Stránka 1 z 1

Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: sob 13 dub, 2024 4:56 pm
od VladoH0
Zdravím

Aké veľké koľajisko zvládne DR5000 bez boostra ?
Čo tak ovál sploštený do tvaru L rozmeru 4,5m x 4,5m ?

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: sob 13 dub, 2024 5:39 pm
od BohousP
Nezáleží až tak na velikosti kolejiště, ale na počtu současně provozovaných vlaků.

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: sob 13 dub, 2024 9:32 pm
od VladoH0
BohousP píše:Nezáleží až tak na velikosti kolejiště, ale na počtu současně provozovaných vlaků.


Koľko vlakov je teda limit pre túto centrálu ?

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2024 7:22 am
od sidlo
Při současném provozu více než 10 lokomotiv začne vypadávat nadproudová ochrana. To znamená že těch 10 lokomotiv skutečně jede současně a mají zapnutý zvuk.

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2024 8:35 am
od VladoH0
sidlo píše:Při současném provozu více než 10 lokomotiv začne vypadávat nadproudová ochrana. To znamená že těch 10 lokomotiv skutečně jede současně a mají zapnutý zvuk.


Vďaka za info.
Pre mňa je to vcelku pozitívna správa - keďže môj záujem je smerovaný k lokálnym tratiam, kde je prevádzka predsa len skromnejšia a s počtom do 10 súčasne prevádzkovaných lokomotív si bezproblémov vystačím. Ono v H0 a mojich priestorových možnostiach to ani inak nejde ...

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2024 10:18 am
od BohousP
Těch 10 mašinek neber jako dogmu. Důležitý je celkový odběr proudu, u H0 je pochopitelně vyšší než např. u N. Mohou se vyskytnout i dvoumotorové stroje, i svítící vagony si něco cucnou, zejména pokud jsou osazené žárovkami. Také stoupání s těžkými vlaky je záhul. Stejně jako v reálu. Na druhou stranu, malých mašinek může být i více.

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2024 10:35 am
od VladoH0
BohousP píše:Těch 10 mašinek neber jako dogmu ...


Jasné, tomu rozumiem.
Prevádzku dlhých (ťažkých) vlakov nepredpokladám. Moja predstava: krátke manipuláky, jedno max. dvojvozové osobné motoráky
Súčasná prevádzka 2-3 súprav, žiadne drastické stúpania.

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2024 2:04 pm
od jipol57
Je tady k tomu věnované vlákno: viewtopic.php?f=6&t=11437

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: ned 14 dub, 2024 3:26 pm
od VladoH0
jipol57 píše:Je tady k tomu věnované vlákno: viewtopic.php?f=6&t=11437


OK, tak potom nech admin toto vlákno zmázne.

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: pon 15 dub, 2024 6:34 am
od HonzaM
jipol57 píše:Je tady k tomu věnované vlákno: viewtopic.php?f=6&t=11437

Vlákno, které uvádíš, se zabývá převážně Tvým kolejištěm a používáš jinou centrálu (z21). Pokud jde o DR5000 na níž se ptal Vlado H0, v domácích podmínkách těžko dosáhne naplnění kapacity této centrály pokud jde o počet současně jedoucích vlaků. Na modulovém setkání v Børkopu (Dánsko) v sále o rozměrech 20 x 40 m tato centrála ovládala celé kolejiště s řadou stanic, současně jelo určitě minimálně 15 vlaků. V tomto pŕípadě byla ovšem použita řada boosterů. K ovládání byly používány především FREDy, take ale Digitrax UT4. Byly zde i čtyŕi bezdrátově wiFRED prostřednictvím AP připojeného k rozvodu LocoNetu.

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: pon 15 dub, 2024 8:52 am
od jipol57
Nemám moc znalostí o centrálách, ale považoval jsem svoji z21start, kterou mám z inzerátu, původně ze startsetu, za tu nejobyčejnější. A DR5000, že dokáže ještě víc.
Je pravda, že mě moje svým výkonem překvapila. Tehdy jsem řešil otázku, kolik toho "utáhne", a nachystal kolejiště na boostery, ale praxe ukázala, že až 30 stojících, některé nastartované a 2-3 jedoucí loko zvládne bez boosterů. Nikdy mně, kromě zkratu nevypnula přetížením.

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: pon 15 dub, 2024 2:36 pm
od jipol57
HonzaM píše:Vlákno, které uvádíš, se zabývá převážně Tvým kolejištěm a používáš jinou centrálu (z21).

No jo. Přestože jsem nebyl zakladatelem, tak jsem ho svými otázkami dost ovládl. Po letech jsem si ho znovu pročetl a myslím, že je tam dost odpovědí i pro Vlada.

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: pon 15 dub, 2024 7:24 pm
od radula63
HonzaM píše:
jipol57 píše:Je tady k tomu věnované vlákno: viewtopic.php?f=6&t=11437

Vlákno, které uvádíš, se zabývá převážně Tvým kolejištěm a používáš jinou centrálu (z21). Pokud jde o DR5000 na níž se ptal Vlado H0, v domácích podmínkách těžko dosáhne naplnění kapacity této centrály pokud jde o počet současně jedoucích vlaků. Na modulovém setkání v Børkopu (Dánsko) v sále o rozměrech 20 x 40 m tato centrála ovládala celé kolejiště s řadou stanic, současně jelo určitě minimálně 15 vlaků. V tomto pŕípadě byla ovšem použita řada boosterů. K ovládání byly používány především FREDy, take ale Digitrax UT4. Byly zde i čtyŕi bezdrátově wiFRED prostřednictvím AP připojeného k rozvodu LocoNetu.

Ale pochybuju, ze v layoutu byla na trakci pripojena jen ta DR5000. Urcite byly pouzity spaxy (zesilovace), tak, jak se to na velkych layoutech dela. Nejen pro zatizeni, ale hlavne na rozdeleni kolejiste na x sekci, aby zkrat v jedne sekci nezastavil cele kolejiste.
Poradne si precti uvodni dotaz. Tam byl dotaz, kolik centrala utahne na vystupu bez spaxu.

Re: Veľkosť koľajiska a DR5000

PříspěvekNapsal: pon 15 dub, 2024 9:00 pm
od HonzaM
radula63 píše:
HonzaM píše:
jipol57 píše:Je tady k tomu věnované vlákno: viewtopic.php?f=6&t=11437

Vlákno, které uvádíš, se zabývá převážně Tvým kolejištěm a používáš jinou centrálu (z21). Pokud jde o DR5000 na níž se ptal Vlado H0, v domácích podmínkách těžko dosáhne naplnění kapacity této centrály pokud jde o počet současně jedoucích vlaků. Na modulovém setkání v Børkopu (Dánsko) v sále o rozměrech 20 x 40 m tato centrála ovládala celé kolejiště s řadou stanic, současně jelo určitě minimálně 15 vlaků. V tomto pŕípadě byla ovšem použita řada boosterů. K ovládání byly používány především FREDy, take ale Digitrax UT4. Byly zde i čtyŕi bezdrátově wiFRED prostřednictvím AP připojeného k rozvodu LocoNetu.

Ale pochybuju, ze v layoutu byla na trakci pripojena jen ta DR5000. Urcite byly pouzity spaxy (zesilovace), tak, jak se to na velkych layoutech dela. Nejen pro zatizeni, ale hlavne na rozdeleni kolejiste na x sekci, aby zkrat v jedne sekci nezastavil cele kolejiste.
Poradne si precti uvodni dotaz. Tam byl dotaz, kolik centrala utahne na vystupu bez spaxu.

Ty si dobře přečti co jsem napsal, jasně jsem tam uvedl že v Børkopu byla s DR5000 použita řada boosterů, V úvodním dotazu se vlado ptal kolik centrála DR5000 zvládne vlaků bez boosteru (ne bez spaxu). Pod pojmem “zvládne” nemusí být míněn jen proudový odběr. V tomto vláknu již bylo vysvětleno, že jedním faktorem omezujícím počet vlaků u centrály je proudový odběr, já jsem jen zmínil, že není třeba mít u DR5000 (při dodržení proudového odběru) mít obavu ani o omezení počtem vlaků. Mimochodem, boosterů je řada typů, spax je jen jednim z nich. V Børkopu nebyly žádné spaxy použity, boostery samozřejmě ano.