takze vysledek dalsi rozborky:
piko 50501 jezdi az ji jiskricky od sberacu litaji.. stacilo prepajet kontaky odruseni. ale moturek si taky obcas zajeci takze uz nebude uplne fit. kazdopadne dovnitr by se stejne nevesel dekoder, neni asi misto (mozna v kabince). je to tahle
https://www.itvlaky.cz/ho-parni-lokomot ... iko-50501/BR80018 jezdi, ale ta zadni naprava bude asi vyzadovat trochu vic modelariny aby nevyskakovala. myslim ze je to tahle
https://www.itvlaky.cz/ho-parni-lokomot ... iko-50500/Diesel je asi v prdeli, to je na generalku. naprimo pripojene kontakty na motor to dela to co sem psal, kdyz to zase slozim a dam na koleje, tak se chytne jen obcas.. spis ne. asi tam nekde blbnou kontakty nebo je to vevnitr zrezly (elektriku to od koleji vede jak sem pochopil tema plechama po stranach co tvori i zatez). to by se mi spis vyplatilo sehnat nekde podobnou fungujici ale treba s poskozenou kastli a prehodit si ji (ta moje je sice poskozena taky, ale je moje
takze suma sumarum - kdybych koupil novy set, tak na digital tyhle stary masinky stejne nepredelam a pouziju maximalne vagonky. jenze, ty maji asi jina sprahla nez maji dnesni vlacky. a ty chybejici sprahla toho stareho typu sem nenasel na webu ze by se prodavaly. viz fotka.
kolejivo je prakticky nepouzitelne, je treba si uvedomit ze krome toho ze to je stare pres 30 let tak to bylo pouzivano dvema klukama stylem ktery sem popsal - rozlozit, jezdit.. doma v pokoji s kobercem, sem tam se na to slaplo.. takze snad jedina kolej neni rovna. takze myslim ze to se pouzit moc neda.
suma sumarum mi to vychazi, ze bud sezenu nekde levne tohle stare kolejivo v dobrem stavu a budou si zatim deti jezdit tema par vagonkama a dvema masinkama co jezdi, nebo tohle pak pujde do vitrinky a poridi se jim novy set, kde pokud budou pouzitelne a priprahnutelne vagonky tak poridim H0, nebo pokud tohle stare uplne opustim tak zvazim co je vyhodnejsi - mozna Nko - je kompaktnejsi.