Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Radek Strnad píše:1. S kompatibilitou kolejí je to tak napůl. Pokud mohu psát za TT tak nejpoužívanější soustavy, tedy Tillig/Kuehn jsou kompatibilní pomocí přechodové koleje. V H0 je i trojkolejnicový systém a víc dalších soustav kolejiva od různých výrobců, z nichž některé se moc nekamarádí. Ale vše se dá většinou upravit, aby to nějak pasovalo. Otázkou je, zda vynaložená námaha a komplikace vedou ke kýženému efektu. 2.Spřáhla kompatibilní ve velké míře jsou a pokud ne, většinou je lze vyměnit. Většina lokomotiv a vozů už má kinematiku, která umožňuje spřáhla měnit. 3.Většina mašinek už má digitální patici na osazení dekodéru. Pokud ne, lze použít dekodér s drátky a připájet ho, kam je třeba. 4.Poloměr, který je schopné vozidlo projet, je u nových kusů uveden mezi piktogramy(to samé, zda má lokomotiva digit. patici) 5. Stoupání/klesání lze vytvořit bez speciálního kolejiva 6. Za maximum se považuje stoupání/klesání 4cm/1m délky. Odpovědi na všechny otázky najdeš zde na tomto fóru. Musíš se tím jen prokousat, ale uděláš si dost podrobný obrázek. Fakt - je tu téměř vše.
Pavel P píše:Ještě jeden dotaz-předpokládám, že staré TT vozy půjdou na nové koleje (např. Tillig)
Pavel P píše:Ahoj
Prcku promiň, nemůžu reagovat na Tvou zprávu přímo, jako nováček nemůžu psát soukromé zprávy :( . Každopádně díky
Pavel P píše:...i k mým schopnostem (zapojit max. dva dráty do okruhu s vypínačem a spotřebičem a nic víc) , mě přímo děsí zapojovat něco takového jako více okruhů se zastavováním na nádraží, padajícími závorami a podobně Alespoň do začátku než si něco o tom nastuduji a předám informace klukovi. Veškeré mé znalosti el. rozvodů vycházejí z předpokladu, že elektřina běhá po drátech.
Radek Strnad píše:Ale zase naopak - digitálu není třeba se bát. Zapojení kolejí je v tomto případě jednodušší. Nejsou žádné izolované úseky, žádné páčky na jejich připojení/odpojení. V digitálu je vše trvale pod proudem a vlastně ti stačí dva drátky na celé kolejiště. Stačí ti pro lokomotivy jedno trafo, zatímco v analogu, při současné jízdě tří mašin potřebuješ tři trafa. Výhybky můžeš zatím ovládat páčkami(klávesami) nebo ručně(trafo seženeš za 500,-Kč). Pokud zakoupíš digitální set, máš tam za poloviční peníze trafo, ovladač a nějakou základní centrálu nebo booster. Děti si na digitál zvyknou téměř okamžitě. Můj synek jezdil samostatně od 4 let. Vše má dvě strany. U digitálu vznikají náklady na dekodéry, centrálu, ovladač, ale zase něco ušetříš na hromadě analogového příslušenství a jízda a ovládání je komfortnější. Kdybych se rozhodoval já, tak analog bych vynechal a šel rovnou na digitál. Kdo jednou má chytrý telefon, také těžko přechází na tlačítkový. Budoucnost žel. modelářství je digitál, který je jednodušší, než si myslíš.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků