Poněkud filosofické zamyšlení nejen pro začátečníky

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Poněkud filosofické zamyšlení nejen pro začátečníky

Příspěvekod hank » ned 23 úno, 2020 4:28 pm

Internet je největší knihovna na světě a pořád je v jeho zákoutích co objevovat.

Například tyto stránky
http://narrowgaugebroadminds.blogspot.com
portugalského modeláře jménem Carlos Felipe mě zaujaly nejen proto, že je to ± můj vrstevník, ale především pro jeho téměř filosofický přístup k našemu hobby, který je mi sympatický jeho uměním, humorem, poctivostí a - snad to slovo, jakkoli dnes už není moc frekventované, nebude znít příliš směšně - pokorou.

Přečtěte si, co Carlos napsal o minikolejištích už před více než 7 lety, kdy začal provozovat svůj blog. (Jenom podotýkám, že v té době mu bylo 59 let a měl za sebou už 50 let modelářské praxe.)

Studuji malá kolejiště velkých modelářů, ale nakonec to vždycky dopadne tak, že vymyslím obrovskou věc. Je v tom něco, co mi hlava nebere.
Chápu, že pokročilí modeláři si mohou stavět vlastní výhybky, které vyhovují jejich potřebám, zatímco já používám tovární výrobky. Rozumím i tomu, že některá minikolejiště jsou jenom krásná diorámata s krátkým kouskem koleje, kde se neděje nic zajímavého, navzdory jejich snaze o zábavnost; dělají se jejich krásné fotky, ale když je vidíme na videu, jsou prostě o ničem. Člověk si řekne, jestli to stálo za ten strávený čas. To už raději dávám přednost pizza-kolejištím
(to jsou jednoduché kolejové kruhy, které se vejdou do krabice na pizzu, pozn. moje), protože jsou poctivější: Jenom pohyb se špetkou humoru, když vlak přiznaně jezdí odnikud nikam.
Kolejiště, která mám rád a která používám pro svou učňovskou praxi, jsou ta, která spojují pěknou krajinu a zajímavý posun s aspoň minimální věrohodností.