ZÁVADY

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

ZÁVADY

Příspěvekod milan ferdián » čtv 15 bře, 2012 12:51 pm

Vše o tom co vám nefunguje nebo zlobí.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod maxlaser » pát 30 bře, 2012 7:43 pm

Dobrý den
mám udělaný kolejiště TT, které ja cca 20 let staré. Chtěl jsem to zprovoznit, ale nevím čím si mám vyčistit koleje, aby mi mašinky pořádně jezdily. Je tam špatný kontakt.
Počítám, když každý spoj přeletuju, že by se to mělo taky zlepšit.

Díky za radu
maxlaser
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 30 bře, 2012 7:35 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod milan ferdián » pát 30 bře, 2012 7:47 pm

Vůbec tě nepotěším.Určitě se jedná o staré plechové kolejivo (tvar obracené U),zlikvidovat a nahradit profilovým.Budeš mít více starosti,než radosti z ježdění.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod maxlaser » pát 30 bře, 2012 8:49 pm

maxlaser
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 30 bře, 2012 7:35 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 31 bře, 2012 12:09 pm

Koleje lze proletovat - lepší spojení - dále je dobré mít výce bodů napájení od trafa. Jinak je můžeš vyčistit lihobenzínem - čím tomu budeš věnovat větší péči tím lépe. Určitě žádné mechanické nebo mechanické čištění - koleje mají na sobě drobný vodivý povlak a po jeho odstranění začnou reznout. Poté na kolejišti jednou za čas očistit a vše vysát. Použít čistící vozy - berou ty nejrubší nečistoty - já mám dva druhy - s jemným kartáčkem - cca. každá pátá souprava a jeden s tou čistící gumou - problém u něj že ho musí táhnout více mašin - takže ho raději vozím ručně. Jinak profil je profil - udržovat se musí ale také, ale alespoň nerezne :P :P
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: ZÁVADY

Příspěvekod fruafru » pon 21 kvě, 2012 10:27 am

Trochu mám obavu že nikdo se neobtěžuje se čtením jiných než vlastních přízpěvků na foru. viewtopic.php?f=1&t=3928
fruafru
 
Příspěvky: 341
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Pája » pon 21 kvě, 2012 5:18 pm

Spíše na daný problém už byly vyčerpány všechny dvě možnosti.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: ZÁVADY

Příspěvekod milan ferdián » úte 22 kvě, 2012 6:46 am

fruafru píše:Trochu mám obavu že nikdo se neobtěžuje se čtením jiných než vlastních přízpěvků na foru. viewtopic.php?f=1&t=3928


Stará bolest.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod _mf_ » pon 20 srp, 2012 9:29 pm

Profil je holt profil, ale mám v pokoji kolejiště s U kolejema na které se přes 20let prášilo a bylo nedokončené pak se dostalo ke mě :shock: Kolejiště jsem se štětcem vysavačem v druhé ruce očistil. Koleje jsem čistil a čistím starým kontaktolem. ( Kdyby jste měli novou alternativu co nežere a nemastí koleje rád bych ji poznal. ) uchošťourama, hadříkem a sirkou. Hadříkem pravidelně po několika jízdách, jen pro jistotu otírám. Jinak, krom pravidelného vysávání, před ježděním párkrát projíždím tranzistorem, který sune vagon s čistícíma polštářkama na nápravách někdy i jeden navlhčím kontaktolem. Sundá to z míst, kam jsem nešáhl, nebo se nedostal případný bordel. U kolej jsem co nejvíc natřel barvou rzi nejen že to vypadá dobře, ale i jí to dobře chrání. Vedení napájení jsem udělal úplně nové a mám ho do kruhu pod kolejištěm a z něj se v odstupech napájí cca púl metr koleje. Zamezil jsem tím poskakování mašinek že všude jedou stejně. Pokud jsou zvonkové drátky jen nasunuté do svorkovnic, doporučuji všechny aspoň ohnout konce, aby byla větší plocha a prostříknout kontaktolem. U kolej hlavně nikdy ničím tvrdým brousit nebo škrábat i mašinkářká guma se mi na to zdá hrubá, že se poruší povrch koleje, která pak začne reznout. Dokonalá zkáza je vodou ředitelný lak na nábytek ten ji přímo sežere :!: :? Nedobrý je i lepidlo Herkules (někdo ho dokonce vodou ředí :?: ), ale i tak sním, mám celé kolejiště zaštěrkované, jen se nesmí dostat přímo na kolej. Vadí i zapomenuté kovové těžítko, pod kterým to také rezne :( U výhybek jsem přizvedl někde i podložil (Sergej mi je neřád rovná) kontaktní plíšky, co napájí srdcovku a pravidelně je čistím a funguje to. :D
Uživatelský avatar
_mf_
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned 27 lis, 2011 10:37 am
Bydliště: Sušice

Re: ZÁVADY

Příspěvekod KaRei » úte 21 srp, 2012 11:38 am

Napadlo mě zkusit přetřít kolejnice nějakým vodivým lakem, aby měly na sobě ochrannou vrstvu proti korozi, ale přitom vodily.
Mohlo by to fungovat? Nebo by kontakt mezi kolečky a nalakovanou kolejnicí byl příliš nekvalitní? Zatím jsem to nezkoušel a s tím lakem zkušenosti nemám, takže nevím, jaké má povrchové kontaktní vlastnosti. Jenom vím, že něco takového existuje.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod _mf_ » úte 21 srp, 2012 12:41 pm

Vodivý lak mne také láká, ale ještě jsem se sním nesetkal. Celé koleje bych asi sním nenatíral, ale použil bych ho na pár místech, kde se mi zdá povrch narušen a pak u srdcovek na plíšky a křížení. Podle netu jsou snad dva druhy, jeden se prej odírá, ale je neagresivní k povrchu. Druhej je přesnej opak. Takže pro mne zbývá teda tak ta první možnost, ale nevím, zda do toho jít když se odírá, aby mi to třeba nenalezlo postupně všude možně. Máte někdo s těma laky zkušenost :?:
Uživatelský avatar
_mf_
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned 27 lis, 2011 10:37 am
Bydliště: Sušice

Re: ZÁVADY

Příspěvekod male zvire » čtv 23 srp, 2012 4:44 pm

Vodivý lak = velký odpor (desítky - stovky Ohmů/cm) = hodně peněz a úsilí s nevalným výsledkem a ještě horší životností.
Nejvyšší forma života je člověk. Nejnižší formou života je člověk který si hraje s vláčky.Holly
Uživatelský avatar
male zvire
 
Příspěvky: 232
Registrován: stř 08 zář, 2010 4:35 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Tomáš » pát 24 srp, 2012 1:24 pm

Kdysi dávno jsem skoušel přetřít koleje stříbřenkou...no moc valné to nebylo. 8)
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: ZÁVADY

Příspěvekod KaRei » čtv 06 zář, 2012 8:52 pm

Tak a je to tu znova. Rozborku a sborku pojezdů parních lokomotiv prostě nedávám. Rozborka by šla, sborka je horší, ne-li přímo katastrofální. Za nic na světě se mi nedaří nasadit dvoukolí na šneka, aby ozubená kolečka na šnekovi nepřeskakovala. Netuším, kde dělám chybu. Nejspíš bych potřeboval někoho, kdo by mi ukázal, jak na to. Mohl by prosím někdo popsat, jak na to, na co si dávat pozor, v čem jsou různé háčky, atd.? Anebo se dvoukolí ze šneka nesmí vůbec sundávat, protože to pak dohromady dát prostě nejde? Tohle už není jen tak. Kdyby se to stalo jednou nebo dvakrát, tak budiž, člověk se může napoprvé do zubů netrefit, ale toto je už druhý pojezd a X-tý pokus o nasazení a je to pořád to samé. Když to skládám, vypadá vše v pořádku - kolečka sedí, žádné z nich se nezdá být tuhé, takže se zuby zdá se trefily. Jenže když se začne šnek otáčet, začnou zuby přeskakovat.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: ZÁVADY

Příspěvekod Radek Strnad » pát 07 zář, 2012 6:23 am

A co třeba si před rozborkou některé zuby označit a nebo si udělat fotku,v jaké poloze mají rozvody nebo zuby být nebo si označit polohu kol vůči rámu??? :lol:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Další

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků