wlkos píše:Pak si nejsem jist ohledně nákupu kolejiva. Stavět budu z Tillig Modell, ale nevím jestli je lepší stavět z dlouhých flexi kolejí nebo nakoupit kusovky a jak je to s výhybkami vodivé nebo nevodivé srdcovky. Koukal jsem že se srdcovky upravují, izolují kvůli zkratu, ale nikde jsem nenašel proč vodivou srdcovku? Je to jen proto, aby nedocházelo k "cukání" při jízdě vlaku?
Ahoj Zdeňku, stejné dilema trápilo mě před osmi měsíci. Nakonec jsem se rozhodl jak pro flexi koleje (výhoda menšího počtu spojů), tak i pro vodivé srdcovky. A ano, vodivé srdcovky řeší případné cukání při jízdě vlaku přes výhybku. Pokud použiješ EW1 s vodivou srdcovkou, není na ní co upravovat, jen musíš tu srdcovku zapojit na výstupy přestavníku (já používám MP1). U obloukových výhybek pořád Tillig nedodává výhybky s vodivou srdcovkou, ale prý by se měly brzy objevit (říkají to již minimálně rok). Tam ti nezbývá než použít obloukovku bez vodivé srdcovky, nebo si ji postavit ze stavebnice flexi výhybky. Ta již pak potřebuje úpravu, o které se zmiňuješ.