začátečník Michal píše:se snažím maximálně využít prostor, což s nedostatkem zkušeností pak asi tvoří vláčkodráhu
Ještě na tom zapracuju, projdu nějaký další plánky a mrknu na to zhlaví a vedení tratí.
A kdyby se našel někdo kdo se "nudí" a chtěl s návrhem pomoct, budu moc rád a dokážu se i odměnit
Bez nároku na odměnu za tu půl hodinku rychloeditace v Malování na noťasu s touchpadem...
Kdybych měl za úkol trochu tuto prvotní eNkovou variaci na Bohoušov vylepšit v pár bodech (kde jeden je opravdu kritický), tak bych pro začátek:- zvětšil, a to nutně, osovou vzdálenost kolejí (na mostě a hlavně severně od něj v obloucích)
- na východním zhlaví hlavní stanice udělal kolejovou spojku, možná i dvě pro univerzálnost provozu
(anebo se vrátit k originálnímu řešení, jen trochu prodlouženému - to jsem ještě dopodrobna nepromýšlel)
- vylepšil tu svislou malou stanici na západě (hlavně prodloužil výhybnu atd., místa na to je naštěstí dost)
Dál už to jsou spíše podružnosti (i když užitečné), jako např.:- napojení kusé koleje na západním zhlaví hlavní stanice
- prodloužení volných tratí (ve směru šipek)
- natočení té svislé vlečky dole vlevo (to kvůli rozbití rovnoběžnosti kolejiště)
- asi bych se dále pokusil trochu "zešikmit" tu dlouhou vodorovnou kolej volné trati zcela nahoře (třeba nějaké vyhnutí se skále těsně u horního okraje), a možná i dole vlevo to trochu zkosit. ať to nejsou jen ty rovnoběžné dva půl ovály
Last but not least:
Ty ostré (a pro potřeby kolejiště nikoli nezbytné) 90stupňové rohy panelů, které vyčnívají do prostoru obýváku, bych zkosil.
Opticky se tím kolejiště zmenší (hlavně ten "tunel", kterým se od dveří vchází okolo kolejiště do obýváku), a taky pak až přijdou prckové a budou ve věku tak 2 až 4 roky, nerozbijou si hlavičky o ty ostré rohy.
Zlom vaz, a i kdyby jsi nakonec celý ten Bohoušov zavrhnul a zrealizoval třeba i něco úplně jiného, nebylo by to všechno předtím zbytečná práce - při tom "projektování" se toho spoustu naučíš a ten čas s tím strávený nebude ztracen.