H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod hank » pát 03 črc, 2020 2:29 pm

HonzaL píše:Budeš-li modelovat krajinu v období od jara do podzimu, tak osobáky může klidně tahat T 478.2xxx, která má místo PG 500 bednu s balastem.


Nebo může tahat vagóny s kamny. Tak jako T 478.2 z nákladního turnusu, které z Lipové Lázní do Javorníka ve Slezsku v 70. a 80. letech vozily denně jeden pár ranních Os vlaků se soupravou 2xBai + Ds, vše s kamny na tuhá paliva. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Ivan » pát 03 črc, 2020 7:26 pm

Tak já ti řidám ještě dalšího brouka do hlavy... TT+TTe :mrgreen:

http://tte.modulovka.cz/

nicméně to už znamená stavbu vlastnních vozidel...
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Martin Justiz » ned 05 črc, 2020 7:50 am

Tak pokud jde o vozidla úzké tak z českých předloh
Nejlépe jezdí T47.0 ale pokud si ji nezvládneš vyrobit sám tak se připrav na cenu 10000 + a Balm ú cena 3-6000.
No rozměrově sem nacpal na Lko 231x380x55cm koncovou stanici 4kolejnou, mezilehlou 3kolejnou, zastávku a v podzemí skryták.
FB_IMG_1566665608840.jpg

Pokud budeš chtít nějaké další info klidně napiš
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 07 črc, 2020 7:12 am

Ahoj Martine,
děkuju, je to krásná sestava - jen zapískat, zvednout "plácačku" a odjeeééézd...
Máš těch Túček skoro jako nejvyšší pan železničář v Hradci :-)
Dal jsi jim i stejná čísla podle jejich velkých vzorů?

Ohledně mé zručnosti - v mládí jsem sice aktivně modelařil (a nebyl jsem na to úplně levý), ale vrhnout se na vlastnoruční výrobu lokomotiv si netroufám. To by když tak chtělo začít něčím jednodušším, něco se při tom naučit, vybavit si dílnu a teprve po letech by se člověk možná mohl považovat za tovaryše, a to ještě kdoví jestli.

Jsem realista a držím se hlavně v této začátečnické fázi raději při zemi, abych se při přistání nerozbil na padrť. Nechci rozšiřovat dlouhé zástupy těch přehnaně nadšených začátečníků, kteří pak po pár měsících odpadli, když poznali, že si ukousli příliš velké sousto.
Takže nechci nic uspěchat a začnu tím, co postupně seženu na trhu. Jenom ještě předtím nutno rozseknout tu moji kardinální otázku...
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod jardaficz » úte 07 črc, 2020 11:41 am

Brý den,
nepříjemná Sophiina volba. Já měl například jasno od mala, kdy jsem sdědil vozový park po tátovi v TT a od té doby mě nenapadlo jít do něčeho jiného. Začít ale z gruntu má výhody, kdy se člověk právě může rozhodovat. Chtělo by to navštívit nejbližší obchod, nebo lidi, kteří mají kolejiště v TT, a lidi, kteří mají kolejiště v H0. Já už jsem si postavil dvě kolejiště v TT, obě podle plánků pana Ferdiána. Tyto plánky bych si při výběru také prostudoval, tam je vidět, co v jakém měřítku jde vybudovat. Za mě TT, kde je celkem výběr pro ČSD a na relativně malém prostoru jdou postavit zajímavá kolejiště. (v N a Z na tom samém prostoru už by kolejiště musela být opravdu bohatá). s H0 nemám zkušenosti. Dále bych se podíval na weby Mojett.cz, Trainmaniainfo.cz, masinky2003.wz.cz, hankovystranky.cz a tady na fóru uživatel Hopeter, který má moc pěkná díla.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Martin Justiz » úte 07 črc, 2020 6:42 pm

Dovi píše:Ahoj Martine,
děkuju, je to krásná sestava - jen zapískat, zvednout "plácačku" a odjeeééézd...
Máš těch Túček skoro jako nejvyšší pan železničář v Hradci :-)
Dal jsi jim i stejná čísla podle jejich velkých vzorů?

Ohledně mé zručnosti - v mládí jsem sice aktivně modelařil (a nebyl jsem na to úplně levý), ale vrhnout se na vlastnoruční výrobu lokomotiv si netroufám. To by když tak chtělo začít něčím jednodušším, něco se při tom naučit, vybavit si dílnu a teprve po letech by se člověk možná mohl považovat za tovaryše, a to ještě kdoví jestli.

Jsem realista a držím se hlavně v této začátečnické fázi raději při zemi, abych se při přistání nerozbil na padrť. Nechci rozšiřovat dlouhé zástupy těch přehnaně nadšených začátečníků, kteří pak po pár měsících odpadli, když poznali, že si ukousli příliš velké sousto.
Takže nechci nic uspěchat a začnu tím, co postupně seženu na trhu. Jenom ještě předtím nutno rozseknout tu moji kardinální otázku...


Ano všechny modely mají reálné čísla dle vzoru na JHMD
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Rocktime » stř 08 črc, 2020 10:13 am

Tak jsem se konečně dostal k odpovědi na tvoje dotazy - bohužel teď nějak nestíhám ...

Dospěl jsem k tomu, že pokud by pointou tohoto mého světového dramatu :-) měla nakonec přece jenom být definitivně volba H0, tak ještě docela dost přehodnocuju kombinovat H0 s úzkokolejkou H0e.
Sice by to možná bylo větší sousto na začátek, ale umožnilo by to existenci "velkého" měřítka H0 a zároveň bych tam dostal i kus trati s menším poloměrem ve volné krajině. Je to ovšem trochu komplikovanější řešení s menší nabídkou všeho, a zejména toho českého. Ale u té úzkorozchodné (veřejné nebo i jen lesní / polní železnice) bych si to asi nějak vnitřně dokázal obhájit - např. že je to privátní úzkokolejná dráha vybavená tím, co použitelného pro místní poměry se podařilo postupně té provozující společnosti opatřit si kdekoliv po Evropě, nasadit a provozovat...
Je to s přimhouřením obou očí ještě jakž takž přijatelné nebo je to úplná blbost? Říkám si (a doufám), že třeba mě v té základní myšlence (současně H0 + H0e ?) buďto někdo podpoříte anebo mě naopak od ní odvedete. Ať tak či tak, mohl by se mi tím zúžit výběr (což bych moc rád, abych se pohnul z místa).


Blbost to asi není, ta kombinace H0 a H0e by myslím mohla být hodně zajímavá, ať už se splitkou nebo bez. A hlavně je tam možno kombinovat typická ČSD vozidla na H0 části a v H0e části s výhodou využít jeho prostorových možností a kochat se dlouhou romantickou jízdou krajinou s několika malými zastávkami atd. Na té úzkokolejce se opravdu může objevit (a ve skutečnosti i objevuje) i poměrně nesourodá směska různých vozidel (jak píšeš, co se zrovna sehnalo) a tak tam zase ten malý sortiment českých vozidel nevadí a dá se použít i něco ze zahraničních vozidel. Dokonce tu můžou bez problémů koexistovat i různé epochy - na H0 části můžeš provozovat i poměrně moderní vozidla a úzkokolejku vybavit klidně jako dle II. epochy apod.

P.S. pro Rocktime
Váhám a nevím, jestli se sluší takto vyzvídat, ale kdyby to šlo, mohl bys mi pro inspiraci popsat skladbu vozidel, která v H0 + H0e provozuješ (na kterých ses postupem času ustálil)?


Nemám s tím problém. Něco jsem nafotil, podívej se kdyžtak sem: https://rocktime.rajce.idnes.cz/Vozidlovy_park_H0_a_H0e/
Ve vozidlech H0 to mám už asi víceméně všechno co jsem chtěl, jen ještě hodlám časem pořídit Hurvínka M131(až se něco zajímavého objeví) a musím dodělat ty Rybáky. Jinak vozidlový park H0e zatím postupně pořizuju (občas se něco objevuje), ta motorová lokomativa byla neuvážená koupě - tu hodlám prodat a místo ní si ještě pořídím druhou páru, ještě koukám po nějakých oplenových vozech na klády, možná ještě motorák M11.

A kdybych mohl ještě poprosit i o náhled plánku kolejiště... (?)
Jestli ho nemáš, klidně i jen narychlo jednoduše schematicky načrtnutého od ruky (plus rozměry) pro udělání si představy.


Tady jsi mě asi špatně pochopil, já sice provozuji H0 a H0e, ale ne na jednom kolejišti. Na to bohužel v panelákovém bytě nemám místo. Takže v H0 stavím menší pojezdná dioramata do poličky a v H0e teď pripravuji malinké přenosné zimní kolejišťátko pro děti nebo případně na nějaké prezentační akce. Na internetu je spousta kolejišť pro inspiraci, asi si budeš muset dle svých rozměrových možností něco zkusit kdyžtak navrhnout sám nebo zkusit upravit nějaký stávající návrh - tady na fóru je spousta odborníků, kteří ti jistě poradí a pomohou učesat prvotní návrh do co nejdokonalejší podoby.
Tak přemýšlej a vybírej dál ... Přeji šťastnou ruku při výběru.
Třetí vlna železničního modelaření během 50 roků - H0/DCC/lokálky ČSD/IV. epocha+H0e/ČSD/III. epocha
Uživatelský avatar
Rocktime
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 26 říj, 2016 2:14 pm
Bydliště: Chrudim

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod milan ferdián » stř 08 črc, 2020 11:31 am

Jeden nedokončený námět kolejiště existuje. Koncová stanice Ľuborča H0/H0e 2500 x 1500 společně s lesní železnici. Koncová stanice má skrytou vratnou smyčku se skrytými kolejemi pro tři vlakové soupravy. Lesní je plně rozvinutá do bočního údolí, kde se dělí na dvě větve k nákladištím. Viditelná stanice má dvě samostatné kolejiště, z lesní vede kolej k překládkovému jeřábu a k pile. Lesní má své lokomotivní depo. Končí a začíná zde ojedinelá osobní doprava v podobě sólo motorového vozu a je jedno zda vedena M11.0 nebo M21.0 z lesní s přestupem na klasiku železnici.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 14 črc, 2020 9:25 am

 
Konečně se dostávám k odpovědím a omlouvám se za prodlevu (nejsem bohužel v těchto dnech pánem svého času)...

 
jardaficz píše:Chtělo by to navštívit nejbližší obchod, nebo lidi, kteří mají kolejiště v TT, a lidi, kteří mají kolejiště v H0. Já už jsem si postavil dvě kolejiště v TT, obě podle plánků pana Ferdiána. Tyto plánky bych si při výběru také prostudoval, tam je vidět, co v jakém měřítku jde vybudovat. Za mě TT, kde je celkem výběr pro ČSD a na relativně malém prostoru jdou postavit zajímavá kolejiště. (v N a Z na tom samém prostoru už by kolejiště musela být opravdu bohatá). s H0 nemám zkušenosti. Dále bych se podíval na weby Mojett.cz, Trainmaniainfo.cz, masinky2003.wz.cz, hankovystranky.cz a tady na fóru uživatel Hopeter, který má moc pěkná díla.

Kromě stavby TT kolejišť jsem toto všechno (opravdu všechno, plus další k tomu) absolvoval.
V každém měřítku se dají vytvořit překrásná díla a tento fakt člověku moc nepomáhá k rozhodnutí.
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 14 črc, 2020 9:28 am

 
prcek píše:Pokud uzkou, tak samozrejme prekladani vozu na podvaly.
Jinak s H0e tu operuji nejmene Poustva a Horymir (o nikom z Brna a okoli nevim, to neznamena, ze neexistuje)
Poustvovy zapisky http://home.zcu.cz/~mapa/zababov/


Ivan píše:Tak já ti řidám ještě dalšího brouka do hlavy... TT+TTe :mrgreen:
http://tte.modulovka.cz/
nicméně to už znamená stavbu vlastnních vozidel...


Děkuju, a taky i za oboje odkazy.
Díval jsem se, jak tvoří mistři v oboru, a je to hodně inspirující.
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 14 črc, 2020 9:34 am

 
Dovi píše:Bardotku klidně i k osobáku.
Akorát ale že některý znalec pak podle jejího výrobního čísla řekne, že zrovna tato lokomotiva byla bez možnosti vytápění.
A tak já si potom budu myslet, že je 27 ve stínu a topit se nemusí


HonzaL píše:Budeš-li modelovat krajinu v období od jara do podzimu, tak osobáky může klidně tahat T 478.2xxx, která má místo PG 500 bednu s balastem.


hank píše:Nebo může tahat vagóny s kamny. Tak jako T 478.2 z nákladního turnusu, které z Lipové Lázní do Javorníka ve Slezsku v 70. a 80. letech vozily denně jeden pár ranních Os vlaků se soupravou 2xBai + Ds, vše s kamny na tuhá paliva. :mrgreen:


Tak tak :-)
Díky, hoši
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 14 črc, 2020 9:37 am

 
milan ferdián píše:Jeden nedokončený námět kolejiště existuje. Koncová stanice Ľuborča H0/H0e 2500 x 1500 společně s lesní železnici. Koncová stanice má skrytou vratnou smyčku se skrytými kolejemi pro tři vlakové soupravy. Lesní je plně rozvinutá do bočního údolí, kde se dělí na dvě větve k nákladištím. Viditelná stanice má dvě samostatné kolejiště, z lesní vede kolej k překládkovému jeřábu a k pile. Lesní má své lokomotivní depo. Končí a začíná zde ojedinelá osobní doprava v podobě sólo motorového vozu a je jedno zda vedena M11.0 nebo M21.0 z lesní s přestupem na klasiku železnici.
-m-


Ano, postupem času jsem si začal v duchu říkat, že právě to spojení normálního rozchodu a úzkokolejky (na jednom kolejišti) mě láká asi nejvíc ze všeho. A rozpoznáním a uvědoměním si tohoto stále sílícího pocitu se to u mne konečně začalo překlápět z dosavadního bezvýchodně rovnovážného stavu.

Vypadá to, že pointa se blíží, a rád bych se o ni s vámi všemi chtěl podělit jak nejdříve budu moci.
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 14 črc, 2020 9:46 am

 
Rocktime píše:Kombinace H0 a H0e by myslím mohla být hodně zajímavá, ať už se splitkou nebo bez. Na té úzkokolejce se opravdu může objevit (a ve skutečnosti i objevuje) i poměrně nesourodá směska různých vozidel (jak píšeš, co se zrovna sehnalo) a tak tam zase ten malý sortiment českých vozidel nevadí a dá se použít i něco ze zahraničních vozidel. Dokonce tu můžou bez problémů koexistovat i různé epochy - na H0 části můžeš provozovat i poměrně moderní vozidla a úzkokolejku vybavit klidně jako dle II. epochy apod.

Něco jsem nafotil, podívej se kdyžtak sem: https://rocktime.rajce.idnes.cz/Vozidlovy_park_H0_a_H0e/
Ve vozidlech H0 to mám už asi víceméně všechno co jsem chtěl, jen ještě hodlám časem pořídit Hurvínka M131(až se něco zajímavého objeví) a musím dodělat ty Rybáky. Jinak vozidlový park H0e zatím postupně pořizuju (občas se něco objevuje), motorová lokomativa byla neuvážená koupě - místo ní si pořídím druhou páru, ještě koukám po nějakých oplenových vozech na klády, možná ještě motorák M11.

Já sice provozuji H0 a H0e, ale ne na jednom kolejišti. Na to bohužel v panelákovém bytě nemám místo. Takže v H0 stavím menší pojezdná dioramata do poličky a v H0e teď pripravuji malinké přenosné zimní kolejišťátko pro děti nebo případně na nějaké prezentační akce.


Děkuju Ti, to jsou "mašinky" podle mého gusta.
Hurvínka jsem tam nejdřív v první chvíli "uviděl" zcela vpravo nahoře - holt nejsem expert, učím se a jsem zatím na 1. stupni základky u vlastivědy a vyjmenovaných slov. Ale pak mi došlo, že je to asi Manka (M140)?

Uvidím, jak to se mnou dopadne, já bych rád právě na jednom kolejišti zkombinoval společně oba rozchody. Dokonce s tím uvažuju i "modulově". Ale nechci to zakřiknout, aby z toho nakonec nebyly jen "plány nacucaný".
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 14 črc, 2020 11:13 am

 
Věra Ferdiánová píše:Dobrý den,
děkujeme za vaší přízeň a zájem. Manželovi se líbí váš nadpis a ač je N-kař, doporučuje vám H0/1:87, i když se na tento prostor moc kolejí nevejde.

Na váš skoro prostor plánek kolejiště v H0 existuje, ale má rozměry 3000 x 1200. Při hloubce minimální aspoň 1000 mm, musíte jít v H0 do pater. Námětem kolejiště zůstává regionální dráha ve sledu / vratná smyčka se skryťákem / mezilehlá stanice / koncová stanice /. Minimální poloměr traťových oblouků na širé trati R425/ELITE.

Regionálka H0/1:87 epocha III/IV 3000 x 1000 ELITE/15°

S rozhodnutím nespěchejte, zvažte všechny možnosti daných modelových možností.
S pozdravem
V.F.


Doplnění příspěvku
viewtopic.php?f=43&t=12775&start=30#p275764 na třetí straně této diskuse...

Prvotní nástřel plánku H0/1:87 3000 x 1000 mm byl Milanem Ferdiánem následně zpracován do podoby plánu a doplněn podrobnějším popisem:

Spalovice–DF.JPG
Spalovice–DF.JPG (9.9 KiB) Zobrazeno 5605 krát

Kolejiště Spálovice hlásím hotovo.
Spálovice III./IV.epocha H0/1:87 3000 x 1000 ELITE/15°
Kolejiště má skrytou smyčku o třech kolejích a čtvrtou vratnou. Trať se hned po výjezdu z tunelu vynoří u železniční zastávky Panenská, levotočivým obloukem se ztratí v dalším tunelu. Po vyjetí z tunelu ocelovým železničním mostě překračuje říčku Bělčovický potok, následuje obloukový kamenný most, který překračuje spodní železniční trať (část vratné smyčky). Nalevo vidíme na spodní trati vlečku, kde z místního dolu se vysypává substrát do železničních vozů. Opět tunel a stanice Bělčovice o dvou dopravních kolejí, kde zrovna křižují osobní vlaky. První souprava složena parní lokomotivou řady 423.0,hytlák a dva vozy Bi (rozvor 7 m) a druhá jen sólo motor M131.1. Na kusé koleji stojí vyložený uhlák. Výpravní budova s příručním skladištěm, o kousek dále dřevěné záchody a volná plocha. Trať kříží silniční nechráněný železniční přejezd, hluboký zářez s opěrnými zdmi a nám se po vyjetí ze zářezu naskytne pohled na spodní trať, na které jsme začínali. Trať nadále stoupá, další zářez, následuje kamenný most o třech obloucích. Rovinka a jsme ve stanici Václavovice. Taktéž o dvou dopravních kolejí. Hned na začátku stanice je vlečka sklárny, záchody, výpravní budova s malým přilehlým skladištěm a rampou. Z nedostatku místa ve stanici je na konci šturcu upravena plocha pro volnou skládku. Z první dopravní koleje vychází strojová kolej, uhelná skládka, popelová jáma, vodní jeřáb a remíza, kde jejím domovem je naše 423.0. Na vlečce skláren stojí dva vozy, krytý/uhlák a u rampy další krytý vůz.
Krajina spíše pahorkatina.
-m-

Spalovice_skryta-DF.JPG
Spalovice_skryta-DF.JPG (3.93 KiB) Zobrazeno 5605 krát

A ještě skryťák. Koncová stanice Václavovice mají T.K. +238. Poměr stoupání na celém kolejišti 1:30 :wink: . Uprostřed vpředu od T.K. +47, lze ještě umístit skrytou výhybnu pro křižování velmi krátkých souprav. To je z mé strany maximum.
-m-


 
___

Poznámka Doviho:
Sem do tohoto příspěvku jsou vloženy jen malé informativní náhledy plánků.
Plány v plném rozlišení jsou ve vlákně "Plan kolajiska XI"
viewtopic.php?f=49&t=11342&start=105#p276134
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Stanin » pon 27 črc, 2020 5:55 am

Ahoj, tak už jsi se rozhodl? Já se díky téhle diskuzi začínám vracet ke kombinaci H0 a N. :) A musím uznat, že na tom něco je. Když mi H0 přijde velká, tak se uklidním u enka. :)
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron