Návalky+měchy
Napsal:
čtv 08 lis, 2018 8:53 pm
od Gulda
Nevíte náhodou, jestli se spojovali vozy s návalky s vozy s měchy ? Nebo jak se to řešilo ?
Re: Návalky+měchy
Napsal:
sob 10 lis, 2018 9:50 am
od jipol57
Jako dítě jsem takovou kombinaci viděl. Byly to tuším Baiky. Rekonstrukce na měchy asi neproběhly tak rychle, tak co se dalo dělat v tom přechodovém období.
A ještě si vzpomínám na běžné kombinace velký Balm s měchem a malý Balm se zahrádkou.
Re: Návalky+měchy
Napsal:
sob 10 lis, 2018 9:17 pm
od Polabský
Návalky ještě v sedmdesátých letech měly na vnitřních stěnách jednoduché napínáky k připojení s měchy.
Měchy se normálně povolí, jejich výšku zajišťují pérové napínáky na horních konzolách.
Návalkové napínáky se sklopnými roubíky prostrčí otvory rámu měchu, zajistí se sklopením o 90°.
Pak se napínáky napnou a zajistí zaklapnutím ozubeného řemenu. Tím se rám měchu přitlačí ke gumě návalku.
Naposledy to bylo vidět při jízdách "Prezidentského vlaku NTM 2018" mezi salonem 001 "Svoboda" a expozičním vozem Ca.
Re: Návalky+měchy
Napsal:
stř 14 lis, 2018 10:05 am
od Martin70
Polabský píše: Naposledy to bylo vidět při jízdách "Prezidentského vlaku NTM 2018" mezi salonem 001 "Svoboda" a expozičním vozem Ca.
Je to tato situace a zmíněné vagony? Na fotce to není moc vidět.
Re: Návalky+měchy
Napsal:
stř 14 lis, 2018 4:24 pm
od Polabský
Ano Martine,
vůz Ca jezdil spojený se salonem 001 vpravo pomocí napínáků na vnitřním ostění návalku.
Vůz vlevo má klasické měchy.
Pro pochopení :
http://www.vagony.cz/technika/prechody/prechody.htmlHezký den Všem !!
P.S. Zkusím někde dohledat fotku.