od Michal Šuhajda » pon 31 led, 2022 10:09 pm
Škoda, mě se zrovna plánek pro Pilz docela povedl. Nevadí, nechám ho tu pro inspiraci a možná i potěšení. Trochu jsem zavzpomínal na ruční práci a nechal wintrack odpočívat.
Havlovice
H0 1800/2000mm, kolejivo Pilz
Předpokládám přístup ze skosené strany a shora (aspoň občas pro čištění)
Kolejiště zobrazuje hlavní jednokolejnou trať, ze které odbočuje na širé trati místní trať. Velice volnou předlohou byla odbočka Pasečnice a přilehlá zastávka s nákladištěm Havlovice, které leží na trati č. 184 (Domažlice - Poběžovice). Zbytek je fikce.
Hlavní trať umožňuje jízdu i delším soupravám, např. oblíbeného pětivozového rychlíku s Brejlovcem, nebo nákladního vlaku do délky cca 150cm. Tato délka je omezena pouze kolejemi ve skrytém nádraží, případně smyčkou (přepínatelný úsek má délku cca 165cm).
Technické parametry pro hlavní trať (včetně SN):
min. poloměr na hlavní trati je R2=425mm,
max. sklon ve skrytých částech je 30 promile, ve viditelných 18 promile.
použité výhybky Pilz (úhel odbočení 15°, R odbočné větve 425).
Technické parametry pro místní trať:
Min. poloměr R1 = 380mm
max. sklon 33 promile
použité výhybky Pilz (úhel odbočení 15°, R odbočné větve 425).
pozn. : Použity jsou pouze jednoduché výhybky s výjimkou SN, kde může být "trojcestná" výhybka, ale není nutná (pro všímavé, vím, že trojcestná Pilz je malinko jiná, ale došlo mi to až, když jsem ji měl nakreslenou a tato chyba nemá dopad na návrh.
Na lokálce se nepočítá s dlouhými soupravami a vlastně ani vozy. je navržena pro poměrně bohatý nákladní provoz. Proto v návrhu najdete hned tři krátké vlečky. Zvažoval jsem i rampu do zn. Havlovice, ale vzhledem k minimální délce koleje mi to přišlo už za hranou, přesto se tam dá odstavit jeden max. dva vozy, do kterých se může nakládat např. kulatina z přilehlé plochy.
Nákladiště Havlovice je přímo za odbočkou z hlavní trati. Koleje i nástupiště jsou krátké, ale z nákladiště vychází vlečka do strojírenského podniku. Hned za poslední výhybkou začíná trať prudce stoupat (33promile), přes most překoná mělké údolí a zmizí v tunelu. Po výjezdu z tunelu se stoupání zmenšuje na 25 promile a trať pokračuje obloukem nad odbočkou, a pak mizí z očí pod podjezdem lesní cesty. (původně zde byl taky tunel, ale kolejiště vypadalo jak ementál:) .Trať se znovu objeví se pod dalším podjezdem a táhlým obloukem objíždí kopec Haltrava s rozhlednou. V oblouku je umístěna i stejnojmenná zastávka, kterou hojně využívají turisté při návštěvě rozhledny. Hned za zastávkou je nechráněný přejezd cesty, která se mění na úzkou silničku do blízké vsi. Zde končí les a po levé straně trati se objevuje obilné pole. Následuje krátká rovinka a před dalším obloukem lichoběžníková tabulka ohlašuje dopravnu D3 Trhanov.
Trhanov je koncová stanice, má dvě dopravní koleje č.1 a č.2. Kolej č. 3 je manipulační, je u ní jak prostor pro přímou nakládku/vykládku do/z vozů, a též skladiště a rampa. Staniční budova stojí u vzdálenějšího zhlaví, naproti budově je na koleji 2b remíza s vodárnou. Dnes už se využívá pouze při odstavení motorového vozu přes noc. Kvůli místu jsou popelová jáma a vodní jeřáb umístěny ve výtažné koleji 1b. Kdysi tu byla i uhelná skládka, ale ta je zrušena. I jáma už je zanešená a z vodního jeřáby je vytažená pouze hadice. Na rozdíl od parních lokomotiv, které zde byly doma, tu motorový vůz pouze nocuje. Veškerá údržba i tankování probíhá v Domažlicích. U vjezdového zhlaví jsou do stanice zaústěny dvě vlečky. Jedna patří hospodářskému družstvu, Zdejší sýpka je stále využívaná, pod přístřeškem je výsypka. Na druhé vlečkové koleji, která patří státním lesům se nakládá kulatinu.
Edit: Po vložení obrázků jsem opravil chyby a mírně upravil text.
Naposledy upravil
Michal Šuhajda dne úte 01 úno, 2022 8:36 am, celkově upraveno 2
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat