Stránka 1 z 11

ZÁVADY

PříspěvekNapsal: čtv 15 bře, 2012 12:51 pm
od milan ferdián
Vše o tom co vám nefunguje nebo zlobí.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pát 30 bře, 2012 7:43 pm
od maxlaser
Dobrý den
mám udělaný kolejiště TT, které ja cca 20 let staré. Chtěl jsem to zprovoznit, ale nevím čím si mám vyčistit koleje, aby mi mašinky pořádně jezdily. Je tam špatný kontakt.
Počítám, když každý spoj přeletuju, že by se to mělo taky zlepšit.

Díky za radu

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pát 30 bře, 2012 7:47 pm
od milan ferdián
Vůbec tě nepotěším.Určitě se jedná o staré plechové kolejivo (tvar obracené U),zlikvidovat a nahradit profilovým.Budeš mít více starosti,než radosti z ježdění.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pát 30 bře, 2012 8:49 pm
od maxlaser

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2012 12:09 pm
od Jeff Hopper
Koleje lze proletovat - lepší spojení - dále je dobré mít výce bodů napájení od trafa. Jinak je můžeš vyčistit lihobenzínem - čím tomu budeš věnovat větší péči tím lépe. Určitě žádné mechanické nebo mechanické čištění - koleje mají na sobě drobný vodivý povlak a po jeho odstranění začnou reznout. Poté na kolejišti jednou za čas očistit a vše vysát. Použít čistící vozy - berou ty nejrubší nečistoty - já mám dva druhy - s jemným kartáčkem - cca. každá pátá souprava a jeden s tou čistící gumou - problém u něj že ho musí táhnout více mašin - takže ho raději vozím ručně. Jinak profil je profil - udržovat se musí ale také, ale alespoň nerezne :P :P

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pon 21 kvě, 2012 10:27 am
od fruafru
Trochu mám obavu že nikdo se neobtěžuje se čtením jiných než vlastních přízpěvků na foru. viewtopic.php?f=1&t=3928

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pon 21 kvě, 2012 5:18 pm
od Pája
Spíše na daný problém už byly vyčerpány všechny dvě možnosti.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: úte 22 kvě, 2012 6:46 am
od milan ferdián
fruafru píše:Trochu mám obavu že nikdo se neobtěžuje se čtením jiných než vlastních přízpěvků na foru. viewtopic.php?f=1&t=3928


Stará bolest.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pon 20 srp, 2012 9:29 pm
od _mf_
Profil je holt profil, ale mám v pokoji kolejiště s U kolejema na které se přes 20let prášilo a bylo nedokončené pak se dostalo ke mě :shock: Kolejiště jsem se štětcem vysavačem v druhé ruce očistil. Koleje jsem čistil a čistím starým kontaktolem. ( Kdyby jste měli novou alternativu co nežere a nemastí koleje rád bych ji poznal. ) uchošťourama, hadříkem a sirkou. Hadříkem pravidelně po několika jízdách, jen pro jistotu otírám. Jinak, krom pravidelného vysávání, před ježděním párkrát projíždím tranzistorem, který sune vagon s čistícíma polštářkama na nápravách někdy i jeden navlhčím kontaktolem. Sundá to z míst, kam jsem nešáhl, nebo se nedostal případný bordel. U kolej jsem co nejvíc natřel barvou rzi nejen že to vypadá dobře, ale i jí to dobře chrání. Vedení napájení jsem udělal úplně nové a mám ho do kruhu pod kolejištěm a z něj se v odstupech napájí cca púl metr koleje. Zamezil jsem tím poskakování mašinek že všude jedou stejně. Pokud jsou zvonkové drátky jen nasunuté do svorkovnic, doporučuji všechny aspoň ohnout konce, aby byla větší plocha a prostříknout kontaktolem. U kolej hlavně nikdy ničím tvrdým brousit nebo škrábat i mašinkářká guma se mi na to zdá hrubá, že se poruší povrch koleje, která pak začne reznout. Dokonalá zkáza je vodou ředitelný lak na nábytek ten ji přímo sežere :!: :? Nedobrý je i lepidlo Herkules (někdo ho dokonce vodou ředí :?: ), ale i tak sním, mám celé kolejiště zaštěrkované, jen se nesmí dostat přímo na kolej. Vadí i zapomenuté kovové těžítko, pod kterým to také rezne :( U výhybek jsem přizvedl někde i podložil (Sergej mi je neřád rovná) kontaktní plíšky, co napájí srdcovku a pravidelně je čistím a funguje to. :D

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: úte 21 srp, 2012 11:38 am
od KaRei
Napadlo mě zkusit přetřít kolejnice nějakým vodivým lakem, aby měly na sobě ochrannou vrstvu proti korozi, ale přitom vodily.
Mohlo by to fungovat? Nebo by kontakt mezi kolečky a nalakovanou kolejnicí byl příliš nekvalitní? Zatím jsem to nezkoušel a s tím lakem zkušenosti nemám, takže nevím, jaké má povrchové kontaktní vlastnosti. Jenom vím, že něco takového existuje.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: úte 21 srp, 2012 12:41 pm
od _mf_
Vodivý lak mne také láká, ale ještě jsem se sním nesetkal. Celé koleje bych asi sním nenatíral, ale použil bych ho na pár místech, kde se mi zdá povrch narušen a pak u srdcovek na plíšky a křížení. Podle netu jsou snad dva druhy, jeden se prej odírá, ale je neagresivní k povrchu. Druhej je přesnej opak. Takže pro mne zbývá teda tak ta první možnost, ale nevím, zda do toho jít když se odírá, aby mi to třeba nenalezlo postupně všude možně. Máte někdo s těma laky zkušenost :?:

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: čtv 23 srp, 2012 4:44 pm
od male zvire
Vodivý lak = velký odpor (desítky - stovky Ohmů/cm) = hodně peněz a úsilí s nevalným výsledkem a ještě horší životností.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 1:24 pm
od Tomáš
Kdysi dávno jsem skoušel přetřít koleje stříbřenkou...no moc valné to nebylo. 8)

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: čtv 06 zář, 2012 8:52 pm
od KaRei
Tak a je to tu znova. Rozborku a sborku pojezdů parních lokomotiv prostě nedávám. Rozborka by šla, sborka je horší, ne-li přímo katastrofální. Za nic na světě se mi nedaří nasadit dvoukolí na šneka, aby ozubená kolečka na šnekovi nepřeskakovala. Netuším, kde dělám chybu. Nejspíš bych potřeboval někoho, kdo by mi ukázal, jak na to. Mohl by prosím někdo popsat, jak na to, na co si dávat pozor, v čem jsou různé háčky, atd.? Anebo se dvoukolí ze šneka nesmí vůbec sundávat, protože to pak dohromady dát prostě nejde? Tohle už není jen tak. Kdyby se to stalo jednou nebo dvakrát, tak budiž, člověk se může napoprvé do zubů netrefit, ale toto je už druhý pojezd a X-tý pokus o nasazení a je to pořád to samé. Když to skládám, vypadá vše v pořádku - kolečka sedí, žádné z nich se nezdá být tuhé, takže se zuby zdá se trefily. Jenže když se začne šnek otáčet, začnou zuby přeskakovat.

Re: ZÁVADY

PříspěvekNapsal: pát 07 zář, 2012 6:23 am
od Radek Strnad
A co třeba si před rozborkou některé zuby označit a nebo si udělat fotku,v jaké poloze mají rozvody nebo zuby být nebo si označit polohu kol vůči rámu??? :lol: