Michal Šuhajda píše:Obávám se, že pak nevyjdeme s obloukem, který má hned za výhybkou R=310
S tou obloukovou výhybkou jsem to myslel takto (minimální poloměr 310mm), ale bohužel to vůbec nevychází výškově.
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Michal Šuhajda píše:Obávám se, že pak nevyjdeme s obloukem, který má hned za výhybkou R=310
lajblt píše:Ahoj Michale,
plánek od ruky je krásný, ale bohužel zase naráží na průjezdný průřez v oblouku, pokud jsou sousední koleje v různých výškových úrovních a navíc oddělené zdí. Takto bohužel nelze.
Bubakcz píše:
Díky za reupload plánku .
Scarm plánek Podlesí jsem aktualizoval se správnými výškami - https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing. Zdá se že by tam mohlo být trochu těšnější pod horním nádražím, kdy ho podchází trať z něj vycházející (~52mm). Klesání jinak vypadají v pohodě.
Bubakcz píše:
Oblouková vyhýbka by se tam vlezla jen Kuehn, má kompaktnější geometrii. Ta Tillig má vnější kolej s poloměrem 631mm, v těsnějším prostoru je to skoro jak kdyby tam byla normálně vyhýbka - s Kuehn by to vypadalo takto https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing. Zkusil jsem tam ještě upravit horní nádraží pro prodloužení kolejí.
Bubakcz píše: Jen dotaz - jakou přesně má roli ve spodní (neskryté) stanici to, že má čtvrtá kolej dvě vyhýbky tak těsně u sebe?
Bubakcz píše: K prostoru - kolo věším za zadní kolo, v prostoru kolejiště by se nacházely řidítka, a jejich vrchol je cca 112-115cm nad zemí. Na sundání kola potřebují trochu manipulační prostor, a pokud bych natáhl kolejiště na 220cm, je poměrně slušná šance že bych ho tu a tam řidítkama "učesal". Původně jsem kolejiště plánoval jen 200x77, ale při různých verzích mě vždy tu a tam pár cm scházelo, tak jsem zvětšoval v editoru desku až jsem se dostal na 208cm, ale dál se ho z praktických důvodů bojím prodlužovat
Bubakcz píše:edit:
Pokud je tím myšlen úplně levý oblouk, kde trať z dolní stanice vychází doleva a klesá tunelem, je pravda že v podobě v jaké jsem ho překreslil mezi vnějším a vnitřním obloukem není zrovna moc místa, ale na desce je dost místa o posunutí vnějšího oblouku o cca 3cm doleva, tím by se na vrcholu zatáčky prostor zvýšil na 6 cm, tam by už mělo být dostatek prostoru
Trixt píše:Možná by to chtělo zkusit něco výrazně jednoduššího.
Michal Šuhajda píše:Dříve se připojovaly man. kolej z obou stran, kvůli jednoduššímu posunu a to i ty krátké.
Klidně můžeš dvojici výhybek zrušit, to se dělá v poslední době velice často i v reálu, ale budeš pak muset posunovat "do tunelu"
Michal Šuhajda píše:52 mm je dost málo. průjezdná výška dle NEM 102 je 45 cca 5 mm ti sebere kolej, takže ti zbydou 2 mm na nosnou konstrukci .
Michal Šuhajda píše:Jak jsem byl poučen od prodejce kol a bývalého závodníka kolům s odpruženou vidlicí věšení za přední kolo škodí, resp škodí právě pružícím a tlumícím prvkům, které se trvale "natahují", takže dobře děláš.
Bubakcz píše:Nemyslel jsem jaký stoupání vlak zvládne, ale spíš jaká vzdálenost je orientačně potřeba pro plynulou změnu z roviny třeba do soupání 2%.
Bubakcz píše:......V zásadě jsem ani neměl plány co s tím budu dělat až to dokončím (protože to předpokládá že to nejdřív dokončím). Zatím si nedovedu představit že by mě úplně bavilo (možná by mě to po vyzkoušení bavilo. zatím nevím) vytvářet si tam vlastní situace na posunování a přepravu vozů. Než se moje myšlenky stočily na modelovou železnici, uvažoval jsem o plastových modelech letadel, ale pak jsem si řekl proč ne vlaky, když na ně mám teď místo, a k vlakům mám kladný vztah (nebo jsem si to alespoň myslel než jsem začal číst tohle fórum. Teď spíš vím že o nich nic nevím)...
Bubakcz píše:možná jsem měl jít raději do těch plastových modelů letadel...
chameleon píše:ahoj, ten poslední odstavec je takový smutný, jako začátečník na tvém místě bych to cítil podobně, ale časem určitě narazíš na fajn lidi z tohoto oboru, zkamarádíš se s nimi, a zjistíš, že je vše OK a realita je jiná
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků