Ahoj.
Od dlouhodobého uvažování o kolejišti se pomalu začínám rozhoupávat k realizaci mého budoucího kolejiště.
Šlo by o 5. epochu, na ploše 208x77 cm, představa je brejlovec s (řekněme 3) osobními vozy, pak malý osobák (něco v duchu 810, ale ta se zdá špatně sehnatelná), a menší nákladní vlak. Digitalizace by byla v plánu (budoval bych to tak, aby se pak dala provést). Plánek, ke kterýmu jsem zatím po pár iteracích došel (s volnou inspirací Slunéčkem) je v přilože k příspěvku (okolí kolejiště je barevně vyznačeno i s popisky), 3D pohled je k vidění zde
https://drive.google.com/file/d/1XKf16N ... sp=sharing a zde
https://drive.google.com/file/d/1YYgmNN ... sp=sharingJak je vyznačeno na plánku, horní a pravá strana bude u stěny, a pravý konec kolejiště bude ještě zastrčený za knihovnou (reálně je prostor mezi horní stěnou a knihovnou asi 79 cm, ale nechávam rezervu na manipulaci a případnou nerovnou stěnu). Teoreticky by se dal spodní kraj v části co nebude za knihovnou ještě o 3-4 cm prodloužit, aby se získal prostor pro posun nádraží od náspu, i když na ploše tak bude trochu zub.
Uvědomuju si že je to spíš vlakodrom/dětské/hračkové/kroužící kolejiště, ale s prostorem co mám se toho asi moc nedá vymyslet, bez přechodu na N a menší.
Nástupiště v dolním nádraží má cca 90 cm (rovné úseky u nádraží mají 128, 82 a 60 cm, vlečka ke skladišti za "silnicí" má cca cm), u horního jsem nástupiště nevyznačoval (bylo by u horní koleje, ta má od vyhýbky k vyhýbce 100cm, spodní 87), horní patro je o 6,5cm výš než spodní, prudkost stoupání je 3,1% u jedné a 4% u druhé koleje. Pro návrh jsem použil koleje Kuehn. Detaily krajny, například co dát do oblasti vpravo nahoře, i když ta bude zastrčená, tak možná jen nějaký náznak skal nebo tak.
V mém plánku mě ale trápí zatím pár detailů, a to
1) "skladiště" s vlečkou bude schované až za náspem, po kterém vede horní trať
2) násep horní koleje bude poměrně blízko spodní (musel by být kolmý, s vyjímkou horní nádraží v zatáčce, aby cihel/kamenů v náspu nebylo na pohled až moc), a nevím jestli nebude představovat problém pro osobní vozy (trochu mě zaskočilo, když jsem si uvědomil že i v tomto měřítku mají 20cm). Proto ta zmíňka o možnosti nádraží posunout
3) nádraží je poměrně blízko kraje, tak jak je teď navržený.
4) mám obavy že by do sebe vrážely vlaky při míjení v horní stanici, sice by se našel prostor pro posun spodní (z pohledu plánku, ne výšky) víc dolů, ale oblouk by pak vypadal divně
5) Oblouková vyhýbka Kuehn má oba dva výjezdy rovnoběžný, jsou ale dost daleko od sebe aby nebyl problém při pokračování rovně, nebo se tam počítá s tím že se jedna z tratí ještě trochu vzdálí?
6) ač se mě plánek jako celek v zásadě líbí, nelíbí se mě vjezdy/výjezdy spodní koleje do/z tunelu s ohleden na horní kolej (z pohledu výšky, ne plánku
)
Myslíte si že je to takhle realizovatelný, nebo je tenhle design s ohledem na prostor spíš neřešitelný?
Mám ještě takovou záložní variantu
https://drive.google.com/file/d/18Syilc ... sp=sharing (tunel má výhybnu s cca 110cm kolejema) spíš na krajinku, ale připadá mě že by vypadal provoz na pohled trochu chudě a trať krátká, i díky tunelu. Možná nechat výhybnu na místě, ale přiznanou, tunel jen krátký (30cm?) v zadní zatáčce a přidat za řeku dost zeleně (aby ta výhybna nebyla jen tak, uprostřed ničeho)?
Druhý dotaz, v pláncích tady na fóru je často zmiňovaný skrytí nádraží - slouží hlavně jako parkoviště pro soupravy co se nahoru už nevlezou, úkryt před prachem, nebo se využívá pro složitější jízdní plány?