už vyrobil,když jsem opomenul toto základní......!
Ber to jako dobrou radu se zkušeností, že potom teprve můžu s klidným srdcem předat zákazníkovi zdigitalizovanou, nebo i ozvučenou lokomotivu a nebudit se ze spaní, jestli mu ještě loko jezdí nebo ne!
brejsak

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pát 29 bře, 2019 6:41 pm
od miroslav lengyel
Tak samozřejmě,ale i následně je třeba čas od času mašinu pořádně prohlédnout a vyčistit,bo během provozu se nějaký ten bordel dostane na ta nejméně přístupná místa a je o zábavu postaráno.Co analog bez problémů pobere,tak v digi ani jako a to nemluvím o ozvučených verzích,tak dojde na problémy ještě dříve. :D

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2019 6:48 pm
od skunco
IMG_0609.JPG
Som začiatočník, ... pripájam v prílohe ... prečo sa v zákrute zavadia o seba nárazníkom? Koľajisko je zo základných setov tillig.
Ďakujem za odpoveď.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2019 7:27 pm
od brejsak
Dobrý večer, pokud vidím podle přiložené fotky, dojde k tzv. přenárazníkování. Problém je jednak v kolejivu, které je sice normované, ale musíte se na to podívat trochu obšírněji. Podle fota máte základní kolejivo s poloměry R1, tedy nejmenší poloměr a chcete na tom jezdit s lokomotivou, která by nikdy(myslím ve skutečnosti( na tak malém poloměru ani jezdit nesměla, lokomotivy díky zavěšení skříně nemohly projíždět všechny oblouky a měly od výrobce předepsaný minimální poloměr oblouku. To za prvé a za druhé máte za lokomotivu zavěšen vagon z VI. epochy, který je extrémně dlouhý a nastává právě ten Váš problém.
Ale teď k řešení: pokud chcete jezdit s takovouto sestavou na tom kolejivu, máte v zásadě jen dvě možnosti - první je vyměnit nárazníky za kratší nebo druhou možnost, do patic pro spřáhla použít spřáhla delší, tím se sice zvětší vzdálenost mezi lokomotivou a vagonem, ale nebude Vás to zlobit!
Byla by asi ještě možnost, a to vložit nějaký krátký(myslím dvounápravový)vagon vložit mezi tuto sestavu a díky vzdálenosti otočných bodů a os podvozků to budete také eliminovat. A ještě mi napadá další možnost, použít kolejivo o větším poloměru, jako ve skutečnosti, jinak s tím nic jiného neuděláte.
brejsak

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2019 7:37 pm
od sidlo
Norma NEM103 Průjezdný průřez https://morop.eu/downloads/nem/de/nem103_d.pdf
Norma NEM111 Minimální poloměry https://morop.eu/downloads/nem/de/nem111_d.pdf
Zřejmě se jedná o vozidla skupiny C. Potom je dovolený minimální poloměr oblouku 495 mm.