Stránka 1 z 1

Návalky+měchy

PříspěvekNapsal: čtv 08 lis, 2018 8:53 pm
od Gulda
Nevíte náhodou, jestli se spojovali vozy s návalky s vozy s měchy ? Nebo jak se to řešilo ?

Re: Návalky+měchy

PříspěvekNapsal: sob 10 lis, 2018 9:50 am
od jipol57
Jako dítě jsem takovou kombinaci viděl. Byly to tuším Baiky. Rekonstrukce na měchy asi neproběhly tak rychle, tak co se dalo dělat v tom přechodovém období.
A ještě si vzpomínám na běžné kombinace velký Balm s měchem a malý Balm se zahrádkou.

Re: Návalky+měchy

PříspěvekNapsal: sob 10 lis, 2018 9:17 pm
od Polabský
Návalky ještě v sedmdesátých letech měly na vnitřních stěnách jednoduché napínáky k připojení s měchy.
Měchy se normálně povolí, jejich výšku zajišťují pérové napínáky na horních konzolách.
Návalkové napínáky se sklopnými roubíky prostrčí otvory rámu měchu, zajistí se sklopením o 90°.
Pak se napínáky napnou a zajistí zaklapnutím ozubeného řemenu. Tím se rám měchu přitlačí ke gumě návalku.
Naposledy to bylo vidět při jízdách "Prezidentského vlaku NTM 2018" mezi salonem 001 "Svoboda" a expozičním vozem Ca.

Re: Návalky+měchy

PříspěvekNapsal: ned 11 lis, 2018 4:10 pm
od Gulda
Díky za info.

Re: Návalky+měchy

PříspěvekNapsal: stř 14 lis, 2018 10:05 am
od Martin70
PV 2018 Zlin.jpg
Polabský píše: Naposledy to bylo vidět při jízdách "Prezidentského vlaku NTM 2018" mezi salonem 001 "Svoboda" a expozičním vozem Ca.

Je to tato situace a zmíněné vagony? Na fotce to není moc vidět.

Re: Návalky+měchy

PříspěvekNapsal: stř 14 lis, 2018 4:24 pm
od Polabský
Ano Martine,
vůz Ca jezdil spojený se salonem 001 vpravo pomocí napínáků na vnitřním ostění návalku.
Vůz vlevo má klasické měchy.
Pro pochopení : http://www.vagony.cz/technika/prechody/prechody.html
Hezký den Všem !!

P.S. Zkusím někde dohledat fotku.