Stránka 6 z 6

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: sob 27 bře, 2021 7:37 am
od HonzaM
Výstup X3 má široké možnosti programování. Využívám ho pro spínání zvukověho signálu při spouštění závory. Umožňuje totiž využít detekce nejen stavu kdy je servo v pohybu mezi jednou a druhou polohou, ale rozlišit i směr změny, zvonek tedy zní jen při spouštění závory. Svorky X1 a X2 lze naprogramovat i jako vstupy a použít je třeba pro připojení optosenzorů. X3 a X4 slouží jen jako vstupy, zato ale poskytují více variant využití.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: sob 24 črc, 2021 5:16 pm
od mek
Další verze návrhu kolejiště.
Připravil jsem větší prostor (140x200 cm) - kolejiště bude místo stolu a pokračovat dál až ke zdi:
Obrázek
Panel bude složen ze dvou částí:
Obrázek
Téma: odbočná stanice (na obou stranách stejná zpětná smyčka se skrytým nádražím) s lokálkou, kolejivo PECO code 80, výhybky 14° 123,7mm, oblouky min 228mm, stoupání max. 2,4%
Obrázek
Dolní stanice:
Obrázek
Horní stanice (lokálky):
Obrázek
Skryté nádraží - přístup zespodu:
Obrázek

z horní stanice by trať mohla pokračovat vysokým mostem do tunelu a v podzemí se napojit na zpětnou smyčku. Tím by horní stanice nebyla konečná, ale lokálka by mohla jezdit dál a vracet se zpět.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: sob 04 pro, 2021 5:26 pm
od mek
Po dalších úpravách jsem dospěl k finálnímu návrhu. Inspirací jsou Hraničky ze 3. dílu Plány kolejišť Milana Ferdiána.
Obrázek
Viditelná část:
Obrázek
Skrytá část:
Obrázek
Kolejivo PECO 80, výhybky ve viditelné části jsou 14,5 st. ve skryté části jsou použity kratší 22,5.
Dvě zpětné smyčky, stoupání max 3%.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: sob 04 pro, 2021 6:02 pm
od Jirkátor
Pěkný. Sice trochu ambiciózní na začátečníka, ale pěkný. Jen bych ještě zvážil fakt, že na vedlejší trať lze odjíždět pouze z jediné koleje, což omezuje provozní možnosti.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: pon 06 pro, 2021 9:41 pm
od mek
Díky. Pouštím se do stavby skrytého nádraží, o patro výš se dostanu až za dlouho.
Jak by to mělo vypadat, kdyby se odjíždělo z více kolejí na odbočnou trať. Je to běžné na českých nádražích epochy IV?

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: úte 07 pro, 2021 7:37 am
od HonzaM
S kolejivem PECO Code80 nemám zkušenost (používám jen Code55), ale mám dojem že výhybkami 22,5 stupně bezpečně neprojedou všechna vozidla, jsou tam nějaká omezeni. Možná se pletu, ale raději si to včas ověř.

Re: Kolejiště N

PříspěvekNapsal: ned 19 pro, 2021 5:46 pm
od Jirkátor
mek píše:Díky. Pouštím se do stavby skrytého nádraží, o patro výš se dostanu až za dlouho.
Jak by to mělo vypadat, kdyby se odjíždělo z více kolejí na odbočnou trať. Je to běžné na českých nádražích epochy IV?

Koukni třeba u mně. viewtopic.php?f=1&t=12586&start=45#p270794 Není to samozřejmě jediná možnost, ale u tebe by šla použít bez větších úprav plánu.