Kolejiště N

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kolejiště N

Příspěvekod mek » stř 02 pro, 2020 2:09 pm

Ahoj,
jsem úplný začátečník, chtěl bych Vás požádat o komentáře k návrhu prvního kolejiště.
Měřítko: N
Epocha: IV (období tak někdy kolem roku 1989), český venkov
Jednokolejná trať
DCC Roco z21 (plánuju nákup v rámci setu).
Rozměry kolejiště (pro první projekt volím malé): 150 x 67 cm.

Návrh jsem vytvořil v programu SCARM:

Obrázek

V modelu minimální poloměr zatáček 194,6 mm, maximální stoupání 3%

Základní úroveň obsahuje skrytou objízdnou kolej, zpětnou smyčku, z níž bude část viditelná, odbočku na ozubnicovou kolej (budoucí projekt)

Obrázek

Na první úrovni je nádraží (přestavuji si něco jako Mirovice u Písku – rychlíková stanice na jednokolejné trati menšího významu).

Obrázek
Trať stoupá z dolní úrovně až k tunelu v pravo nahoře. Před ním bych umístil vjezdové návěstidlo do stanice (je to tak dobře?). V tunelu je výhybka na zpětnou smyčku umístěnou za nádražím. Někde tady na fóru jsem se dočetl, že ve správném návrhu kolejiště by divák neměl mít jistotu z jakého tunelu vlak vyjede. Na druhou stranu takováhle věc v realitě asi neexistuje, co o tom soudíte?
Nádraží je průjezdné přímo průjezdnou kolejí – na každou stranu bych dal jedno odjezdové návěstidlo.
Za nádražím trať vjíždí do tunelu, kde začíná spirála (stoupání ale začne až v tunelu). Sprirála pak pokračuje v dalších dvou úrovních – ale to bude až další část projektu, až se mi podaří dodělat tuhle část, aby se dalo jezdit.

Další představa je tato:
Obrázek
Vlak ze stanice vjede do tunelu, překoná převýšení (12 cm) spirálou a bude pokračovat další tratí, která povede knihovnou a dál kolem pokoje.

Ještě bych si chtěl vyzkoušet ozubnicovou trať
Obrázek
Z dolní úrovně postupným stoupáním (až 25%) do nejvyšší bodu, kde se připojí k hlavní trati.