Děkuju za fotku
464.0 táhnoucí osobák na trati z Jihlavy směrem na Kostelec a potenciálně dál přes tu diskutovanou Horní Cerekev až do Jindřichova Hradce.
(je to plně v souladu s tím, co dále psal i hank).
A ještě využívám této příležitosti a prosím Tě, jestli by ses na předchozí (třetí) stránce této diskuse mrknul na dotaz ohledně těch (dříve) problematických aplikací na mobilu jako náhrady ovladačky k centr8le DR5000...
Je to tento příspěvek:
viewtopic.php?f=43&t=12775&start=30#p275765Díky
Ano, přesně tohle.
Děkuju!
Takže ty Staré pověsti moravské nelhaly, jen jim to ulítlo dřív (už ve Střelicích) a nabralo to cestou pěknej švuňk.
Zajímavá je i vyčíslená škoda jen něco přes jeden milion korun.
Stát se to dneska, bylo by to možná i sto milionů nebo víc, přitom inflace za těch 57 let jistě není 10 tisíc procent.
hank píše:Ještě v r. 1968 to mohly být lok. 365.0, pak už 464.0. A ty motorové rychlíky do r. 1969 M 262.0, pak M 296.1 nebo 2.
Tu
365.0 jsem do toho osmašedesátého roku asi prošvihnul (chodil jsem tehdy na základku teprve do 2. nebo 3. třídy a nepamatuju si, že by to byla lokomotiva s připojeným tendrem).
Ale pamatuju si tendrovku (asi když jsem byl o pár let starší), takže nejspíš jste se oba dva (
sidlo a Ty) s tou
464 trefili do černýho.
Ohledně těch čtyřnápravových motoráků si pamatuju, že se to postupem doby (v průběhu řekněme 70. lety) měnilo, jednou to bylo něco "o trochu víc hranatějšího", jindy zas "více zaobleného"...
Tehdy jsem to jako malý kluk až tak nevnímal, a nějaká čísla výrobních řad apod. jsem si z té doby bohužel nezapamatoval.
hank píše:Když už, tak z Jihlavy. Kdyby jel z táborské trati, musel by v H. Cerekvi udělat úvrať.
Ta úvrať by asi nebyl ten zásadní problém, ale asi máš pravdu a fakt je, že jsem v té Cerekvi nikdy neviděl, že by šíbovali s mašinou. Ten osobák na Jindřichův Hradec tam totiž vždycky na nádraží při našem příjezdu už stál - asi "čekal na přípoj" (na ten rychlík Brno - České Budějovice).
Ta Obrataň mě v rychlosti psaní napadla jen jako event. možnost (v závorce), protože jsem si pamatoval, že tam při našem vystupování z rychlíku hlásil nádražní rozhlas něco jako "...ze směru (nebo ve směru?) Obrataň, Tábor".
Takže podle toho, co jsi zjistil (domovská depa a vozební ramena a spol.) to zřejmě byl druhý osobák, který taky čekal na ten rychlík. Čili nejspíš se tam v té Horní Cerekvi sešly dva osobní vlaky (čekající na rychlík Brno - Č.B.) - jeden jel na jihozápad na Jindřichův Hradec a druhý na severozápad na Obrataň (a možná i dál na Tábor).
hank píše:Mohu se samozřejmě mýlit, teď to rady sypu spatra, tak třeba to někdo doplní nebo opraví. Pořád je ale řeč o přelomu 60./70. let.
Mýlit se sice může každý (jsme lidi a ne stroje), ale myslím si, že i jen tak z hlavy to sypeš moc dobře
Všechno to do sebe zapadá, má to logiku a dává to smysl.
Díky, díky