Stránka 7 z 11

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: pon 27 črc, 2020 7:02 am
od milan ferdián
Stanin píše:Ahoj, tak už jsi se rozhodl? Já se díky téhle diskuzi začínám vracet ke kombinaci H0 a N. :) A musím uznat, že na tom něco je. Když mi H0 přijde velká, tak se uklidním u enka. :)

Máš na mysli kombinaci H0/H0e ?
-m-

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: pon 27 črc, 2020 7:18 am
od Stanin
milan ferdián píše:
Stanin píše:Ahoj, tak už jsi se rozhodl? Já se díky téhle diskuzi začínám vracet ke kombinaci H0 a N. :) A musím uznat, že na tom něco je. Když mi H0 přijde velká, tak se uklidním u enka. :)

Máš na mysli kombinaci H0/H0e ?
-m-

Kdepak. H0e má sice svou krásu, ale pořád je to kolem vysokých stromů a velkých domů. Zvolil jsem N jako sekundární měřítko pro situace, kdy mám chuť na dlouhé vlaky a vyšší modelové rychlosti. Zvolil jsem si DB/ÖBB a VI. epochu. Je to spíš jen pro srandu. H0 zůstává primární měřítko a "koridor v pokoji" platí.

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: pon 27 črc, 2020 4:07 pm
od Dovi
Stanin píše:Ahoj, tak už jsi se rozhodl?

Ahoj a díky za zájem - vypadá to, že ano a že už mám tu těžkou volbu za sebou.

A vím, že dlužîm odpověď vám všem, kteří jste se mi snažili v mém rozhodování pomoci...

Jenže výsledek je nakonec hodně jiný; v době založení tohoto vlákna zcela netušený a hlavně i pro mne samotného - když to pak najednou během poměrně krátké doby vykrystalizovalo - absolutně překvapivý a nečekaný.

Je to teda zatím jistý tak na 99%, takže to nechci zakřiknout - rád bych, aby to bylo úplně stoprocentní.

Dělal jsem si k tomu rozhodnutí (a stále průběžně dělám) ještě nějaké svoje provozní testy a ověřoval jsem si to ze všech stran i včetně průjezdnosti, poloměrů oblouků a stoupavosti, pomalých jízd bez zátěže i se zátěží a taky pomalých jízd různými trakčními vozidly přes výměny s izolovanou srdcovkou atd. apod. Zatím to všechno vychází až nečekaně dobře, takže nakoupil jsem toho postupně (ze začátku původně jen na zkoušku) už tolik, že ze mě musí mít státní rozpočet radost už jen kvůli tomu DPH...

Část vozového parku a kolejiva mám s sebou na dovolené a hraju si s tím v polních podmínkách.
Naštěstí ale tady zatím většinou furt jen

https://www.youtube.com/watch?v=F4FrDi72IAA

Ale ani přírodě, která už to potřebovala jako sůl, a ani mně "se nezdá tento způsob léta poněkud nešťastným"

https://www.youtube.com/watch?v=rjNQAlq0hmc

Nechtěl jsem o tom zatím mluvit a nahlas jásat, dokud to nebude úplně jistý - abych si z lidí, kteří mi tu v té volbě pomáháte, nedělal blázny v případě, že bych to neměl dostatečně prověřené a že by to nebylo stopro definitivní.

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: pon 27 črc, 2020 4:36 pm
od Dovi
Zatím v rychlosti na úvod (nebo spíš jen jako předmluvu) - takhle to dopadne, když se chlap na starý kolena zblázní do mašinek. Něco málo jsem pro vás v rychlosti improvizovaně nafotil a stačil jsem se při tom aranžování taky i popíchat o "pravý arizonský" kaktus :-)

zahradni_zeleznice_za_299,-Kc.jpg
zahradni_zeleznice_za_299,-Kc.jpg (28.3 KiB) Zobrazeno 6390 krát


Na škatuli je psáno, že ta železnice je určena pro děti od 4 let věku, tak to snad zvládnu.

zahradni_zeleznice_za_299,-Kc_3.jpg
zahradni_zeleznice_za_299,-Kc_3.jpg (11.73 KiB) Zobrazeno 6390 krát


Má to "náš normovaný" rozchod cca 33 mm, koleje jsou z pružného plastu a dá se s tím jít i ven.

První sadu jsem dal vnukovi loni k vánocům, a když jsem viděl, jak ten vláček krásně jezdí, mašinka svítí, houká, cinká a z komína odfukuje "už se sypu, už se sypu", skoro jako kdyby to bylo tady od Jacka, neodolal jsem, tak když jsem při nedávném sobotním rodinném nákupu v Kauflandu náhodou narazil na pár takovýchto zapomenutých krabic za 299 Kč, neodolal jsem a ještě jednu sadu jsem koupil.

zahradni_zeleznice_za_299,-Kc_2.jpg
zahradni_zeleznice_za_299,-Kc_2.jpg (25.36 KiB) Zobrazeno 6390 krát


Jestli na to někdy někdo někde narazíte, neváhejte. Za polovinu až 2/3 ceny jednoho obyčejnýho (standardního) H0/TT/N vagonku je tohleto z kategorie MUST HAVE a udělá to spoustu radosti nejen malým dětem, ale kupodivu i dospělým.

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: pon 27 črc, 2020 6:52 pm
od Dovi
Ta "zahradní železnice" byla spíš jen pro zpestření a odlehčení tématu, aby to člověk bral i trochu s nadhledem (nejde o život, je to jenom časově a finančně náročný koníček).
A současně taky něco jako poděkování zejména Janu Peterovi (alias Hopeter) za jeho postupné budování zahradní úzkorozchodky ve velikosti G na čerstvém vzduchu (a při učení se za pochodu) - jako protiváhy jeho malé pokojové normálně rozchodné TT železnice. Sleduju to a líbí se mi jeho pragmatický přístup - že o tom moc nemudruje, ale koná, a dílo mu roste pod rukama.

Takže tolik asi k mé sociální zahradní železnici za 299 korun českých, a teď už zase úplně vážně.


Stanin píše:Já se díky téhle diskuzi začínám vracet ke kombinaci H0 a N. :) A musím uznat, že na tom něco je. Když mi H0 přijde velká, tak se uklidním u enka. :)

No, a co myslíš, k čemu jsem nakonec dospěl já...?
(o důvodech své volby - a je jich celkem dost - se můžu pak třeba někdy rozepsat, kdyby byl zájem)


Můžu Ti říct, že Tvému postupnému příklonu k tandemu H0/N a té (Tvé) měřítkové a/nebo velikostní rozpolcenosti (to je zase můj případ) moc dobře rozumím a sám proto do tandemu větší + menší nyní taky naskakuju, i když s jednou "drobnou" odlišností. Ale ta odlišnost poskytuje pro mne, lokálkově (a skoro až vlečkově) skromně zaměřeného, zároveň několik velkých výhod, v mých podmínkách maximálně využitelných a vítaných.

Kdybych zvolil H0, pořád bych pokukoval po TT, kdykoliv bych narazil na prostorové limity. A na svém disponibilním prostoru 3,0 x 0,9 metru si s hánulkou moc vyskakovat nemůžu, takže bych narážel skoro pořád - při každém jen trochu složitějším motivu.

U TTčka by to sice bylo lepší, ale ani tady to při těch 90 cm taky ještě pořád žádná extra velká sláva není.
Takže bych si nakonec stejně říkal, že jsem neměl být srab a měl jsem jít rovnou do eNka. Jenže to už jsem od začátku oželel - mj. nejsem ten typ pro V. a už vůbec ne pro VI. epochu, kteréžto v té dnešní eNkové nabídce dominují, ale něco (pro mne) použitelně malého a přitom našeho českého aby člověk hledal s lucernou. Takže bych si (hypoteticky zakotven u N) zase nejspíš rozpolcené vyčítal a sám sobě v duchu nadával, proč jsem nezůstal u "osvědčené" (mně nejlépe známé) velikosti H0, a že se zase jednou (pokolikáté už) potvrdilo, že kdo moc vybírá, nakonec přebere...


Proto už jen krátce a stručně o té finální volbě:

Bude to sice měřítko 1:87, ale současně ve dvou různých velikostech: normálně rozchodná H0 a úzkorozchodná H0e, čili s měřítkovými rozchody 16,5 mm u H0 a s "eNkovým" 9mm rozchodem u H0e, kde si pro svoje potřeby budu moci bez problémů dovolit poloměry oblouků 250 mm i menší.


Dovoluji si k těm komplementárním velikostem H0 a H0e přiložit 3 narychlo cvaknuté obrázky:

H0+H0e.jpg

H0+H0e_2.jpg

H0+H0e_4.jpg


EDIT 3.8.2020 v cca 15:54: oprava překlepů

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: úte 28 črc, 2020 6:38 am
od vildas
Ahoj,
myslím, že jsi zvolil dobře.
Před časem jsem absolvoval podobnou volbu a už buduji - ale jde mi to dost pomalu :)

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: úte 28 črc, 2020 6:49 am
od hopeter
Myslím , že jsi vybral dobře. S přibývajícím věkem se hůř dělají drobné detaily a H0 /H0e ti řeší místo a přitom možnost snadnější práce na detailech.
Co se týká těch "plastových hraček" tak je můžeš využít i pro zahradní železnici. Inspiraci najdeš u kolegy s nickem Nynuma. Taky jsem chtěl jít touto cestou ale pak jsem se rozhodl pro plnokrevné Géčko.
Ať se daří. :)

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: stř 29 črc, 2020 7:42 am
od Dovi
vildas píše:Ahoj,
myslím, že jsi zvolil dobře.
Před časem jsem absolvoval podobnou volbu a už buduji - ale jde mi to dost pomalu :)

Ahoj
a díky za fotky i za podporu.

Na první fotografií nahoře vpravo to vypadá jako úzká kolej ústící do normálně rozchodné (mám tady jen starý mizerný malý mobil s malou obrazovkou).
Tak jestli to luštím dobře - modelová manipulace s podvaly (na jámě) bude?

Rychlost Tvé stavby sice nelze jen z těch fotek posoudit, ale ty už hotové viditelné detaily vypadají velmi pečlivě vytvořené.
Takže se rodí dalśí krásné kolejiště a je to na dobré cestě... :-)



hopeter píše:Myslím , že jsi vybral dobře. S přibývajícím věkem se hůř dělají drobné detaily a H0 / H0e ti řeší místo a přitom možnost snadnější práce na detailech.

Ahoj Honzo,
přesně tak, toto jsem právě i s ohledem na budoucnost bral při své volbě taky v úvahu.

Tož také i Tobě děkuju za morální podporu a za přání zdaru - a nápodobně!

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: stř 29 črc, 2020 8:39 am
od vildas
Ahoj,
ano je to naznačení podvalové jámy a bude se jezdit i na podvalech - no zatím jsem postavil je čtyři tak mě další ještě čekají.
Rychlost mé stavby je dost pomalá ale baví mě to a hlavně už jezdím :)
Děkuji za pochvalu ale stále jsem jen na začátku.
Přeji hodně elánu do stavby.

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: čtv 30 črc, 2020 11:56 am
od Ivan
Vildas :
Doufám, že se podělíš o další pokrok, protože to vypadá opravdu parádně. Máš někde kolejový plánek? Teda, pakliže se chceš podělit :wink:

Dovi :
ač tečkař, tak si myslím, že ses rozhodl pro zajímavou variantu která tě bude bavit a zůstaneš v měřítku tvému srdci bližšímu :).
Držím palce do začátku stavby. Doba dřevěná docela jde, doba drátování je pro mne opruz (ještě ji nemám zcela za sebou) a na dobu zelenání je radost se těšit. Tak jen vytrvat :!:

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: pát 31 črc, 2020 6:54 am
od vildas
Děkuji za pochvalu ale jde mi to opravdu velmi pomalu ale to mi vůbec nevadí :)
Plánek nemám ale bude to jen stanice úzká-široká průjezdná na ovále za kulisou plus malá koncová stanička z vlečkou.
Úzká bude mít ještě zastávku a možná vlečku a víc viditelné trati a bude ukončena smyčkami.
Měl jsem jasnou představu jen o stanici a ostatní plánuji postupně - chtěl jsem hlavně jezdit abych mohl projet vozidla co si postavím nebo koupím a ne dlouho plánovat :)
Asi to není úplně správný postup ale mě to tak vyhovuje :)
Zdraví Vildas

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: pát 31 črc, 2020 7:15 am
od hank
vildas píše:Plánek nemám...
Měl jsem jasnou představu jen o stanici a ostatní plánuji postupně...
Asi to není úplně správný postup ale mě to tak vyhovuje...


Skoro všichni, kdo takhle budovali, brzo zase bourali. :roll:

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: pát 31 črc, 2020 7:27 am
od vildas
Děkuji za upozornění ale já mám jen plány v hlavě a ne na papíře tak se toho nebojím ani trochu.
Není to že bych neplánoval vůbec.
Navíc vzhledem k tomu že je zatím doba dřevěná tak není problém udělat menší úpravy.
Jsem už dost starý na to abych nebyl zbrklý :)
Zdraví Vildas

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: pon 03 srp, 2020 1:16 pm
od Dovi
 
Ivan píše:ač tečkař, tak si myslím, že ses rozhodl pro zajímavou variantu která tě bude bavit a zůstaneš v měřítku tvému srdci bližšímu :)

Taky v to věřím (zatím tomu tak je) a doufám, že ta obliba bude dlouhodobá, v ideálním případě trvalá.



vildas píše:Ahoj,
ano, je to naznačení podvalové jámy a bude se jezdit i na podvalech - no zatím jsem postavil jen čtyři, tak mě další ještě čekají.

Díky-
Bude to pěkné zpestření.

Já sice zatím u sebe s podvalovou jámou nepočítám, ovšem jak nakonec ta symbióza H0 + H0e dopadne, to pan investor, projektant a stavbyvedoucí v jedné osobě (= moje maličkost) ještě vůbec netuší, takže...
Ale splitky se nezříkám a pokud k ní dojde, tak nejspíš z funkčních důvodů, mj. i kvůli úspoře hloubky kolejiště.
 

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

PříspěvekNapsal: úte 04 srp, 2020 7:16 am
od vildas
O splítce jsem taky uvažoval ale nakonec tam nebude - podval se mi tam hodil :)
Držím palce v plánování a budování.
Taky musím poděkovat tomuto fóru za mnoho rad a inspirace.
Vlastně mě místní diskutující přivedli po mnoha letech zpět k modelařině.
Ale nejdřív jsem si postavil malinkaté kolejiště H0e abych zjistil jestli to zvládnu a kvůli postupům - doporučuju :)