Ahoj, přiznávám se bez mučení
, že jsem v prvním příspěvku přehlédl informaci o bateriovém napájení.
Se zahradní železnicí nemám moc zkušeností, ale myslím si, že i tam se dá udělat modelové kolejiště, aby případně mohlo respektovat některé zákonitosti modelového provozu. Tvůj návrh má dobrý potenciál, ale mě by vadilo pár věcí. Dovolil jsem si je zohlednit a trochu upravil tvůj návrh - viz obrázek. Ber to jako můj osobní pohled, který se nemusí shodovat s tím Tvým.
Co mi vadí - a jak to řešit: - Malou délku st. kolejí jsem už zmiňoval - Píšeš, že kolejiště (st. koleje) bude delší, tak jsem ho tedy na obrázku trochu natáhl bohužel bez měřítka, ale pro orientaci to snad stačí
- Není možnost jezdit všemi lokomotivami "všude" (to mi vadí zvlášť, kdy úprava napájení smyček není zase tak složitá) - upravit izolované úseky (s přerušenými kolejnicemi) a napájení smyček řešit např. dle návodu z webu
Mašinky 2003 - Vadil by mi dvojitý průjezd vlaku oválem kdybych chtěl ze smyček do stanice - proto bych smyčky napojil směrem do stanice
- Malá kapacita stanice - Připravil bych si aspoň pláň stanice pro budoucí rozšíření - věř mi, že vozy i lokomotivy budou přibývat, tak ať máš místo kam je dát.
Rozšiřování lze dělat postupně . viz modrá/fialová v obrázku
- ostrý přechod oblouku a přímé - To asi není na pořadu dne pokud se chystáš kolejiště opakovaně skládat, ale pokud se rozhodneš pro trvalé řešení, zvážil bych použití flexi kolejí pro plynulejší oblouky (začátek oblouku - přechodnice) i kvůli přirozenějšímu vedení trati.
Co se týká námětu vleček, kamarád má na zahradě vlečku ke stolu, kde se cisterny (jeho vlastní výroby) s konzumovatelným obsahem stáčejí rovnou do připravených nádob. Původní verze - nyní už po modernizaci je trochu vidět na fotce:
"Na první kolej přijel vlak z Plzně..."