Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Bubakcz » ned 13 pro, 2020 10:10 pm

Ahoj.
Od dlouhodobého uvažování o kolejišti se pomalu začínám rozhoupávat k realizaci mého budoucího kolejiště.
Šlo by o 5. epochu, na ploše 208x77 cm, představa je brejlovec s (řekněme 3) osobními vozy, pak malý osobák (něco v duchu 810, ale ta se zdá špatně sehnatelná), a menší nákladní vlak. Digitalizace by byla v plánu (budoval bych to tak, aby se pak dala provést). Plánek, ke kterýmu jsem zatím po pár iteracích došel (s volnou inspirací Slunéčkem) je v přilože k příspěvku (okolí kolejiště je barevně vyznačeno i s popisky), 3D pohled je k vidění zde https://drive.google.com/file/d/1XKf16N ... sp=sharing a zde https://drive.google.com/file/d/1YYgmNN ... sp=sharing
Jak je vyznačeno na plánku, horní a pravá strana bude u stěny, a pravý konec kolejiště bude ještě zastrčený za knihovnou (reálně je prostor mezi horní stěnou a knihovnou asi 79 cm, ale nechávam rezervu na manipulaci a případnou nerovnou stěnu). Teoreticky by se dal spodní kraj v části co nebude za knihovnou ještě o 3-4 cm prodloužit, aby se získal prostor pro posun nádraží od náspu, i když na ploše tak bude trochu zub.

Uvědomuju si že je to spíš vlakodrom/dětské/hračkové/kroužící kolejiště, ale s prostorem co mám se toho asi moc nedá vymyslet, bez přechodu na N a menší. :-)

Nástupiště v dolním nádraží má cca 90 cm (rovné úseky u nádraží mají 128, 82 a 60 cm, vlečka ke skladišti za "silnicí" má cca cm), u horního jsem nástupiště nevyznačoval (bylo by u horní koleje, ta má od vyhýbky k vyhýbce 100cm, spodní 87), horní patro je o 6,5cm výš než spodní, prudkost stoupání je 3,1% u jedné a 4% u druhé koleje. Pro návrh jsem použil koleje Kuehn. Detaily krajny, například co dát do oblasti vpravo nahoře, i když ta bude zastrčená, tak možná jen nějaký náznak skal nebo tak.

V mém plánku mě ale trápí zatím pár detailů, a to
1) "skladiště" s vlečkou bude schované až za náspem, po kterém vede horní trať
2) násep horní koleje bude poměrně blízko spodní (musel by být kolmý, s vyjímkou horní nádraží v zatáčce, aby cihel/kamenů v náspu nebylo na pohled až moc), a nevím jestli nebude představovat problém pro osobní vozy (trochu mě zaskočilo, když jsem si uvědomil že i v tomto měřítku mají 20cm). Proto ta zmíňka o možnosti nádraží posunout
3) nádraží je poměrně blízko kraje, tak jak je teď navržený.
4) mám obavy že by do sebe vrážely vlaky při míjení v horní stanici, sice by se našel prostor pro posun spodní (z pohledu plánku, ne výšky) víc dolů, ale oblouk by pak vypadal divně
5) Oblouková vyhýbka Kuehn má oba dva výjezdy rovnoběžný, jsou ale dost daleko od sebe aby nebyl problém při pokračování rovně, nebo se tam počítá s tím že se jedna z tratí ještě trochu vzdálí?
6) ač se mě plánek jako celek v zásadě líbí, nelíbí se mě vjezdy/výjezdy spodní koleje do/z tunelu s ohleden na horní kolej (z pohledu výšky, ne plánku :-))

Myslíte si že je to takhle realizovatelný, nebo je tenhle design s ohledem na prostor spíš neřešitelný?
Mám ještě takovou záložní variantu https://drive.google.com/file/d/18Syilc ... sp=sharing (tunel má výhybnu s cca 110cm kolejema) spíš na krajinku, ale připadá mě že by vypadal provoz na pohled trochu chudě a trať krátká, i díky tunelu. Možná nechat výhybnu na místě, ale přiznanou, tunel jen krátký (30cm?) v zadní zatáčce a přidat za řeku dost zeleně (aby ta výhybna nebyla jen tak, uprostřed ničeho)?

Druhý dotaz, v pláncích tady na fóru je často zmiňovaný skrytí nádraží - slouží hlavně jako parkoviště pro soupravy co se nahoru už nevlezou, úkryt před prachem, nebo se využívá pro složitější jízdní plány?
Přílohy
207x77_3.png
Bubakcz
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 18 lis, 2019 9:12 pm

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Zippich » pon 14 pro, 2020 1:48 am

Pojem skryté nádraží označuje technické zařízení pro výměnu vlaků na kolejišti. Odlišuje kolejiště hračkové od kolejiště s modelovým provozem. Na hračkovém kolejišti odjede vlak z nádrží a tentýž vlak se po chvíli vrátí na totéž nádraží z druhé strany. Nereálná hračková situace, která brzy přestane bavit i malé děti. Modelář se obvykle snaží modelovat skutečný provoz. Pomocí skrytého nádraží dosáhne toho, že jeden vlak ze stanice odjede a jiný vlak do ní přijede. Skryté nádraží nemusí být nutně neviditelné. V němčině se používá přiléhavý termín Schattenbahnhof. Stínové nádraží. Jde o to, že skryté nádraží není součástí daného výseku krajiny, ale umožňuje modelový provoz na něm. Může mít klidně jen dvě koleje, což postačí k dosažení modelového provozu, ale může to být i mohutné viditelné samostatné kolejiště (přesuvna, smyčka), sloužící jako zásobník vlaků, které se na kolejišti postupně objevují a zase odjíždějí, jako na reálné železnici. Jak už říkával průkopník modelové železnice Jára Cimrman, když si v Liptákově na půdě stavěl své první kolejiště: "...aby to bylo jako doopravdy".
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 14 pro, 2020 8:20 am

Ahoj,
nejprve se musím ohradit proti tvrzení, že prostor předurčuje kolejiště k tomu, aby bylo hračkové.
Jen tady na fóru lze najít menších kolejišť, kde reálný provoz udělat jde. Vždy záleží na návrhu.
Jedna z věcí, která tomu pomáhá je právě:
Skryté nádraží.
Při modelování provozu je většina modelářů omezená (prostorem, financemi …) na nějaký výsek krajiny a trati. Skryté nádraží zastupuje tu část trati, která se na viditelnou část kolejiště už nevejde.
Jeho velikost vyplývá z požadavků na provoz. Mám-li na viditelné části koncovou stanici na lokálce, kam zajíždí sólo motorový vlak a nákladní provoz tam není žádný, stačí mi jako SN jen kus koleje schovaný za kulisou. Motorák tam z viditelné stanice odjede a po určité době se vrátí. Ve chvíli, kdy mám provoz bohatší, musím přiměřeně zvětšit SN. Tedy když v koncové stanici k motoráčku připojuji přívěsný vůz, už bych měl mít možnost v SN soupravu otočit nebo objet, aby mi vlak nejezdil v jednom směru sunutý.
Když přidám nákladní dopravu. Znamená to, že budu mít v SN místo pro nákladní manipulační vlak, který do koncové stanice bude přivážet zátěž.
U průjezdné stanice je situace složitější. SN by mělo nahradit oba konce trati. Buď udělám dvě SN samostatné, nebo svedu oba konce do společného SN. Ovšem je vhodné mít připravenou kapacitu v SN takovou, jaká odpovídá délce fiktivní trati. Čím delší bude fiktivní trať, tím větší musí být kapacita SN. Vlak (lokomotiva) v něm bude stát delší dobu, než se vrátí.
Pro průjezdnou stanici na spojovací vedlejší trati, vidím jako minimum:
- 2x souprava Os vlaku, jedna nebo obě mohou být nahrazeny MOs, respektive push-pull soupravou, pak pro odstavení v SN stačí kusá kolej.
- 2x souprava (vozy) pro Mn vlaky, které bude obsluhovat viditelné části. Lokomotiva se může v SN střídat.
- další koleje přidávám podle toho co toužím na kolejišti mít v provozu. Hodí se např. Pn vlak, který bude projíždět. Mohou na něm být řazeny část vozů z "druhého soupravy od Mn vlaku" - Mn vlak odveze vozy na jeden konec trati (ideálně vždy stejným směrem), kde je (opět fiktivní) seřaďovací nádraží, Tam se vytvoří průběžný nákladní (Pn) vlak, který projíždí do jiného SN, kdesi za druhým koncem trati.
Platí, čím hlavnější trať s větším provozem, tím větší SN, protože se na trati střídá více souprav.

Přidám pák poznámek k Tvému návrhu:
Celé kolejiště umožňuje pouze "kroužení vlaků" se střídáním v horní nebo v dolní stanici. Jediné zpestření je kolej ke skladu doprostřed kolejiště. Chápu, že při šířce 77 cm je opravdu minimum místa na oblouky, porto bych se co nejvíc vyhýbal souběhům trati. Vychází to opravdu na těsno, kdoví, zda se Ti podaří dodržet průjezdný profil, a ve výsledku to nevypadá moc dobře.
Nechtěl bys raději budovu v dolní stanici oželet a udělat pouze perony ze strany od kraje, případně budovy doplnit na samostatném odnímatelném kousku? Nepíšeš o čase, ale pokud bude kolejiště navrženo v současnosti, nemusíš řešit skladiště u budovy, ani to, že první kolej u budovy bude dopravní. V rámci úpravy trati bylo kolejiště redukováno.
Ta budova v oblouku horní trati navíc pod horní stanici je opravdu hodně "na sílu". Včetně divokého příjezdu po silnici přes přejezd, a dvěma podjezdy.
Pokud to co je ve Sluníčko navrženo jako vlečka má být skladiště pro stanici, tak to je fakt moc.
Vidím, že jsi šel do patra, taky bych se soustředil na to zda spíš neudělat na ploše pod terénem řádné SN.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Trixt » pon 14 pro, 2020 11:02 am

Ahoj, nevím jaké přesně máš prostorové možnosti, takže bych měl takový malý dotaz. Nemohl by panel vypadat třeba následovně? Alespoň na jedné straně bys získal trochu více prostoru. ;)

panel01.jpg
panel01.jpg (15.09 KiB) Zobrazeno 5397 krát
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 14 pro, 2020 1:53 pm

Ahoj,
měl jsem chvilku, tak jsem zkusil navrhnout kolejiště v daném prostoru. Námět - mezilehlá stanice na vedlejší trati, širá trať a nákladiště s osobní zastávkou a vlečkou. Sklony 30promile, oblouky R310, takže žádná hitparáda a radši než brejlovce a 3xY doporučuji Bardotku a 4-5 rybáků Be. K tomu druhý MOs a Manipulák a zábavy je až do aleluja. Na kolejišti jsou 4 místa pro nakládku/vykládku zboží = odstavování nákladních vozů.
Akorát mi nějak nejde nahrát obrázek, tak se budete muset těšit, až se mi to podaří.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Bubakcz » pon 14 pro, 2020 5:17 pm

Michal Šuhajda:
Asi jsem se s omezením prostorem nevyjádřil úplně dobře. Byť bych byl rád aby to kolejiště mělo nějakou logiku/pointu (proto třeba dole to nádraží a nahoře zastávka), rád bych aby to bylo i trochu na koukání (ve smyslu aby byla vidět kromě stanice i část trati v krajině), a ne jen tunel, větší stanice, tunel (na to asi nejsem ten správný skalní fanda železnice). Stejně to beru tak že cesta je cíl :-)
"Nepíšeš o čase" - Pokud je časem myšlená epocha, zmiňoval jsem že 5. Jeden z důvodů je že jako zatím stále ještě mladší ročník si spojuju pre-najbrt čd vlaky s časem kdy jsem teprve vyrůstal a nešlapal nahoru tenhle kopec https://pics.me.me/congratulations-youv ... 577146.png :-D. Rybáky jako vozy mě pocitově nic moc neříkají, i když chápu že jejich menší délka je na kolejišti s malým poloměrem zatáček velká výhoda, a rád bych se vyhnul tomu mít na lokomotivě rudou hvězdu :-) (a mít čd verzi se starými vagóny by zase bylo na pohled trochu divný).
Zkusil jsem si ještě pohrát s jedním plánkem co jsem tvořil dřív - https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing. Podařilo se mi tam dostat něco na způsob skrytého nádraží i propojku na změnu směru, ale jen pro jeden směr, pro druhý se mě to zatím nepodařilo bez divokých stoupání/klesání a/nebo skoro 4m tunelu (nakonec se místo našlo, jak to vpravo po výjedu nádraží zatáčí doleva, tak rozdvojit trať a napojit se na levým konci nádraží. Jen ten výjezd a napojení vypadá trochu divně - https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing. Spodní patro začíná výpadat až příliš flexi). To horní nádraží bych asi ještě přeorganizoval, zatím je tak od oka.
Střídání lokomotiv ve skrytém nádraží - s využitím digitálně ovládaných spřáhel? U skrytých nádraží pod terénem mám trochu obavy jak se s nimi dá v praxi pracovat, pokud je potřeba vlak rozpojit.

Trixt:
okolí a prostorové možnosti jsou https://drive.google.com/file/d/1pbnYDd ... sp=sharing (možná až moc podrobný). I když by tak malý schod ještě nebyl problém pro přístup do knihovny, úplně mu nefandím.
Naposledy upravil Bubakcz dne pon 14 pro, 2020 7:44 pm, celkově upraveno 4
Bubakcz
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 18 lis, 2019 9:12 pm

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Trixt » pon 14 pro, 2020 6:56 pm

Bubakcz píše: I když by tak malý schod ještě nebyl problém pro přístup do knihovny, úplně mu nefandím.

Byl to jen nápad na rozšíření prostoru. Pokud nevyhovuje, tak jako bych nic nenapsal. ;)

Bubakcz píše:Pokud je časem myšlená epocha, zmiňoval jsem že 5. Jeden z důvodů je že jako zatím stále ještě mladší ročník si spojuju pre-najbrt čd vlaky s časem kdy jsem teprve vyrůstal

I jí se snažím pohybovat v 5. epoše. Konec konců, pořízení nějaké lokomotivy staršího ročníku si člověk nakonec může omluvit jako provoz historického vlaku. ;)

Bubakcz píše:Střídání lokomotiv ve skrytém nádraží - s využitím digitálně ovládaných spřáhel?

No, skryté nádraží poslouží spíše k odstavování ucelených souprav.

P.S: Jsem docela zvědavý, co ti navrhne Michal. Přeci jen je to prostor docela omezený.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Zippich » úte 15 pro, 2020 12:42 am

Bubakcz píše:Střídání lokomotiv ve skrytém nádraží - s využitím digitálně ovládaných spřáhel? U skrytých nádraží pod terénem mám trochu obavy jak se s nimi dá v praxi pracovat, pokud je potřeba vlak rozpojit.

Ale né, Bubáku, ve skryťáku nic nerozpojuješ. Zvláště ne, pokud je skryťák v tunelu pod úrovní terénu, což je ovšem dost nevýhodná varianta. Skryťák může být i za kulisou, nebo uplně otevřený a přiznaný. Viz zdejší vlákno Česko-Slovenský Carendt.
V takovém skryťáku neměníš lokomotivu, proč taky, ale celý vlak. Prostě jeden vlak ti ze stanice odjede a jiný vlak přijede. Chápeš? Posun, včetně případné výměny vlakové lokomotivy děláš ve stanici. Leda bys postavil něco inspirovaného zmíněným Carendtem, což je výborné cvičení na téma maximum modelového provozu na minimu prostoru, a pak si užiješ posunu s magnetickou tyčkou v ruce ve všech nádražích. Viditelných i tzv. skrytých. Je to víc vláčkařské zábavy, než sedět na sesli a dívat se, jak jedna souprava krouží dokola po oválu.
Naposledy upravil Zippich dne úte 15 pro, 2020 1:35 pm, celkově upraveno 1
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod JanoH0e » úte 15 pro, 2020 8:14 am

Digitálne spriahla v skrytej stanici možno použiť. Dokonca sa nimi pri jazdení podľa grafikonu môžeš max. priblížiť realite - obeh lokomotív a vozňov. Ale je to "vyššia úroveň". Musíš vyriešiť zastavovanie súpravy, ideálne mať ju pod vizuálnou kontrolou. Všetky tieto veci musíš mať už dopredu naplánované a počítať s nimi pri stavbe. Preto sa robia väčšinovo smyčky na obrat vlakov.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Bubakcz » úte 15 pro, 2020 10:57 am

Zkusil jsem udělat revizi mého posledního návrhu - https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing (3D pohled vynechávám, krajina je stejná jako u dvou předchozích verzí), snažil jsem se víc zohledňovat geometrii kolejí a držet dostatečnou vzdálenost mezi souběžnými kolejemi. Stromy jsem odmazal kvůli limitu na počet objektů free verze SCARMu, ale zadní horní část by byla zalesněná (aby moc nebil do očí ten tunel). U spodní dlouhé rovinky by se asi hodilo lehčí prohnutí dovnitř, dál od kraje
Nad skrytým nádražím bych musel udělat oddělávací kryt pro nouzovou manipulaci, v prostoru mezi mezi vlečkou (ta by sloužila pro nakládání dřeva) a stanicí se nabízí třeba zpevněná plocha s pevným stožárem, který by sloužil jako držadlo. Co na druhé straně od stanice zatím nevím, i kdyby tenhle návrh doiteroval k něčemu použitelnému, tak by byl ještě dlouhý čas na vymyšlení krajiny. Silnice od nádraží by vedla doprava, s jedním přejezdem.

Doufám že se Michalovi podaří najít čas na nahrání jeho plánku
Bubakcz
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 18 lis, 2019 9:12 pm

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Trixt » úte 15 pro, 2020 11:25 am

Osobně se mi plánek na první pohled líbil, ale máš tam místa, kde budeš mít problém s realizací. Rozdíl výšek tratí máš na konci stoupání 55 mm (beru to kousek za výjezdem z tunelu, ne až v místě, kde jsou tratě nad sebou), což je sice málo, ale mohlo by se zdát, že to bude stačit. Je třeba si ale uvědomit, že pod kolejemi bude překližka (raději 8 mm než 6), dále pak tlumící vrstva korku či něčeho jiného o tloušťce 3 mm a na tom pak vlastní kolej, což jsou opět 3 mm. Přidej milimetr na nepřesnosti a ve výsledku z toho máš 15 mm a na průjezd ti zbývá 40 mm, a tedy ti tudy toho moc neprojede. Chtělo by to alespoň o 10 mm více, a to i tehdy, když výšku všech vrstev minimalizuješ.

P.S: Máš tam i místa, kde nad dolní tratí je výhybka, což je další komplikace při rozdílu výšek tratí 70 mm. Osobně si myslím, že z důvodu alespoň trochu rozumného přístupu bys měl mít mezi dolními kolejemi a deskou horního patra tak 10 cm volného přístupu, aby se ti tam pohodlně vešla ruka sevřená v pěst, například kvůli čištění kolejnic. Pokud jsou některá místa s menší světlou výškou, měly by to být spíše velmi krátké úseky.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Bubakcz » úte 15 pro, 2020 11:43 am

(Psáno přes editem s P.S.) Pokud jsem nic nepřehlídl, tak rozdíl výšek tratí je, v místech kde neklesají a nestoupají, 70mm (dolní patro 15mm nad deskou, horní 85mm). Těsnější kontakt vidím u podjezdu pod mostem u levýho dolního konce nádraží, kde je spodní trať lehce přes 60mm pod horní (spodní trať má od nádraží až po podjezd pod mostem 2,7% klesání, což nabízí rezervu pro menší snížení trati pod mostem, něco ale v praxi seberou plynulé přechody do roviny).
Podobný rozdíl je i u přejezdu mezi patry v severním tunelu, ale tam je poměrně velké stoupání/klesání - 4,5%, s plynulými přechody to bude asi ještě o něco horší, což, obávám se, bude problém pro lokomotivy na vyjetí. Zatím jsem ještě nevymyslel jak to tam jinak udělat. Možná začít klesat blíž u výjezdu z nádraží, a dostat pravou horní obloukovou vyhlídku alespoň tak o 7mm níž).
Musím příště do plánku označovat oblasti písmeny, ať můžu snáz popsat co mám na mysli

Jak to zkusit přeorganizovat (pro získání vyšší světlé výšky), pokud bych se chtěl držet základní myšlenky nadzemních tratí, tak jak jsou v mém předchozím příspěvku? Plánek do scarmu jsem přidal do složky z předchozího příspěvku, pokud by to chtěl někdo upravit
Bubakcz
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 18 lis, 2019 9:12 pm

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Trixt » úte 15 pro, 2020 12:30 pm

Já myslím, že si rozumíme a že vnímáme stejné problémy. Ano, těch 60 mm na viditelném podjezdu mostů (jihovýchod) je asi málo z hlediska norem NEM (52 mm), když odpočítám výšku konstrukce mostu, ale není to takový problém pro údržbu, neb je to krátký úsek. Horší je ta severní strana, kde jsou nad sebou delší úseky tratí s výhybkami, tedy místa, kde bude nutná občasná údržba. Jinak těch 4,5% sklonu na rovině je ještě možná použitelné, ale v obloucích bych se snažil nepřekračovat 3%. Konec konců, člověk si to doma může nasimulovat s takovou zátěží, jakou bude chtít na trati provozovat. Třeba se tu objeví nějaký nápad jak na to.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod milan ferdián » úte 15 pro, 2020 1:37 pm

Bubakcz
- proč kolejivo KUEHN, když už tu řada modelářů napsala nepěknou zkušenost s pseudoobloukovými výhybkami :?:
- proč tak jednoduchý námět kolejiště zbytečně komplikuješ různými propojkami :?:
- když už, zachovat viditelnou stanici a pěkně ji rozvinout
- když už chceš mít viditelnou stanici ve smyčce, chtělo by to mít ve skryťáku dvě koleje (délkově se dlouhé vlaky na kolejích nevejdou, tj. lokomotiva + 3 Y)
- spodní skryťák navrhnout jako samostatný bez té spojovačky, která má umožňovat kroužení vlaků
- o výškových podmínkách ani nepíší, kluci se již zmínili
- doporučení, počkat co Michal navrhl
- doporučení II. horní smyčka s viditelnou stanici, širá trať, druhá dolní vratná smyčka
- doporučení III. viditelná stanice, obě vratné smyčky dolů
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Začátečník mířící na TT, s prostorem cca 208x77

Příspěvekod Bubakcz » úte 15 pro, 2020 2:28 pm

milan ferdián píše:- proč kolejivo KUEHN, když už tu řada modelářů napsala nepěknou zkušenost s pseudoobloukovými výhybkami :?:

protože jsem o problémech nevěděl, zatím jsem na tomto fóru nenarazil na tu správnou konkrétní diskuzi, kde se to probíralo.
Byť zde hraje roli program co jsem pro návrh použil, Kuehn mě pro můj úplně první návrh přišel přehlednější než Tillig (který má ve SCARMu několik různých sad s minimálně se lišícími koleji, u kterých jsem se ztrácel v tom k čemu je která určená). Kromě toho, nebyl pro výběr Kuehn žádný zvláštní důvod

milan ferdián píše:- proč tak jednoduchý námět kolejiště zbytečně komplikuješ různými propojkami :?:
- když už, zachovat viditelnou stanici a pěkně ji rozvinout
- když už chceš mít viditelnou stanici ve smyčce, chtělo by to mít ve skryťáku dvě koleje (délkově se dlouhé vlaky na kolejích nevejdou, tj. lokomotiva + 3 Y)
- spodní skryťák navrhnout jako samostatný bez té spojovačky, která má umožňovat kroužení vlaků
- o výškových podmínkách ani nepíší, kluci se již zmínili
- doporučení, počkat co Michal navrhl

Je to myšleno na plánek z úvodní zprávy, nebo ten pozdější, co jsem posílal dnes?

milan ferdián píše:- doporučení II. horní smyčka s viditelnou stanici, širá trať, druhá dolní vratná smyčka
- doporučení III. viditelná stanice, obě vratné smyčky dolů
-m-

I když to souvisí s tím že si nejsem jistý ke kterému plánku se to vztahuje, nějak si nedokážu představit jak přesně je to myšleno
Naposledy upravil Bubakcz dne úte 15 pro, 2020 2:54 pm, celkově upraveno 1
Bubakcz
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 18 lis, 2019 9:12 pm

Další

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron