Kolegové prosím o radu s umístěním návěstidel na níže uvedené nádraží. Jedná se o hračkoidní okruh bez velkých ambicí na reálnost, ovládaný analogově dětmi. Ze všech přečtených info zde, odkazovaných článcích a navestidla.cz mi jde hlava kolem co a jak nejlépe přidat, aby to nebyl úplný nesmysl, ale zase zasazený do možností našeho okruhu resp. způsobu ovládání
Shrnutí
- řízení je analogové, koleje v obou nádražích nádraží jsou vypojitelné (resp. pod napětím vždy jen jedna nebo žádná)
- jsou to dva nezávislé a nepropojené okruhy - rychlíkový a lokálový/nákladní
- nepočítám s žádnou automatizací nebo autostopem, jediná varianta je snad připojit nějaké IR čidla z Arduina na detekci průjezdu a nějakou reakci - to mám nachystané na přejezdy a nějaké vstupy/výstupy jsou ještě volné
- na každém z okruhů je ještě po jedné zastávce, kde návěstidla neplánuji
Hlavní nádraží
- prochází jím hlavní rychlíková trať s rozdvojením dvěma kolejemi (ty s podložím) a jednoduchá lokálková/nákladní trať (koleje bez podloží). Na lokálkové trati budou stát jen 810, nákladní projíždí (chápu že je to špatně aby po 1. koleji jel nákladní)
- posun na rychlíkové trati je možný, ale asi méně obvyklý, spíš jako přepřahování loko do protisměru.
Nákladní nádraží
- nákladní vlaky tu budou šibovat, přepojovat loko atd. Lokálka spíš jen projíždí na hlavní nádraží
A teď:
- postavil jsem si 4x dvouznaková jako odjezdová (červená-zelená) návěstidla ze stavebnic LPH - už to byla možná chyba, ale předělat už nejdou a rád bych je využil
- počítám pouze s odjezdovými návěstidly bez rychlostní soustavy, protože se nedá ovládat (leda natvrdo propojit) - takže ani předzvěsti ani vjezdová
- ze stavebnice mi zbyly těla pro 4 x tří a 4 x čtyř stavová návěstidla, takže můžu vytvořit další
- ovládání odjezdových návěstidel resp. stavění cesty je manuální pomocí přepínačů on-off-on
Otázka
- kolik a kde umístěno by mělo být návěstidel na hlavním nádraží (stačí třeba kombinace jednoho pro obě rychlíkové koleje pro každý směr, s tím že nejkrajnější 3. kolej bude využívat jen 2 stavy a prostřední 2. kolej potom ještě žluté světlo jako "odjezd odbočkou"?
- nebo má mít každá rychlíková kolej před hranicí výhybky svoji návěst a teď jakou - se žlutým světlem, nebo bílým pro posun
- kde nejlépe uchytit už postavená dvoustavová návěstidla - na hlavním nebo na nákladovém nádraží?
- jak by mohla vypadat návěstidla pro nákladové nádraží, tam bude dost posunu
Níže dávám pár situačních fotek a plánek obou nádraží (navazují na sebe), ta lokálková trať je z flexi, takže to v plánku nesedí.
Děkuji za radu